K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 09:18   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Jeg skal til samtale og har lige en million spørgsmål

Hej Alle på K10

Uha jeg har kriblen og kravlen i maven og tankerne myldre... på den gode måde

Jeg er så heldig at have en mand, der dagligt kommer rundt til forskellige virksomheder. Her har min mand forhørt sig om de ikke kunne bruge en fleksjobber på 6-8 timer pr. uge.

Een af disse har sagt: Jo, måske, bed din kone kontakte mig!

Og det gjorde jeg så og skal ud og tale med manden på tirsdag.

Hans ide er at jeg skal lave opsøgende salg pr. telefon af hans produkter, booke møder mv. - og det er sandsynligt at jeg tilmed kan gøre dette hjemmefra!
-lyder næsten for godt til at være sandt

Men jeg har lige nogle spørgsmål til jer:

Hvad kalder man sådan en stilling?

Hvordan finder jeg ud af hvilken løn der er rimelig?

Han skal naturligvis stille telefon til rådighed, hvis jeg skal ringe ud til kunder.

Hvad med pc? - Det er vel rimeligt hvis han også stiller en sådan til rådighed?


Og er det korrekt forstået hvis jeg fortæller ham at han kun skal betale for mine effektive timer?

Jeg har siddet og kigget lidt og leget med tal på den formel der er linket til et andet sted.

Hvis jeg siger 110 kr x 6 timer er resultatet 16902,59kr
Hvis jeg siger 110 kr x 7 timer er resultatet 16904,83kr
Hvis jeg siger 110 kr x 8 timer er resultatet 16907,08kr

Pt ledighedsydelse: brutto kr 15794,88
Hvis jeg arb. 6 timer a' 110kr, brutto kr 16902,59
fortjenste: brutto kr: 1107,71

Hm.. det kan jo næppe betale sig økonommisk... men det vil være rart at føle at man kan bruges lidt alligevel

Så har jeg læst et eller andet sted noget med at man skal bruge både hovedkort og bi-kort? Her kan det vel bedst betale sig at aflevere hovedkortet til hvem?
Til kommunen eller til arbejdsgiver?

Der er 32,3 km hver vej. Vil jeg kunne få kørselsfradag på de 16,6 km de dage hvor jeg skal være på jobbet og ikke arbejde hjemmefra?

Skal der søges en paragraf 56 vedr. fravær, så han får sygedagpenge hvis jeg bliver syg/fraværende pga. mit helbred?

Kan jeg lokke ham med 4 ugers gratis arbejdskraft? - (hvis dette stadig gælder vil jeg give max 4 uger, da jeg er SÅ træt af at være gratis arbejdskraft)

Og her gælder vel også 3 mdr. prøvetid som i almene job?

Håber nogen kan guide mig lidt så jeg ikke er helt blank når jeg møder hos ham den flinke mand til samtale.
Jeg vil endnu ikke blande jobcenteret ind i det her, for hvis nu det ikke bliver til noget? Hvis nu jobkonsulenten skræmmer ham væk, inden han får det bedste førstehåndsindtryk af mig

I første omgang skal jeg "bare" overbevise ham om at det er MIG han skal bruge

Glæder mig til at høre fra nogen af Jer kloge hoveder, der kan læse og forstå den nye lovgivning - lovgivning i det hele taget, jeg synes det er sort snak...


til alle
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 22-03-2013 kl. 10:01. Årsag: tilføjelse
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 09:32   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Stillingen kan måske kaldes phoner

I en fuldtidsstilling ville det være klart et krav at få stillet pc + internetopkobling til rådighed - men med så få timer ville jeg ikke gøre det til et krav, bare spørge.

Nej, som fleksjobber kan man ikke også have en § 56 aftale - det ligger i at være fleksjobber (og dermed billig) at der er risiko for mere fravær.

Du kan trække kørsel fra i skat som alle andre.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 09:38   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal være opmærksom på, at hvis han stiller tlf eller pc eller internet til rådighed for dig i hjemmet, skal du beskattes af det.. og skat tager hårdt fat, så det kan blive dyrt.

Tænker at du kan få sygedagpenge fra 1. sygedag, så arbejdsgiveren ikke skal betale.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 09:55   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du skal sørge for at have en fagforening med på banen, hvis der skal laves et job, det er meget vigtigt. De kan sørge for at du får den rigtige løn, og arbejdsremedier og at kontrakten bliver lavet rigtigt.
Du skal også have en jobkonsulent med ind over fra kommunen.
Jeg ville prøve at kontakte en fagforening og foreligge dem hvad du har gjort her, og se hvad de siger omkring løn, pc, telefon og lign. Jeg ved ikke hvilken fagforening det høre under, men jeg ville prøve med HK, og ellers kan de måske hjælpe dig på vej til den rigtige fagforening, hvis det ikke er dem.
Rigtig meget held og lykke, det vil jo være super at få et "nemt" job

Man kan som jobsøgende fleksjobber tilbyde 1 mdr. prøvetid, det er helt almindeligt, men kommunen skal med ind over og skrive papirer på det, husk det....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 09:58   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Internet opkobling har jeg jo herhjemme, så det er udnødvendigt. Og det med pc'en er jo kun til at udføre arbejdet med - jeg har jo min egen - så kan sagtens bruge den, det er mere "princippet"
Telefonen den skal jo kun bruges arbejdsmæssigt.
(jeg har tidligere været i praktik og udført lignede arbejde, for en helt anden arbejdsgiver. Her brugte jeg alt mit eget også telefon abonnement fordi jeg havde et af de abonnementer med fri tale.)

Skal man vitterligt beskattes af noget som man kun bruger arbejdsmæssigt?

Phoner... det var også min tanke

Fagforening og jobcenter, kommer jeg til, hvis manden bliver overbevist om at det er mig han skal bruge
Vil bare gerne have tingene på plads med ham først
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 22-03-2013 kl. 10:15. Årsag: tilføjelse
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 10:25   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desvære er phoner jobbet rigtig dårlig lønnet, de søger nogen i herning 90kr i timen, så jeg ville ligge ud med du får højere løn men ligger selv edb udstyr til og internet.
Også fordi får du fri internet bliver du dobbelt beskattet af det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 10:32   #7
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
hvis jeg i den beregner fra fleksjoblolland der er linket til i en anden tråd, sætter indsåledes:
90 kr x 6 timer.. så stiger min mdr. indtægt til 16921,73
i forhold til 110 kr x 6 = 16902,59kr..

Det er da mystisk... gå 20kr ned i timen, men få ca 20kr mere brutto!
Fatter HAT!!!
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 10:38   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja de udregninger er ikke helt efter planen, nogle gange får en på 6 timer mere udbetalr end en på 12 timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 13:46   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
hvis jeg i den beregner fra fleksjoblolland der er linket til i en anden tråd, sætter indsåledes:
90 kr x 6 timer.. så stiger min mdr. indtægt til 16921,73
i forhold til 110 kr x 6 = 16902,59kr..

Det er da mystisk... gå 20kr ned i timen, men få ca 20kr mere brutto!
Fatter HAT!!!
Ja vores beregner viser rigtigt.. Men idéen om at øge timerne og tjene mere holder ikke vand..

Du er ikke den eneste som finder det mystisk.. ;-)

Men 90 kr i timen x 6 timer om ugen giver 14894 kr før skat.

Og 110 kr x 6 timer giver 18315,-

Så noget gør du forkert i beregneren.. Prøv at sætte både de 90 kr og de 110 kr i timeberegneren til højre.. Tast så det tal i øverste rubrik. ( den med grundlønnen )

Sidst redigeret af mik16; 22-03-2013 kl. 13:51.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 13:54   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Gigtforeningen har også lavet en beregner, der får jeg din løn til 17636,00 ved 6 timer og så pension oveni hvis der kommer det.

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...n+din+l%C3%B8n

Der ser det da lidt mere positivt ud synes jeg. Håber den er mere præcis.

Vh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et spørgsmål kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 23-06-2012 11:23
Skal til samtale hos beskæftigelsesankenævn peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2009 12:59
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
En million danskere skal screenes for depression Stella Politik og Samfund 3 19-03-2008 02:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension