K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2008, 09:42   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lægekonsulent Gentofte siger: Få stomi

Gisp.... kan en kommunelæge det?

Hvor morsomt er det at undervise men en "pose", der lækker, danner sår, LARMER og gør ondt?


Citat:
Men kommunelægen i Gentofte konstaterede tørt, at »jeg kunne få en stomi og fortsat arbejde som lærer …«.

Citat:
Når symptomerne bliver for voldsomme, kan man få stomi, og det løser en del af problemerne for nogle – heldigvis! Men ofte følger der også komplikationer med stomien. Så lækker den, så danner den sår, så larmer den, så gør den ondt. For ikke at tale om de psykiske følger ved det at skulle have en pose med sin afføring siddende på maven.
Citat:
Med familiens hjælp har vi lånt små 300.000 kroner og gældsat os op til skorstenen i vores hus. Og jeg hører endda til de heldige. Havde det ikke været for den mulighed, havde jeg været nødsaget til at rette ind efter kommunen, der to gange har forsøgt at sende mig i arbejde, mens jeg har været sygemeldt. Den ene gang ignorerede de en lægeerklæring, jeg havde med til et møde, der understregede, at jeg ikke var rask nok til at blive sendt i arbejde. Den anden gang konkluderede de på en to måneder gammel lægeudtalelse fra Rigshospitalet, der viste midlertidig bedring, at jeg var klar til arbejde – sagsbehandleren havde bare aldrig mødt mig og fået seneste status fra mig selv – som i øvrigt var ny opblussen i symptomerne med en altoverskyggende træthed til følge.

Til dét møde brød jeg grædende sammen og sagde, at de måtte tage min løn, hvad som helst for at lade mig være, jeg havde jo oven i købet selv taget hånd om min fremtid. Dét var ydmygende, og jeg var meget vred bagefter.
Citat:
Der er intet galt i at arbejde på et bibliotek, men hvordan kan man arbejde hjemmefra på dårlige dage, hvis ens job består i at sætte bøger på plads og stå ved skranken?

Før eller siden ville den arbejdsprøvning med al sandsynlighed vise sig ikke at holde og hvad så? En faglig konsulent i kommunen gjorde mig det meget klart; det var hendes job at få mig hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet igen. Der er ikke plads til at tænke langsigtet eller kigge på det enkelte individ.
Citat:
Kommunen var fire måneder om at indhente to lægeerklæringer, og de lod mig udfylde min egen ressourceplan
Citat:
Det er på tide, at de folkevalgte politikere får kigget det sociale og økonomiske system efter i sømmene, så gode kræfter ikke går til spilde. Der er mange som jeg, historierne er nemme at finde på nettet, men de bruger ikke deres sparsomme energi på at råbe op i medierne.

Regeringen skal passe på ikke at få sin egen – som de selv kalder det – ambitiøse beskæftigelsespolitik galt i halsen. Det må kunne gøres bedre. Vi er faktisk nogle, der gerne vil arbejde, hr. statsminister, men vi vil ikke behandles som stude!
Læs hele historien her. Der er et utal af uhyrligheder i sagen.

http://politiken.dk/debat/kroniker/article542948.ece


Se denne tråd om tvang. http://www.k10.dk/showthread.php?t=5438

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 24-07-2008 kl. 10:03. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SP siger FP, RP siger FP. Betyder det så ok? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2011 17:33
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10
13,2% på Lolland - førtidspension - 3,2% i Gentofte zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 03-10-2008 14:45
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension