K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2012, 01:37   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når det er en klage du sender....over et afslag på førtidspension....så kører sagen formentlig bare videre som den ellers ville....

De stopper ikke op og venter på at BAN afgøre din klage...eller rettere...den burde ikke stoppe op...

Det er set før at der intet sker i en sag når der er klaget....men det er ikke den normale fremgangsmåde....

Men nu sidder jeg og bliver i tvivl....

Når du siger at du har fået et afslag....2 runde som du skriver.....

Er du så sikker på at det er et afslag på om du er berettiget til en førtidspension.....eller er det et afslag på at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....

Det er ret vigtigt at vide om det er det ene eller det andet....og hvilke muligheder man så har....

Så du skal lige være helt sikker på hvad det er du har fået et afslag på....og så skal jeg nok svare dig når du vender tilbage...

For er det et afslag på selve førtidspensionen....ja så skal/kan du bare gøre som vi har skrevet....

Men er det kun et afslag på at lade sagen overgå....ja så åbner det op for at du kan søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Hvis man gør det sidste....ja så tvinger man dem til at tage direkte stilling til om du er berettiget til en førtidspension....

Men igen...det kommer an på hvad det er du har fået afslag på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 02:20   #12
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Ok , jeg vender tilbage når jeg får partshøring/brev derfra.


Kan desværre ikke huske helt præcis hvad SB sagde i telefonen i dag ang. afslaget , men det fremgår jo så senere i brevet. For jeg lukkede vist totalt af, da hun sagde det.


Tak for alle svar...
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 13:16   #13
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
til Web


Det kan da godt være at de ikke MÅ rette sig efter de nye regler som ikke er vedtaget inu men ikke des do mindre er jeg tilkendt fleks i mandags på 10 timer og har en veninde der har fået det på 6 timer også i mandags.

Så de er da fløjtende ligelade med om de ikke er vedtaget inu eller ej.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 13:43   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lide siddet og skypet med en, og hun blev i går bevilget fleks på 3 timer om ugen

- hun er ellers dialysepatient og svært syg i nyrerne, og bruger det meste af tiden på RH, og her er tilstanden og varig og uden udsigter til en bedring af tiltstanden - faktisk kan det kun blive værre.
Men dét skider kommunen da på. Afslag på førtidspension og fleks i stedet. = ledighedsydelse på kontanthjælpssats indtil folkepensionsalderen (hvis hun lever så længe!) = 20 år mere på laveste ydelse (hun er 47 år).......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 13:53   #15
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har lide siddet og skypet med en, og hun blev i går bevilget fleks på 3 timer om ugen

- hun er ellers dialysepatient og svært syg i nyrerne, og bruger det meste af tiden på RH, og her er tilstanden og varig og uden udsigter til en bedring af tiltstanden - faktisk kan det kun blive værre.
Men dét skider kommunen da på. Afslag på førtidspension og fleks i stedet. = ledighedsydelse på kontanthjælpssats indtil folkepensionsalderen (hvis hun lever så længe!) = 20 år mere på laveste ydelse (hun er 47 år).......
Det er forsøget værd at klage over sådan en afgørelse.
Hvad tænker sagsbehandlerne på ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 14:41   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der bliver også klaget, det er simpelthen så groft!

- og skide synd hun også skal gennem dét forløb med klage osv, hun ligger i forvejen ned pga sygdom og har bare ikke brug for følelsen af at bliver yderligere trampet på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 18:38   #17
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Question

Ked af, at høre om jeres bekendte, der kæmper...



Et lille spørgsmål:
Første nævn sagde ja til at overgå sagen ( § 18) til det næste udvalg.

Det sidste udvalg sagde som bekendt nej. ( ved endnu ikke med hvilken begrundelse), men hvis det kommer så vidt, at jeg skal søge på en § 17

er det så det samme nævn der afgør igen (altså dem der lige har sagt nej)

eller hva?? Eller er det et helt tredie.

Go´weekend
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 20:24   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Snittepigen (øv for en navn medmindre du er i familie med Emil fra Lønneberg)

Jeg ved ikke lige hvilke udvalg det er der er synonym med dine, men processen for en §18 som jeg kender den er:

1. Sagen går fra sagsbehandleren/jobcenteret til Social Service.

2. Social Service indstiller een til FØP/Ftp eller giver afslag på indstilling til samme.

3. Pensionsnævnet tager stilling til om de vil give FØP/Ftp eller ej.

I og med din sagsbehandler siger, at hun i stedet vil se på fleksjob indstilling nu "i stedet", så tænker jeg at hendes team i jobcenteret har afslået at sende din sag videre for indstilling!!?? Måske er din sag stadig i pkt. nr. 1 hvor jobcenter teamet ikke kan sende dig videre til indstilling til FØP? Hverken Social Service eller Pensionsnævnet ser på fleks indstilling overhovedet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-11-2012 kl. 20:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 20:44   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er det samme nævn forudsat at din sag har været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....

Det vil i så tilfælde ikke kunne svare sig at søge en paragraf 17....da du bare vil få samme svar...

Nej det du skal gøre at det vi skrev om i starten af tråden....klage hvor du henvise til at du ikke kan blive selvforsørgende med det timeantal...

Til alle andre....

Det behøver ikke at være pga den nye lov eller regler....at de visitere til lave timeantal...

De har visiteret folk til fleks med så lave timeantal i rigtig lang tid...flere år...

Problemet er at der ikke står noget mindste timeantal i loven som skiller førtidspension og fleksjob fra hinanden...

Men hvorfor så klage....ved et afslag på førtidspension...

Det skal man fordi der står højt og tydeligt i loven...

Citat:
2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...?id=142132#Kap

Hvis man ikke kan blive ansat i et fleksjob pga de tilskud som findes....ja så kan man jo ikke blive selvforsørgende som der står man skal kunne være...

Nej det er ikke sikkert at man får medhold....men et eller andet sted....så er det dem der har lavet de tilskud man kan få....det er dem der har lavet en lov hvor der står som ovenstående....

Det hænger jo ikke sammen....for hvis man kan visitere til fleks....med feks 4 timer....ja så vil denne person aldrig kunne finde en arbejdsgiver som vil ansætte denne person....

Slet ikke når arbejdsgiveren mindst skal betale for 12 1/2 times arbejde....

Der er ingen arbejdsgiver der frivilligt vil tabe det tab på 8 1/2 times løn....til en der kan arbejde 4 timer...

Men de har som sagt gjort dette i mange år...visiteret til et mindre timeantal end det man kan få tilskud til....

Vi har skam råbt op om dette for flere år siden....men det eneste der kom ud af dette....var en beskæftigelsesminister Claus Hjort som gik ud og sagde at hvis man ikke kunne arbejde 12 1/2 time eller derover....ja så skulle man have førtidspension....

Problemet er bare at der ikke er nogen der handler ud fra det han sagde....

Så når det ikke står i nogen lov....ja så er alle dækket ind....selvfølgelig bare ikke os syge...så skal behandles under regler som slet ikke giver mening....

Når de nye regler kommer....ja så kommer der i det mindste et mindste time antal på fleksjob...så fleksjob og førtidspension er skilt ad...

Og så bliver det alligevel ikke sådan....fordi dem der så evt vil være berettiget til en førtidspension....ja de vil først ryge et ressourceforløb....

Er de helt unge...ja så de nye regler åbne op for at de kan komme i ressourceforløb i ca 25 år....på lav ydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 20:50   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med web
hvis man har fået afslag af nævnet er det helt omsonst og søge en §17
og som jeg forstå afslaget er givet af.

man skal bare lige huske en ting, hverken på nye eller gamle ordning stå der noget i loven om lidt timer man kan få fleksjob ned til.

så med 10 timer er det nu ikke underligt med afslag på FP
alså hvis man kan klare 10 timer som en rask vel og mærke
og ikke kun i en kort periode.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Puha en masse spørgsmål? stitz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-05-2011 17:26
Puha Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-04-2010 11:04
Puha - sikke et arbejde. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-11-2007 19:07
Puha nu er det tæt på. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2007 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension