K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 20:12   #11
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Hej Thelma,

TAK for svaret, Hvad er beløbet på sådan
et Københavner tillæg??

Mange hilsner
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 01:39   #12
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jaaaaaaaaa jeg kender det

jeg fik også for 2½ år siden et flexjob som jeg var glad for, der kom en fra fagorening plus arbgiver og jobkonsulent. hanm fra fagfor regnede min ancennitet ud, men så havde arbpladsen ikke råd til mig................så jeg kunne vælge job til mindstelønnen eller intet job.
sådan er det for mange i flex .............. men ja vi tjener da lidt mere end hvis vi var på bistand eller ledighedsydelse og et job er vigtigt for sjælen så vi siger jo alle ja tak.

jeg har da tænkt mig at gå oå til chefen i det nye år og bede om mere i løn nu har j været der i 2½ år uden samtale om løn så d er vel på tide.
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 09:48   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Viola.
Er selv soc.pæd. Har arbejdet på slutløn i 3 år før sygdom. Er nu på FTP, men tidligere havde jeg overvejet situationen, idet jeg håbede at kunne komme tilbage som fleks.

Jeg mener klart, at man selvsagt skal have den slutløn(ancinitet)man er berettiget til. Du har en erfaring, arbejdspladsen kan gøre brug af.
Fleksjob, er jo for at kompensere for din tabte arbejdsevne.
Du skal (efter min mening) selvsagt også godtgøres for de resterende timer, du ikke arbejder, men samme ancitet.

Jeg har set i loven, at man i fleksjob, har mulighed for godtgørelse op til 500.000kr pr år, hvilket i vores fag ikke skulle give problemer.

Kommunerne vil selvsagt gerne spare, og forsøger derfor mange triks, for at føre os bag lyset.
Kan du ikke melde dig ind i fagforening, skal du iøvrigt ikke det som ansat?
Håber du finder lovgivningen vedr. fleksjob, og holder på dit, som kun er ret og rimmeligt, kva din erfaring.
Held og lykke
popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 23:05   #14
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det lyder til at det er bedst at være ansat på det privat arbejdsmarkede.
Jeg har ingen problemer med ISS, jeg får det jeg skal have, da jeg havde været ansat 1 år fik jeg automatisk, ancinitets tilæg og pensions ordning, så jeg kan ikke klage.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 19:55   #15
LauraKrølle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
LauraKrølle er ny på vejen
Jeg har en kommenar til ovenstående..har regnet lidt på tilskuddene til arbejdsgiveren ved ansættelse i flexjob. Jeg har et 20 timers flexjob, hvor jeg får minimumslønnen på området. Efter 20 års arbejde er det lidt bittert at skulle gå så meget ned i løn, nå men...lad os sige at jeg får 20.000 om måneden som omregnet i timeløn (37) er 120,74. Det ville give en månedsløn på 10.464 for de 20 timer, arbejdsgiver får 2/3 tilskud af de 20.000 og betaler reelt ca. 6.666! Så arbejdsgiveren "tjener" 3.798 om måneden ved at ansætte flexjobbere frem for deltidsansatte.

Så jo det kan i den grad betale sig for arbejdsgiverne at ansætte flexjobbere og jeg forstår ikke, at ikke alle arbejdsgivere gør det!

Bare en tanke...
LauraKrølle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 22:19   #16
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
I glemmer alt så lige at arb.giveren jo ikke kun skal betale løn.
Jeg har lige fået min løn seddel for den næste md.
Månedesløn 160.33 (Reele timer 22,5 pr.uge) time 18.391,46 er det beløb arb.giver får tilskud til

Flextillæg ( for at være flexibel) 649,34
Anc. tilæg ( efter 1 år ) 347,92
Branchetillæg Carting 793,63
Pension. arb.giver (8%) 1947,05
Feriegodtgørelse (12,50%) 2.542,83
Ialt 6.280,77

Ud over disse beløb skal arb.giver osse betale for de 5 FF dage som vi har

Det er beløb som arb.giveren IKKE får tilskud til, men selv skal betale, så jeg ved ikke rigtig om det kan betale sig for arb.giveren at have en flexjobber.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 22:23   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hej Viola.
Er selv soc.pæd. Har arbejdet på slutløn i 3 år før sygdom. Er nu på FTP, men tidligere havde jeg overvejet situationen, idet jeg håbede at kunne komme tilbage som fleks.

Jeg mener klart, at man selvsagt skal have den slutløn(ancinitet)man er berettiget til. Du har en erfaring, arbejdspladsen kan gøre brug af.
Fleksjob, er jo for at kompensere for din tabte arbejdsevne.
Du skal (efter min mening) selvsagt også godtgøres for de resterende timer, du ikke arbejder, men samme ancitet.

Jeg har set i loven, at man i fleksjob, har mulighed for godtgørelse op til 500.000kr pr år, hvilket i vores fag ikke skulle give problemer.

Kommunerne vil selvsagt gerne spare, og forsøger derfor mange triks, for at føre os bag lyset.
Kan du ikke melde dig ind i fagforening, skal du iøvrigt ikke det som ansat?
Håber du finder lovgivningen vedr. fleksjob, og holder på dit, som kun er ret og rimmeligt, kva din erfaring.
Held og lykke
popiae
Man er ikke tvunget til at melde sig ind i en fagforening, som flexjobber, men måske en god ide, men som sagt ingen tvang.
Hvis der er nogen, der påstår at man skal være medlem af en fagforening/ A kasse, så er det løgn.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 01:34   #18
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Ja det er lidt af en hurtle der her er taget fat på.. Ja man blir klogere - jobkonsulent og min bare r.. de er da total ligeglade hvilke løn der gives. Bare folk er kommet i arbejde det er han el hendes fornemmeste job.. Lønnen ja vi fleksere spekulere og spekulere over lønnen vi blir tilbudt -og selvfølgelig oftest acceptere. Jamen det sgu øv i forhold til den slut løn jeg havde inden jeg blev syg.. Sådan er livet bare ikke. Vi fleksere må tage hvad vi kan få - og gøre os så synlige og uundværlige så chefen på sigt kan forstå hvad en flekser egentlig er for en. For arbejdsgivere aner ikke og ved ikk nok om fleksere. At vi er helt almindelige effektive dødelig personer. Så lønnen må vi hive hjem på sigt. Ved godt ay nogle af jer vil sige. At er lønnen sat for lavt får vi den aldrig op igen. Sådan havde jeg det også. Men fandme nej, det må være et spørgsmål hvad vi levere også vil vi knagme også belønnes.. Først sår vi derefter høster vi. Så jeg har også taget mig til takke med hvor er det fantstisk at have et arbejde på nedsat tid og hvor jeg bir udfordret og bakket op af fantastiske kollegaer. Vi har fleksordning, og den priser jeg mig meget lykkelig for. Så kæmp videre med løn for selvfølgelig skal man have ens værd. Men brug kræfterne andetsteds og se på sigt hvad der sker..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Vil skærpe krav til førtidspension Stella Politik og Samfund 14 06-05-2009 11:00
Kritik af nye krav til førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 04-05-2009 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension