K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2013, 20:03   #11
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Hej

Prøve at kontakte:
Sclerosecenter I Haslev
Ringstedvej 106
4690 Haslev
tlf. 56312060
De kan vejlede at hva' man ska' gør.
Hilsen
Foxx450
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:04   #12
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
Kommunen vil ikke sende til reva, Hun har spurgt, men det er kun dem på sdp og ikke kh de sender derop fik hun afvide...
Det passer IKKE, de 2 gange jeg har været på Reva i forbindelse med hhv. fleksjob og senere førtidspension, var jeg på kontanthjælp, så den må de længere ud på landet med. Jeg synes hun skulle bede om at få af vide hvor det står at det ikke er for kontanthjælpsmodtagere. De skal kunne henvise til en §
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 00:51   #13
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Mrs. S

Jeg kan heller ikke komme på Reva. Har dog haft en arbejdsprøvning (endte på 6t pr uge) i privat virksomhed og er nu i virksomhedspraktik med det formål at komme op på 25t. pr. uge (på 12uger).
Kan lige nu klare 2,5 time pr uge, men da jeg ikke kan få en funktionsbeskrivelse nogensteder fra og kommunen ikke vil indhente en speciellægeerklæring fra scleroseklinikken, så mener de bare jeg skal motiveres op i tid.

Jeg fik sclerose diagnosen i juli 2009 og har været sygemeldt siden aug/sep 2011. Jeg har ikke fået nogen synderlig hjælp fra scleroseforeningen. Havde socialrådgiver derfra med til møde med SB og det blev bare til at jeg skal tage denne praktik og så se hvad der sker bagefter.

Jeg har det lidt lige som din veninde, ballance problemer, dobbeltsyn, koncentrations og hukommelsesbesvær og så en invaliderende træthed/udmattethed både fysisk og mentalt og førnævnte symptomer forværres væsentligt ved træthed, som ofte er det meste af mine vågentimer. Min gangdistance på en god dag er målt til 300m. Jeg har rollator, som jeg bruger flittigt.

Hvis man ikke har meget synlige symptomer, ses sclerose ofte som dovenskab, det er i hvert fald sådan jeg opfatter Baldersgade i københavns komune.

Jeg havde troet jeg ville være afklaret inden de 52 uger, men næ nej, jeg har fået den besked at det sagtens kan tage 3-4 år i praktik eller revalidering for at få mig tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Selvom jeg kæmpede mig igennem en kontor uddannelse fra sep. 2009 til sep. 2011 og det var her sclerosetrætheden tog til i styrke og det bliver stadig værre og værre.

Jeg har ikke råd, men med hjælp fra mine forældre, har jeg nu kontaktet Ricky Magnussen (privat socialrådgiver) for at få hjælp.

Venlig hilsen

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 09:05   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror ikke de bruger reva så meget mere.

min mand har fået akut blødledsgigt og har har været ved anden aktør i 4 mdr nu 45 min 2 gange ugeligt nu er de kommet frem til de ikke kan hjælpe ham og han skal vidre på reva.
tror de skal prøve alt andet først.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 10:31   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Grunden/mit gøt er at mange kommuner forsøger at undgå Reva-centre, dels fordi forløbene er dyrere, og dels fordi de sikre en hurtig afklaring.

Fidusen er jo netop at fastholde syge borgere på den billige kontanthjælp, med større refusion.

Dette gøres ret effektivt ved gentagne praktikker i div virksomheder, hvor de færreste jo bliver afklaret, fordi de lige mangler at afklare en anden funktion, end det der er mulighed for på virksomheden.
Især hvis den syge IKKE kommer op over de 20timer, hvor kommunen kan postulere at de bare kan vende tilbage arbejdsmarkedet på deltid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 11:43   #16
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Prøve at kontakte:
Sclerosecenter I Haslev
Ringstedvej 106
4690 Haslev
tlf. 56312060
De kan vejlede at hva' man ska' gør.
Hilsen
Foxx450
Hej Foxx450 hun har lige været deroppe og er i kontakt med socialrådgiver som hjælper

[QUOTE=Piamus;264627]Hej Mrs. S

Jeg kan heller ikke komme på Reva. Har dog haft en arbejdsprøvning (endte på 6t pr uge) i privat virksomhed og er nu i virksomhedspraktik med det formål at komme op på 25t. pr. uge (på 12uger).
Kan lige nu klare 2,5 time pr uge, men da jeg ikke kan få en funktionsbeskrivelse nogensteder fra og kommunen ikke vil indhente en speciellægeerklæring fra scleroseklinikken, så mener de bare jeg skal motiveres op i tid.

Jeg fik sclerose diagnosen i juli 2009 og har været sygemeldt siden aug/sep 2011. Jeg har ikke fået nogen synderlig hjælp fra scleroseforeningen. Havde socialrådgiver derfra med til møde med SB og det blev bare til at jeg skal tage denne praktik og så se hvad der sker bagefter.

Jeg har det lidt lige som din veninde, ballance problemer, dobbeltsyn, koncentrations og hukommelsesbesvær og så en invaliderende træthed/udmattethed både fysisk og mentalt og førnævnte symptomer forværres væsentligt ved træthed, som ofte er det meste af mine vågentimer. Min gangdistance på en god dag er målt til 300m. Jeg har rollator, som jeg bruger flittigt.

Hvis man ikke har meget synlige symptomer, ses sclerose ofte som dovenskab, det er i hvert fald sådan jeg opfatter Baldersgade i københavns komune.

Jeg havde troet jeg ville være afklaret inden de 52 uger, men næ nej, jeg har fået den besked at det sagtens kan tage 3-4 år i praktik eller revalidering for at få mig tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Selvom jeg kæmpede mig igennem en kontor uddannelse fra sep. 2009 til sep. 2011 og det var her sclerosetrætheden tog til i styrke og det bliver stadig værre og værre.

Jeg har ikke råd, men med hjælp fra mine forældre, har jeg nu kontaktet Ricky Magnussen (privat socialrådgiver) for at få hjælp.

Venlig hilsen

Piamus[/



Min søde veninde var selvforsørgende indtil for 1 år siden hvor hun måtte indse at hun havde brug for noget hjælp... Hun har nogle gode udd bag sig og det er også det hun vil prøve at arbejde videre på stadig at kunne bruge. Efter ophold i haslev bruger de nu alle udtalelser fra fys,ergo og læger deroppe så håber hun at det kan gøre en forskel
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sclerose, fleksjob, befordringsfradrag? Thisted Spørgsmål ang fleksjob 2 10-11-2012 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension