K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 15:41   #1
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Flexjob/Får du den løn du har krav på?

Hej, Jeg hedder Viola,

Jeg har efter at have gået ledig i næsten et år fået et job.
Ovenikøbet et job jeg kan lide

I fredags modtog jeg så min ansættelses kontrakt, og stor var min forundring
da jeg opdagede at jeg faktisk var ansat som pædagog (er udd.pæd.) havde
fået andet at vide.- Og endnu større blev min forundring da jeg læser at jeg
er overenskomst ansat mellem KBH Komm. og SL MEN på GRUNDLØN!!!!!!!!
Jeg ar altså på SLUTLØN!!!

Jeg syntes jeg har et dilemma, skal jeg aceptere den lave løn? eller kræve min ret , og risikere fyring???

Jeg har altid været den som er gået forest og båret fanen i diverse arbejds
kampe, og hvis en anden havde stillet samme spørgsmål, ville jeg ikke være i tvivl om hvad jeg ville svare....

Det jeg syntes er det værste er at det er min JOBKONSULENT som har forhandlet
lønnen, velvidende at jeg hører til et andet sted (hun har fri i dag) Og så er det jeg tænker, ØHH er vi flexere nogle som er billig til salg? Dels fordi vi er svære at finde job til? og acceptere vi for meget fordi vi er økonomisk trængte?

Jeg er frustreret

Har en fornemmelse at nogen har prøvet dette før mig, måske du vi skrive og
fortælle mig hvordan du tacklede situationen? Viser det sig der er mange med samme oplevelser, kunne jeg håbe en journalist ville lave len artikkel om
nutidens BILLIGE arbejdskraft

Mange julehilsner fra
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 15:55   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja vi er desvære billig arbejds kraft men hvis overensk komst siger mere du skal have hvad en overenskomst siger indenfor dig arbejde/fag også det de betaler tildskud efter derfor er der mange der kun får mindste overenskomst men sprøgsmålet er fyret osv efter min mening det er kræve havd du ahr krav på længer er den ikke jeg vill kræve det men det er mig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 16:19   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viola Se meddelelser
Hej, Jeg hedder Viola,

Jeg har efter at have gået ledig i næsten et år fået et job.
Ovenikøbet et job jeg kan lide

I fredags modtog jeg så min ansættelses kontrakt, og stor var min forundring
da jeg opdagede at jeg faktisk var ansat som pædagog (er udd.pæd.) havde
fået andet at vide.- Og endnu større blev min forundring da jeg læser at jeg
er overenskomst ansat mellem KBH Komm. og SL MEN på GRUNDLØN!!!!!!!!
Jeg ar altså på SLUTLØN!!!

Jeg syntes jeg har et dilemma, skal jeg aceptere den lave løn? eller kræve min ret , og risikere fyring???

Jeg har altid været den som er gået forest og båret fanen i diverse arbejds
kampe, og hvis en anden havde stillet samme spørgsmål, ville jeg ikke være i tvivl om hvad jeg ville svare....

Det jeg syntes er det værste er at det er min JOBKONSULENT som har forhandlet
lønnen, velvidende at jeg hører til et andet sted (hun har fri i dag) Og så er det jeg tænker, ØHH er vi flexere nogle som er billig til salg? Dels fordi vi er svære at finde job til? og acceptere vi for meget fordi vi er økonomisk trængte?

Jeg er frustreret

Har en fornemmelse at nogen har prøvet dette før mig, måske du vi skrive og
fortælle mig hvordan du tacklede situationen? Viser det sig der er mange med samme oplevelser, kunne jeg håbe en journalist ville lave len artikkel om
nutidens BILLIGE arbejdskraft

Mange julehilsner fra
Viola
Hej viola.

Ja jeg kan kun give dig ret, der er noget helt galt med de kommunale tilskud og vores ancinnitet som flexjobber i KBH, kommune, jeg er selv uddannet pædagog, og i samme sitituasion som dig, helt forrøgt, ja vi bliver ski udnyttet
som billige arbejdskraft, det er ski da noget der siger sig selv, at vi med 15-20 års erfaning og viden inden for det pædagogiske område er bedre rustet til at håndtere alt lige fra konflikter pædagogiske planer osv, ...
jeg er lige så fustret som dig og har kæmpet en kamp, på et møjsted, hvor jeg gudhjælpemig fik af vide jeg skulle gå ned i løn nu, altså ingen ancinnitettillæg, og københavner tillæg, og kun have en ny uddannet løn.
jeg havde så heldigvis en ansættelses kontrakt der siger noget andet, og er på vej i min fagforening med sagen, ydermere fik jeg af vide at jeg kan bare gå op i tid.
Venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 17:03   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Først tillykke med dit nye fleksjob.

Jeg håber du ved, at kommunen kun refunderer det der svarer til grundlønnen indenfor dit fag?
Man har selv lov til at forhandle til en højere løn, hvis man selv mener, man har ret til det pga. erfaring osv., har du prøvet det?
Jeg får selv en grundløn som er efter HK-overenskomst, men også derudover en individuel løn som har efter, hvad for nogen arbejdsopgaver, jeg har. Den individuelle løn betaler arbejdspladsen selv.

Den aftale som er aftalt mellem arbejdsgiver og kommunen står der normalt kun grundlønnen, da det er også kun grundlønnen, arbejdspladsen får refunderet penge fra. Har du fået din egen ansættelseskontrakt fra arbejdspladsen? Sørg for at dine skånehensyn står i din ansættelseskontrakt mellem dig og arbejdsgiver.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 18:22   #5
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad jeg rigtig ska sige:
jeg er faguddannet håndværker, og er flekser på 20 timer om ugen....
og er så heldig at jeg har fået et job som ufaglært speciel arbejder, så ja min lønnedgang er til at tage at føle på.........
men det jeg får nu er bedre en kontanthjælp / sygedagpenge, jeg tror ikke at min arbejdserfaring kan gøres til grund for lønstigning, fordi jeg er vant til en højere løn.
min arbejdsgiver ville nok betale for erfaring, men som andre har nævnt dækker kommunen kun op til mindste lønnen, alt udover det er rent gestus fra arbejdsgiveren
da han ikke for dækket noget af det......
Så min egen mening er, Gentager, min egen mening, ska vi der har fleksjob........være glade...........
nu ved jeg ikke hvor mange timer du arbejder, men ska han din arbejdsgiver have udbytte af din ancinitet, ønsker han nok en fuldtidsansat......... altså. igen min mening..
vær glad for du har et fleksjob, vi som syge ka da ikke forlange det samme som raske, men være glad for at vi har noget at stå op til......Jeg synes dette er en god ordning !!
med al ære og respekt GOD JUL til alle her ;0)
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 18:23   #6
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Hej igen,

1000 tak for jeres indlæg,

Betyder det at komm. altid kun forhandler grundløn? Ved godt de kun giver
refussion til grundløn - Men jeg troede at da jeg sad til ansættelses møde
mellem arb.giver og jobkonsulent at det var DER lønnen blev aftalt??????
(gjorde den for så vidt også) vidste ikke jeg selv skulle forhandle, det gjorde arb.giver vist heller ikke siden det kun er grundlønnen som står i kontrakten

Hvad er KØBENHAVNER TILLÆG??

Julehilsen fra
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 18:57   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg kender en del flexjobbere, der selv har forhandlet sig frem til en løn, svarende til deres kompetencer/anciennitet i jobbet, men kun for de timer, de reelt arbejder - ikke for de resterende timer op til 37.

Hvis de fx arbejder 20 timer om ugen, får de kompetence-/anciennitetsløn for 20 timer og mindsteløn for 17 timer. Virksomheden får kun refusion i forhold til mindstelønnen.

Altså er det arbejdsgiveren, der betaler forskellen mellem mindsteløn og kompetence-/anciennitetsløn.

På den måde får flexjobberen en løn, der svarer til kompetancer/anciennitet i de timer, der reelt arbejdes. Men arbejdsgiveren skal være med på idéen om kompetence-/anciennitetsløn, og det skal stå i ansættelseskontrakten.

Tjek i øvrigt lønsatser i forhold til uddannelse - stillingsbetegnelse - anciennitet - geografi på jobindex.dk.

Er der andre, der har erfaring på dette område?

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 19:16   #8
jytte rasmussen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2007
Lokation: Nordfyns
Indlæg: 6
Styrke: 0
jytte rasmussen er ny på vejen
Jeg er pædagog i Odense kommune, jeg arbejder 20 timer som flex og arbejdsstedet får dækket 2/3 og jeg var også på slutløn inden jeg kom på flex, men jeg får 1/3 af min kvalifikvations, så jeg gik ca 3000 kr ned i løn, da jeg kom på flex.
Jeg har været ved fagforeningen, men de siger at det er fuld lovligt det det gør og der ikke er noget at gøre ved det.

Jeg synes det er temmelig uretfærdigt, da mit skånehensyn er nedsat arbejdstid, da jeg jo gør det samme som mine kollegager og har 21 års erfaring som pædagog, men de siger det er reglen.
jytte rasmussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 19:38   #9
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Hej Jytte,

Tak for dit indlæg,

Det du skriver tror jeg simpelthen ikke er lovligt!

Jeg har i flere år arbejdet som flex /pædagog og fik her fuld
overenskomst løn.
Jeg fik altid tudet ørerne fulde at jeg var DYR, men ikke desto mindre
sørgede fagforeningen for jeg fik den løn som jeg var berettiget til.

Mit helbred er forværet, og det var ikke meningen jeg længere skulle
i pædg. fag derfor har jeg meldt mig ud af fagf. Mit nye job kan vi kalde
en "Niche" til faget , derfor er jeg "tilbage" men uden fagf.

Har du undersøgt alt du kunne omkring dit problem? Jeg forstår
det ikke.

Men det lyder til her er flere "modeller" at blive ansat på/efter
Jeg syntes faktisk det er meget spændende læsning

Og det var Viola
Igen igen
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 19:59   #10
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Jeg kender en del flexjobbere, der selv har forhandlet sig frem til en løn, svarende til deres kompetencer/anciennitet i jobbet, men kun for de timer, de reelt arbejder - ikke for de resterende timer op til 37.

Hvis de fx arbejder 20 timer om ugen, får de kompetence-/anciennitetsløn for 20 timer og mindsteløn for 17 timer. Virksomheden får kun refusion i forhold til mindstelønnen.

Altså er det arbejdsgiveren, der betaler forskellen mellem mindsteløn og kompetence-/anciennitetsløn.

På den måde får flexjobberen en løn, der svarer til kompetancer/anciennitet i de timer, der reelt arbejdes. Men arbejdsgiveren skal være med på idéen om kompetence-/anciennitetsløn, og det skal stå i ansættelseskontrakten.

Tjek i øvrigt lønsatser i forhold til uddannelse - stillingsbetegnelse - anciennitet - geografi på jobindex.dk.

Er der andre, der har erfaring på dette område?

Jørgine.
Hej
Ja der er mange forskellige modeller ang, løn som pædagog/flex og med mange års erfaring.
jeg har talt med min fagforening nemlig BUPL, som sagde som udgangspunkt nyudannet løn for området, ancinniten burde gives for de timer flexjobberen er ansat---men som sagt flere modeller, og altid godt at have fagforeningen med til en ansættelsessamtale.

til viola.
københavnertillæg, er et særligt tillæg pædagoger får der arbejder i KBH, kommune , det skulle efter sigende være mere belastet at arbejde KBH;S kommune end en lille kommune.
venlig hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Vil skærpe krav til førtidspension Stella Politik og Samfund 14 06-05-2009 11:00
Kritik af nye krav til førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 04-05-2009 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension