K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2009, 02:19   #1
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
erfaring søges

Hej
Jeg fik fornyligt et godt svar på et fleks? og en dejlig velkomst hertil, så nu forsøger jeg igen. Kan desværre ikke huske fra hvem. Men MANGE TAK.

Har netop fået tilkendt fleksjob,- dette er gået rimeligt smertefrit. Og det er jeg klar over, at jeg skal være meget glad for.

Jeg har været i arbejdsprøvning m.m. langt fra eget felt, efter eget ønske. Nu vil jeg så tilbage til dele af eget fagområde, hvor jeg jo også naturligt har mine kompetencer.
De bedste af mine muligheder, vil så ligge i deltidsstillinger indenfor området. Deltidsstillinger der jo så skal konventeres til fleks. Mit skåne behov vil overordnet set være nedsat tid, formentligt også det eneste, hvis jeg kan opnå, at få et job som giver mening for mig og hvor jeg har sparring.
Jeg har søgt en enkelt stilling,- og den fik jeg ikke. I ansøgningen skrev jeg kort om hvad der var hændt mig og at jeg nu havde fået fleks.
Inden jeg skrev og sendte den, havde jeg nogle spørgsmål som jeg fik afklaret over telefon, og jeg kunne høre at jeg var et meget "interessant" emne, indtil jeg sagde noget om fleks.....

Men er det overhovedet klogt, at skrive /nævne noget om det? Kan man ikke fortælle om det, til den samtale man stræber efter at komme til?

Min mand sagde ved min sidste ansøgning, at DET ville han aldrig have skrevet.
Jeg er i vildrede, og erfaring søges???

Venligst Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 04:56   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Personligt ville jeg fortælle det med det samme...da jeg ikke tror at man vil få noget ud af at "overraske" dem ved samtalen...

Jeg ville fortælle at jeg var flekser og at mit eneste skånebehov var nedsat tid...og at der ikke er andre hensyn at tage(forudsat at det forholder sig sådan)

Jeg ville også få fat på en fleksjob´s piece som jeg ville vedlægge(du kan få fat på en sådan her kig ude til højre) så de evt kan læse om ordningen...hvis ikke de kender den...

Jeg ville også komme med en lang smøre om hvorfor det netop skulle være mig der skulle have den omtalte stilling...og hvad de ville vinde på det...

Så kan virksomheden med det samme bestemme om du er et muligt "emne" til stillingen...

Der er mange virksomheder der slet ikke vil have fleksere ind på deres arbejdsplads...og det er uanset hvilke kompetencer du har...og det er spild af jeres begge tid, hvis du søger ind hos en af dem...

Det skal så lige siges at jeg ikke har den store erfaring ud i dette....da jeg aldrig nåede at få et job i den tid jeg var flekser(har pension nu)

Der findes jo også et ordsprog der siger "Med ærlighed når man længst" men om det passer i denne sammenhæng...det ved jeg ikke...

Måske der er andre der har nogle større erfaringer med dette...og som bedre kan fortælle dig om det vil virke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 10:31   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Web har fuldstændig ret. Du må ikke undlade noget i en ansøgning, aldrig lyve men selvfølgelig skal du sælge dig selv. At lægge en pjece i som kort beskriver flex-ordningen indikerer tydeligt hvad du bla står for.

En ansøgning, på en opslået stilling, har kun et formål.

Ikke at ryge i papirkurven ved første gennemgang, som der bruges max 30 sekunder på.

Men google på "at skrive en jobansøgning" hvor der kommer mange gode forslag frem.

Ansøgningen må max fylde et A4, plus CV og evt udtalelser.

Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 11:53   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hannepanne nu ved jeg ikke hvilket felt du er inden for , men min erfaring siger mig at de der skriftlige ansøgninger ikke giver meget og slet ikke når man er flekser for der er så mange ting som arbejdsgiveren ikke ved og som de ikke gider at sætte sig ind i når de får en skrivelse...

Jeg har søgt hundredevis af job , til sidst begyndte jeg at ringe rundt i stedet for hovedsageligt på fleksjob , jeg fortalte dem lidt om mig selv og ikke langt inde i samtalen gjorde jeg dem opmærksom på at jeg var flekser men at de ikke skulle lade sig afskrække af det , for det kunne være en fordel for dem ....

Og så havde jeg ellers en svada af en salgs tale om alle de gode ting der var hos mig af egenskaber hvor lidt mit skånehensyn faktisk betød osv osv ...

Oplyste dem om at der var minimalt arbejde for dem at det ville være min jobkonsulent der stod for det hele og at jeg etablerede kontakten og sørgede for at min jobkonsulent kontaktende dem .. og det var den måde der gav bedst resultat for mig , men hold op det var grænseoverskridende også fordi jeg også lavede dem steder hvor jeg slet ikke vidste om der var nogen job....

Men jeg endte da i et job

Nogle steder bad de mig om lige at skrive et brev til dem men de vidste jo så at det var en flekser der ville skrive og jeg havde kort skrevet ned hvad fleks indebar hvad jeg havde af skånehensyn hvad jeg mente at kunne klare af timer og hvad jeg mente jeg kunne få af refusion (ikke alle kan det , da ikke alle kommuner er villige til at give et refusion procentsats på forhånd ) så vedlagde jeg ellers mit CV som var lavet en del anderledes end da jeg var på ordinær marked fordi jeg jo ikke kunne de same ting som før men hvert job man har haft igennem tiden har jo givet en eller form for ballast og evne ...

og afsted med det i en kuvert sammen med besked om at hvis de ønskede at vide mere om regler osv så kunne de kontakte min jobkonsulent og hans visitkort blev så sendt med (bed din jobkonsulent om en håndfuld og fortæl hvordan du har tænkt dig at søge job så han ikke bliver forskrækket hvis nogen ringer .. ) og ikke mindst husk at du i dag kan forlange at få et fleksjobbevis af dette skal div oplysninger jo fremgå ....

Håber ikke at du blev mere forvirret af det her

Men kig evt i den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1644 der er også ideer til hvordan det kan gøres
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 18:57   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Da jeg skulle udforme mit CV lavede jeg et punkt der hed Flexjob i lighed med punkter som Erhverserfaring og Uddannelser. Her beskrev jeg i så positive vendinger som muligt at jeg var bevilliget flexjob efter lang tids sygdom. På den måde fortalte jeg at jeg var flexjobber, og samtidig redegjorde jeg for huller i arbejdesperioder.

I selve ansøgningen ville jeg ikke skrive noget om flexjobbet. Blot søge som om jeg ikke var flexjobber og sælge mig selv mest muligt.

Held og lykke med jobsøgningen

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 01:29   #6
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej
Hvis du vil have hjælp til en kort præcis ansøgning så vil jeg gerne hjælpe.. jeg blev visiteret til fleks job siden i sommers.. Og min ansøgning fænger altså - og jeg er ofte til samtaler. Så jeg er så rutineret til at jeg til en hver en tid kan snuppe en samtale. Er sjældent nervøs - det jo deres tab hvis de ikke synes om mig - og omvendt..
Og mit fleks job er næsten i hus til en fastansættelse så det så skønt.. Pøj pøj med ansøgningerne - og uopfordret som opslåede stillinger aflevere dem personligt.. Kør ud være til rådighed - gør opmærksom på at du er nu her til rådighed LIGE NU OG HER.. Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 12:54   #7
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Dejligt med lidt flere perspektiver på emnet.
Faktisk tror jeg, at jeg vil give mit CV et brush up, og lægge det ind der.
Cat, jeg vil gerne se din ansøgning. Er der nogen form for indbyrdes post på K10?
Det næste sted jeg søger, inviterer til, at man kan se det, inden man søger og det vil jeg naturligvis gøre... og allerede prøve der at gøre en "bella figura".
Jeg har selv siddet i ansættelsudvalg gennem de sidste 10-15 år, - ja altså på nær de sidste 2, hvor jeg jo har været sygemeldt og derefter arbejdsprøvet.. Men jeg har, mærkeligt nok, aldrig set en ansøgning fra en fleksjob visiteret.
kh
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Viden/erfaring med kobberforgiftning søges. lola44 Dit og Dat 5 10-11-2010 04:04
erfaring søges - stivgørende op vivims Alt det andet 4 25-12-2009 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension