K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2009, 15:09   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Fleksjob - hvad får I i løn??

Hej
Så man så i endnu en arbejdsprøvning - som dog ikke pga finanskrisen ku blive til en fastansættelse.. Men igen har jeg prøvet med min gennemslags kraft at gøre opmærksom på hvor god jeg er osv og at de bare må ansætte..
Det så oppe og vende igen - så chefen vil overveje det igen. Han skrev om jeg ville undersøge tilskuddet og hvad jeg reelt kostede ham..
Mine 2 andre kolegaer var helt oppe at køre - fordi de har brug for min arbejdskraft.. De er også rigtig søde -hende den ene som er min mentor sir så at kr. 19000 er lønnen og den anden kollega sir jamen det da også meget fin løn osv.. Selvfølgelig handler alt om drift i disse tider men man skal vel have sit værd.. Jeg synes lønnen er halv dårlig?? Eller er den bare den løn jeg skal være glad for på nedsat tid PÅ 16 timer?
Jeg lovede at regne det ud for min chef.. Tænker at jeg vil regne 3 forslag på kr. 19,20 og 21 ud - hvem kan hjælpe med at lave en kort og præcis udregning.. Det er H.K kontor arbejde jeg laver - 16 timer.. Hvem vil hjælpe med en udrregning??
Hvad får i andre i løn og kan vi sammenligne os?? Jeg synes det er svært - eller man bare skal være ovenud glad for at få kr. 19.000 i løn?? Også hive lønnen op henad vejen - det bare sværere..
Hvad ville i gøre her i disse krisetider??
Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 15:52   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg synes du skal henvende dig i din fagforening og finde ud af hvad lønnen er indenfor dit område, du skal jo have mindstelønnen, den er ikke noget at skrive hjem om, men det handler om udbud og efterspørgsel, i gode tider kan man kræve lidt mere i løn end i dårlige hvor arbejdsgiveren bare kan vrage og vælge...

Umiddelbart lyder kr. 19000,- som kontormedhjælper vist rimeligt *normalt* i mine øre, der er jo stor forskel på om du er offentlig eller privat ansat.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 15:56   #3
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg er selv inden for kontor og i fleksjob på 20 timer og mindstelønnen for kontor med speciale i administration er 20,500 her hvor jeg bor ved jeg, for det har vi undersøgt . Du kan tjekke det på HKs hjemmeside.

Jeg er så heldig at jeg får lidt mere end mindstelønnen
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 16:12   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvis man skal lave en udregning, skal man vide, om dit tilskud er ½-delen eller 2/3. Samtidig skal man også kende mindstelønnen for området, dette kan du få oplyst som et ca. beløb hos fagforeningen.
Arbejdsgiveren får nemlig kun tilskud til mindstelønnen! Du har så lov at forhandle dig til en højere løn, men det der ligger over mindstelønnen er uden tilskud.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 17:17   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal have fat i fagforeningen her , det er derfor fagforeningen er med til ansættelse samtaler (når de gider) men ellers stikker de tariffeen ud for jobbet , det er mindste lønnen på området der gælder og man kan ikke gå med til at få lidt mindre for at få jobbet ...

Er der ikke overenskomst på virksomheden så er det mindste lønnen for ligende fag med overenskomst ...

Jeg var også HKèr og fik 20000 dog kunne jeg vælge at få 19.000 og så resultat løn oven i ved salg ... men valgte den sikker måde selv om den anden måde nok kunne have givet mere...

men igen du er nød til at have fat i fagforeningen sidder du og regner det ud efter en for lille løn så risikere du jo at den glipper alligevel
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevilget fleksjob - Hvad nu? elbossen Spørgsmål ang fleksjob 2 04-07-2011 14:11
Indstilling til fleksjob og hvad så?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 20 22-03-2011 09:03
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
hvad betyder fleksjob lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 08-07-2009 17:35
Hvad er ulemperne ved Fleksjob GitteB Spørgsmål ang fleksjob 10 19-04-2007 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension