K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2009, 20:22   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej alle.
Lykken er at blive klogere. Jeg undrede mig i første omgang med smerte i bagudbøjning. Men bekræfter bare at man/jeg skal være varsom med at være skråsikker.

Men se lige følgende om øvelser der er strengt forbudt iht Teddy Øfeldt men som anbefales af enkelte fysioterapeuter: http://ofeldt.dk/index.php?id=49 især den øvelse hvor man liggende trækker benene op, kan være dejlig, men uhensigtsmæssig da den gør rygmusklerne "lange"

Men alt er jo individuelt men en løsning findes til at lindre, Dittemor har bare ikke fundet sin måde endnu. Jeg vil vende tilbage da emnet er spændende for den enkelte som sidder med smerterne. Hilsen Peter

Jeg undersøger lige hvad mine behandlere ville foreslå med jeres diagnoser og om deres erfaringer.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 21:33   #12
dittemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2008
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 8
Styrke: 0
dittemor er ny på vejen
Hold da op

he he
Hold da op hvor jeg roder rundt herinde.
Prøver at svarer tilbage, men skal lige øve mig lidt.
dittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 22:03   #13
dittemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2008
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 8
Styrke: 0
dittemor er ny på vejen
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, har ikke lyst til at gå i motionscenter mere, det er jo nok fordi det ikke har hjulpet mig, jeg fik mere ondt af det, syntes jeg.
Lige for tiden går jeg ture, men det er jo ikke nok. Jeg får Ibuprofen, men de virker ikke. Jeg tror jeg vil prøve fiskeolie, som I foreslår.

Jeg er på sygedagpenge nu, ellers er jeg på ledighedsydelse. Jeg har ikke haft rigtigt job siden 2004, har været på kurser og sygmeldt i perioder.
Tror ikke at jeg kan klare et job, både på grund af ryggen og det psyiske.
Det er min læge der syntes jeg skal prøve Konitiv Terapi,fordi jeg er angst og bange, for at være sammen med fremmede. Jeg tør ikke at gå ud at søge job, så det er noget rod.
Har mest lyst til at søge pension, men det er vel ikke nemt at få. Puha undskyld det roder det jeg skriver.
dittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 23:55   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg glemte at nævne at jeg har købt et par MBT-sko. Det har været en stor fornøjelse. Allerede da jeg var i forretningen for en prøvetur var jeg overbevist om at her var der noget jeg ikke havde prøvet før.
Der skete noget i lænd og bækkenparti som ændrede min gang. I MBT-forretningen modtog jeg en særdeles fin service. Fik lov at låne skoene med hjem i 5 dage og garanti for at få pengene tilbage.

Hvis I kommer i nærheden af en MBT-forretning så prøv. Læs lidt om denne grimme, mærkelige sko her: http://www.swissmasai.dk/ Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 00:03   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dittemor Se meddelelser
har ikke lyst til at gå i motionscenter mere, det er jo nok fordi det ikke har hjulpet mig, jeg fik mere ondt af det, syntes jeg.
Lige for tiden går jeg ture, men det er jo ikke nok.
Jeg har også kun dårlige erfaringer med træning, og min oplevelse var (begge gange) at de øvelser hvor man skal bøje ryggen bagover, nærmest er et "must" når der snakkes rygtræning.
Jeg går et par ture hver dag (hunden får lov at gå med) på sammenlagt halvanden time. Det er svært at sige om det ligefrem hjælper, men jeg ved, at en god gåtur er godt for rygmusklerne, så indtil jeg kommer på noget der er bedre, så er det sådan det er.
Forresten, hvis din kommune samarbejder med Quick Care og vil henvise dig til dem, så tag lige og google på dem, og pip herinde. Min sagsbehandler prøvede for kort tid siden at få mig i kløerne på dem, men jeg nåede kun at få en snak med en af deres fys'er, men det var også rigeligt (for mig).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 09:35   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har selv svag ryg.
Lavt scheuermann(stiv lænd), der sidder også diskusprolaps. Derefter betændelsgigt i brystdel.
Jeg er også i højriciko for bagudglidning, af rygklodser.
Min træning består af ridetræning.
Fordelen ved dette er at det er statisk træning, og derudover giver det muskelstøtte for rygraden, og derved holder denne på plads.
Jeg kan ikke tåle nogen anden form for træning, selv varmtvandsbassin, bliver jeg for overbøjet, og belaster derved ryg.
Så rådet er, at finde noget træning der er statisk og giver muskler, og derved støtte til rygrad.Men det betyder træning minimum 5 dage ugentlig.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 18:08   #17
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej Synes det er en super debat at vende træning fiskeolie mm - hvad der er godt for den enkelte.. Jeg synes bare at jeg bare har en hel anden problematik.. Jeg ved præcist hvad der er godt for min ryg.. Synes bare stadig at jeg er så ramt i perioder - at jeg pt som i den periode vi er i nu. JA SÅ ORKER JEG DET BARE IKKE.. Gør nok så fine tiltag men kan simpelhen ikke finde ENERGIEN. Prøver al min energi på min arbejdsprøvning som snart blir en fastansættelse fleks - og bruger resten af min tid på mine børn. Har også en kæreste men også her hænger jeg i bremsen - intentionerne er alle gode - men bang kan slet ikke finde energien. Snapper efter vejret konstant - også tænker man på alt det man kunne klare tidligere.. Jeg er træt så ulidelig træt - som gør alt for at yde det bedste på job.. Hvordan kommer jeg op på hesten igen - for synes godt nok at mine perioder svinger. Måske påvirker årstiden også en - jeg ved det ikke.. ORKER BARE INGENTING.. Gode råd modtages gerne - hvordan holder I dampen oppe.
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:40   #18
dittemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2008
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 8
Styrke: 0
dittemor er ny på vejen
Hej Pia
Det lyder dejligt det med ridetræning, det kunne jeg godt tænke mig. Har godt nok kun redet en gang i mit liv, men det var godt nok dejligt.
Nu skal jeg til en fys i morgen, der vil jeg tale med ham om det, for jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at få det lidt bedre.
Jeg har stoppet med mine gåturer, da jeg får mere ondt af det.

Er der nogle der kender nogle gode steder hvor man kan få ridetræning på Vestsjælland.
Dittemor
dittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:59   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Dittemor.

Google på "ridefysioterapi" så kommer der mange muligheder frem, herunder tilskud og priser. God ide at prøve det, lad os høre hvad du får ud af det.

Har iøvrigt talt med mine behandlere omkring det vi har talt om tidligere. I har ret, ingen bagoverbøjning med jeres diagnose men de har en del patienter som jer som de genoptræner. Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 00:22   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Cat 72.
Selvom jeg træner hver dag, har jeg stadig smerter i mere eller mindre grad, og desværre også træthed.
Men jeg ved, at træningen trods alt giver mig de bedste chancer for ydereligere skader i ryg, derfor tvinger jeg mig selv 6 ud af 7 dage, til træning. Nogle dage bliver det så ikke til så meget, måske kun 10min, men det er bedre end ingenting.

jeg har siden 21års alderen, brugt denne træning, fordi det var en betingelse for at kunne arbejde, og have et liv, på lige fod med andre.

Senere (som 38årig) kommer jeg desværre ydereligere til skade og får bindevævslidelse, og træner nu også af andre grunde, idet rotationen fra hestens skridt, minsker mulighed for kalkafsætning.

Men, jeg har kva de mange år med træning, lagt en struktur, der i min nuværende situation, gør det næmmere at opretholde daglig træning. Jeg får simpelhen stress uden.

Men som sagt, træning skal som helhed gøre godt, forhindre ydereligere skader, men samtidig være noget man også kan li, idet det aldring er lige sjovt hver dag.
God fornøjelse.
popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd tak :0) zen-q Alt det andet 14 14-09-2012 08:27
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
Gode råd rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-10-2009 23:40
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47
7 GODE RÅD Hejdien Dit og Dat 3 28-12-2006 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension