K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2008, 22:08   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Question Medicintilskud

Er der nogen der ved noget om man kan søge medicintilskud når man ikke har udgifter nok til at kunne søge en paragraf 100 om merudgifter, og heller ikke kan søge fx. kroniker tilskud gennem lægemiddelstyrrelsen

Selvom jeg ikke har udgifter for 500 kr. om måneden som man jo skal have for at kunne søge om tilskud til merudgifter så er det stadig en stor post i mit budget. Kan bare ikke finde noget om reglerne nogen steder tænker at kommunen jo måske kigger på ens rådighedsbeløb og forestiller mig det skal være under et bestemt beløb før det overhovedt kan komme på tale.

Nogen der har erfaringer med dette?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:25   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg får min medicin betalt efter § 82, og det er ALT receptmedicin bortset fra ketogan og metadon ( det står på bevillingen ) , den søger jeg så om at få forlænget hvert ½ år. Det kan du da prøve
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:28   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Mange tak skal du have. Hvordan søgte du? Kan man finde et skema på nettet kommunen skal have over udgifter eller hvordan greb du det an?
Har aldrig søgt om noget så er på bare bund
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:32   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle § 82 i hvilke lov
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:34   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Det er aktivloven, fandt det på google :-) Men det er forskellige rådighedsbeløb fra kommune til kommune så vidt jeg kan læse. Så det er ikke godt at vide hvor mange penge man må have til sig selv før man kan få hjælp
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mariepigen takker så fandt jeg den og lige en mere jeg også lige manglede er der andre der skal bruge den eller andre love så husk at vi har en del af div love under nyttige links

sætter lige § 82 ind her
Citat:
Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Og Mariepigen du har ganske ret, det er langt fra sikkert at den ene kommune vil bevillige det samme som den anden kommune og sådan vil det være så længe vi ikke har en grænse for hvad folk min skal have at leve for ....

Men men man må bare søge , det er den eneste måda at få det afprøvet på
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 22:56   #7
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Super med lige at sætte teksten ind så andre også kan gøre brug af den paragraf.

Jeg læste en afgørelse fra ankestyrrelsen, der tog udgangspunkt i at man måtte have de samme formuegrænser som hvis man var på kontanthjælp. Det siger så ikke noget om ens rådighedsbeløb, men som jeg læser det kan man fx ikke få tilskud til paragraf 82 hvis man nu har bil eller en pensionsopsparing.

Har dog aldrig helt forstået hvilke aføgrelser fra ankestyrrelsen kommunen retter sig efter om det er dem alle eller? Men måske en af jer andre kan opklare dette?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 00:31   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Se det vidste jeg ikke
Jeg vidste bare det var § 82, men kunne selvfølgelig havde fundet bevillingen der står det på.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 20:24   #9
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
Super med lige at sætte teksten ind så andre også kan gøre brug af den paragraf.

Jeg læste en afgørelse fra ankestyrrelsen, der tog udgangspunkt i at man måtte have de samme formuegrænser som hvis man var på kontanthjælp. Det siger så ikke noget om ens rådighedsbeløb, men som jeg læser det kan man fx ikke få tilskud til paragraf 82 hvis man nu har bil eller en pensionsopsparing.

Har dog aldrig helt forstået hvilke aføgrelser fra ankestyrrelsen kommunen retter sig efter om det er dem alle eller? Men måske en af jer andre kan opklare dette?
Hiver lige denne op igen, måske en af jer kan svare på det med afgørelserne fra ankestyrrelsen ?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 22:59   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mariepigen...

Prøv at læse denne praksisafgørelse om §81, enkeltydelser.

Så bliver du måske klogere. Der står en masse om rådighedsbeløb, tolkning af loven osv.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3929
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicintilskud Lifeat40 Alt det andet 19 23-04-2010 20:46
medicintilskud kandetbliveved Alt det andet 17 05-11-2009 21:12
Medicintilskud BettinaJensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-08-2009 12:44
Medicintilskud? Risa At søge førtidspension 1 06-08-2009 23:39
Medicintilskud? Krammemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-11-2006 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension