K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 14:08   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Udfra hvilke tal beregner de løntilskud??

Jeg er forvirret.. Jeg skal jo komme med et lønforslag om hvad jeg reelt vil koste for evt kommende arbejdsgiver..Tænker at jeg må ha lavet flere forslag..

Har haft fat i jobkonsulent - bedt ham om hjælp til beregning - men han har så ikke gjort noget.. Det så dårligt..

Nå men har haft fat i min fagforening - de sir dog at i disse tider kan man nok ikke være for kritisk mht løn og dog.. DE SIR AT DET VIGTIGSTE ER AT FÅ AF VIDE AF MIN KONSULENT - UDFRA HVILKE TAL DE BEREGNER INDENFOR INTERN KONTORARBJDE NEDRE KVARTAL??
Afventer så at jobkonslent kommer på banen og ringer.. Men jeg forstår det stadig ikke og utrolig alt det man skal være opmærksom på.. Orker det ikke - for måske blir jobbet slet ikke aktuelt - men håbet har jeg endnu..

Så når jeg har snakket med jobkonsulenten skal jeg vel igen ha fagf på banen el hvad??

Hvordan gjorde I? Det sgu ikke bare sådan ligetil..

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 14:23   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hmm, den melding ved jeg ikke rigtig hvad betyder..
Men det er sådan, at lønnen fastsættes i samarbejde med de faglige organisationer. Du har ret til mindstelønnen for området, og det er den løn arbejdsgiveren får tilskud til.

Om arbejdsgiveren får ½ eller 2/3 tilskud afhænger af, hvad du er visiteret til.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 15:42   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, din jobkonsulent skal være med på banen. Det bedste er, at du, jobkonsulenten OG arbejdsgiveren finder en tid, hvor I kan drøfte tingene sammen - om skånehensyn og løn osv... På den måde får arbejdsgiveren også mulighed for at få stillet spørgsmål om tilskud osv.... Jeg er ansat på 2. arbejdsplads i mit fleksjobtid - i begge tilfælde har jeg før, jeg blev ansat, haft møde - mig, jobkonsulenten og arbejdsgiveren(chefen).
Jeg synes, det er svært for os andre at hjælpe dig med at lave en præcis beregning på mindstelønnen. Det handler om, at arbejdsgiveren kan få tilskud udfra mindstelønnen. Hvis du har fået oplyst mindstelønnen fra din fagforening, så er det også nogenlunde det, man skal regne ud fra. Men udover det kan der også være andre ting, som man skal se på.

Du kan kigge i Nyttige links...... Her er blandt andet en god pjece om fleksjob fra HK, som man kan læse i. Prøv at læs om løn- og ansættelsesvilkår på side 14 i den(du kan downloade den): http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Du kunne evt. gå hen til en HK fagforening og få fat i en pjece til dig selv og en til arbejdsgiveren, så arbejdsgiveren selv kan søge svar omkring fleksjobordningen.

Håber det hjælper lidt på dine spørgsmål...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 21:52   #4
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Jeg er forvirret.. Jeg skal jo komme med et lønforslag om hvad jeg reelt vil koste for evt kommende arbejdsgiver..Tænker at jeg må ha lavet flere forslag..

Har haft fat i jobkonsulent - bedt ham om hjælp til beregning - men han har så ikke gjort noget.. Det så dårligt..

Nå men har haft fat i min fagforening - de sir dog at i disse tider kan man nok ikke være for kritisk mht løn og dog.. DE SIR AT DET VIGTIGSTE ER AT FÅ AF VIDE AF MIN KONSULENT - UDFRA HVILKE TAL DE BEREGNER INDENFOR INTERN KONTORARBJDE NEDRE KVARTAL??
Afventer så at jobkonslent kommer på banen og ringer.. Men jeg forstår det stadig ikke og utrolig alt det man skal være opmærksom på.. Orker det ikke - for måske blir jobbet slet ikke aktuelt - men håbet har jeg endnu..

Så når jeg har snakket med jobkonsulenten skal jeg vel igen ha fagf på banen el hvad??

Hvordan gjorde I? Det sgu ikke bare sådan ligetil..

Knus Cat
Hej Cat
Du skal have at vide om du kan forvente at få ½ ellr 2/3 dels tilskud.
Jeg har fået en pjecer af min beskæftelses konsulent som fortæller arbejdsgiveren om hvordan man gør i forbindelse med ansættelse af fleksjobber. I den står også, at det vil blive hende/ham der skal lave det adminstrative, så arbejdsgiveren ikke står af, alene på papir arbejde. Måske du også kan få sådan een.
Det er så forskelligt hvor lidt og hvor meget arbejdsgiveren vil lægge oven i grundløn, som de REELT kun behøver at give. Men det ved jeg du ved!
Når du ved om det vil blive ½ eller 2/3 dels tilskud..så kan du regne lidt på, om hvad din arbejdsgiver så reelt skal betale for erlagte timer. Det beløb falder formentligt under den timeløn han ellers skulle have erlagt. DEt gab der så fremkommer, kan du jo prøve at fifle lidt rundt i.
Regn lidt på det,- og tag så en snak med fagforbund.
Men sæt det endelig igang. Hvis du ikke er tilfreds med lønnen, har du i det mindste et job at søge ud fra.

Mærkeligt at din jobkonsulent ikke er hurtig på aftrækkeren, der må jo ellers være en interesse i få dig "skudt af". Prøv at sende en email igen...og læg endelig ikke skjul på, at det haster.

PÅ HK site kan du læse bl.a. hvad HK handels nedre kvartil ligger på.

http://www.hk.dk/www/job_og_loen/loenstatistik_2008
Håber du får held til det.
Det job jeg lige søgte og var til samtale på...der var de overhovedet ikke afskrækkede af at lave det om til fleks. Vi talte lidt løn, og jeg gav dem pjecen. Derudover fortalte jeg dem hvilket løntrin jeg lå på før helvede brød løs i mit liv. Og hvad trin det i givet fald ville være nu. Og jeg skal hilse at sige, at jeg har meget lang ancienitet m.m. Ingen forskrækkelse at spore. Vi fik en stille og rolig snak frem og tilbage om det,- hvor jeg fortalte at jeg kendte "områdets" politik...og at fagforbund skulle med ind over, var vi enige om.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:03   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej

Jeg tænkte om der ikke var een af jer der ville være søde at sætte et regnestykke op?

F.eks jeg ville forvente omkring 22.500 brutto... hvordan regner man så arbejdsgivers bidrag til/fra? Jeg forventer at der ydes 2/3 fra kommunen da jeg kan tilbyde 12-15 timer iflg. det kommunen er kommet frem til...

Venligst mig
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:51   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Prøv at se her:

http://ijobnu.dk/sw14006.asp
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 16:25   #7
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Selv jeg har lært at regne det ud.. Man må bare sætte sig ned og regne tallene ud.. Man kan jo hvad man vil - men nemmere at få andre til at gøre det for en hvis man ikke er en tal nørd - og er tilstede oppe i ens hoved..

Jeg kan stadig ikke forstå at man som arbejdsgiver ikke er varm på fleksere?? - jeg kan da regne ud at der er mange penge at spare. Min chef kan få 3 fleksere deltid - for det som han skal give for 1 rigtig medarbejder?? Det for vildt... Så det da bare med at få talt de kære arbejdsgivere varme for os fleksere..

Jeg trodee også jeg kunne få lønnen højere op - men den nedre kvartils løn skal jo være rigtig jeg fik den på kr. 19577 + pension.. Min konsulent ringede til min fagforening - så det gik sin gang..

Også læste jeg at Suncil fik i løn kr. 20500 kontor + adminstrativ til start (mindes hun er højere) - den greb jeg og sagde at jeg ville også ha kr. 20.500.. så alt med pension mm 22-23 stykker Så det jo så kr. 1000 kr mere end forventet - udbud og efterspørgsel. Jeg kunne sagtens ha bedt om mere i løn - men men det slet ikke sikkert at min ansættelse blir.. Så nu har jeg lavet et tilbud til min forhåbentlig kommende chef.. Og kan forstå på min fagforening at fleksjob indenfor kontor er svært, så det er bare med at slå til.. Så jeg håber at den 1 maj er jeg ansat..

Tilfreds med løn - jamen kære venner her på k10.. Nej min løn inden jeg blev syg lå højt pga jeg var indenfor bank og en masse overenskomster osv.. Der er en kæmpe forskel..
Jeg er tilfreds med lønnen - får fantastiske arbejdstider jeg selv kan planlægge.. 1 fridag om ugen osv.. Så jeg er dybt taknemmelig hvis jeg denne gang blir ansat. - Lønnen må så reguleres med årerne -ser mig selv i denne stilling i mange år frem..

Så grib chancen og snup jobbet når det er der - og drop en masse forventninger om en stor løn.. Tænk alt det vi har stået imod og iggennem.. Vær positiv nu er vi nået så langt - trods systemets tortur..

Skal nok dele med jer hvordan min chef så på min fleksudregning.. Og hvad her sker..

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 18:38   #8
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Så grib chancen og snup jobbet når det er der - og drop en masse forventninger om en stor løn.. Tænk alt det vi har stået imod og iggennem.. Vær positiv nu er vi nået så langt - trods systemets tortur..

Skal nok dele med jer hvordan min chef så på min fleksudregning.. Og hvad her sker..

Knus Cat
Jeg glæder mig til at høre hvordan det går.
Godt du er så positiv.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 20:51   #9
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg får ca 22-23000 kr uden pension men har også nogle søde dejlige kollegaer og en spændende udfordrende hverdag.

Jeg blev faktisk ansat fra 1. dag, for de gav løn i min "praktik", som faktisk senere var lavet om til den alm. prøvetid i de første 3 måneder så her den 3. har jeg været der i 4 måneder . (Det med at praktikken var lavet om til alm prøvetid fandt jeg først ud af efter nogle uger ) men en dejlig overraskelse...
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 22:58   #10
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Godt gået Andersen - jamen sikke da en en cool løn.. Bare det var mig.. Ja man ersin egen lykkes smed - er det ikke sådan man sir.. Nysgerrig arbejder du indenfor kontor?
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job med løntilskud Abraxus Politik og Samfund 3 14-12-2012 11:01
Hvordan beregner man egentlig FTP engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-03-2012 21:51
Ateister laver kirkeskat beregner buster Politik og Samfund 4 28-11-2011 00:44
hvordan beregner de førtidspensionen smilieme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-08-2011 21:04
ASK har udtalt udfra ukorrekte opl. ... Tino Alt det andet 6 08-07-2009 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension