K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2018, 17:57   #1
Brio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Brio er ny på vejen
Efterbetaling af føp for en periode der ligger forud for tilkendelse

Hej,
12.06.18 var jeg til rehabiliteringsmøde og blev indstillet til førtidspension.
21.06.18 Modtager jeg brev fra Afdeling for Voksne, at min sag pr. 18. juni 2018
overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 18 i lov om social
pension.
03.09.18 Modtog jeg tilkendelse med følgende tekst: ” Jeg har dags dato truffet afgørelse i din sag om førtidspension.
Din pensionssag blev rejst den 18. juni 2018.
Afgørelse
Du har ret til førtidspension fra den 1. oktober 2018 efter reglerne i lov om
social pension § 20, stk. 1 jævnfør § 16.
Mit spørgsmål er nu om jeg får udbetalt førtidspension fra den 18. juni, hvor pensionssagen blev rejst og således bliver efterbetalt for den periode der ligger forud for tilkendelsen??
Jeg har søgt overalt på K10 for at finde et svar, og fandt bl.a. i Lov om Social Pension §32d, hvor der står følgende:
”I førtidspension, som efterbetales for en periode der ligger forud for tilkendelsen fratrækkes jv. §33 stk. 2 kontanthjælp der er udbetalt for den samme periode”
Jeg har været på kontanthjælp i mange år, hvor jeg er blevet mere og mere syg. I 2012 søgte jeg føp. Efter §17 og fik afslag, som jeg ankede uden held.
Det har været et slemt forløb, hvor man nærmest har følt sig som en ’livstidsfange’ med fodlænke, og jeg er meget lettet over at det endelig er lykkedes nu, selvom der kun er et år til folkepension.
Jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig – på forhånd tak!
Med venlig hilsen
Brio
Brio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2018, 18:13   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, du får førtidspension udbetalt fra og med 1.oktober - du er først førtidspensionist fra den dato
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2018, 20:22   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De har tre måneder fra sagen overgår til behandling om førtidspension....dvs fra d. 18 juni...

De skal så have afgjort sagen indenfor de tre måneder....og hvis de når det indenfor tiden....ja så får man ikke med tilbagevirkende kraft....

Havde de gået to måneder over de tre måneder de havde....ja så ville du have fået for de to måneder...

Hmm håber du forstår...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2018, 07:58   #4
Brio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Brio er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Så blev det afklaret.
Brio
Brio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension