K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2012, 11:07   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det nye trafikforlig - billigere bus og tog

Hørte lige i forbifarten, at der er enighed om det nye trafikforlig, som betyder billigere bus og tog, samt flere tog til Jylland (og flere penge til udkants Danmark så også de kan få bedre trafikforbindelser)....

Har i hørt noget om det? - jeg fik ikke hørt det hele i radioen, og ved derfor ikke om det er noget der træder i kraft nu, eller i 2013......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 11:39   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De ER blevet enige om det forlig og ja det er det, det betyder, plus supercykelstier til KBH Odense og Århus.

Men en ting er at de går ud og sier billigere og bedre, noget andet er HVOR meget billigere og bedre.

Det KAN jo være bedre er svarende til en ekstra bus i hver region der har et yderområde, og at billigere er = en kr pr zone, og er det SÅ lidt sys jeg godt nok det kan gøre lige meget.

Og supercykelstier, hvad det så end skal betyde, fint fint (dejligt for cyklisterne i de 3 byer bestemt og et sted skal de jo starte) men hvad med vi andres cykelstier?? de ligner løgn, og er mange steder slet ikke til at benytte, jeg forstår ikke at de ikke dropper de super tingester til fordel for en generel forbedring (læs renovering/vedligehold) af de cykelstier som allerede ER, og når nu de partu vil lave superstier, hvorfor faaa. er Aalborg så ikke med på listen, der har de om nogen behov for at få udbygget "tingene" så folk på det kraftigste opfordres til at cykle frem for at køre, selv uden for myldretiden tager det en evighed at komme fra a-b i bil ind i gennem selve Aalborg, busforbindelserne det til, her fra er elendige, og det tager 3-4 gange så lang tid som i bil... meen hvis der var ordentlige forhold for cyklisterne kunne vi her i huset sagtens finde på at slæbe cyklerne med i bilen parkere i udkanten og så cykle rundt, men det er såre simpelt livsfarligt at cykle i Aalborg, især for børn, selv de 2 store på 8 og 9 ville jeg ikke ture slippe løs på en cykel der inde, om end de faktisk cykler dagligt.

Men vi er så også nemme at "lokke" med, vi kan alle sammen godt lide at cykle, og det er stort set den eneste motionsform jeg kan holde til i længden, hvilket er grunden til at vi går og planlægger en kortere afprøvning på en cykelferie allerede til næste år, hvor den yngste så vil være 5½ (men hun har så aldrig cyklet med støttehjul og gik fra en løbe (genialt redskab) til en alm allerede da hun var 3½ (ja det er tidligt, men den der løbecykel *ss*) så hun burde kunne klare en 2-3 dages tur til næste år.

Nå men som forholdene er nu for cyklister i Aalborg, aldrig i mit liv... Selv da jeg for år tilbage boede i Nørresundby var jeg faktisk ikke særlig glad for at cykle, og så vit jeg kan se er situationen for cyklisterne KUN blevet værre siden i form af endnu flere biler, siden, men ingen udbygning af cykelforholdene (jo få steder men det er alt for lidt)

Så jeg kan kun undre mig over at Aalborg ikke får del i bedre cykelforhold.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 11:56   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber det får en positiv virkning. Umiddelbart virker det som om, der er smurt et meget tyndt lag ud over mange ting. Men lad os nu se.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 12:25   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Såvidt jeg kan forstå er det kun de unge under uddannelse der får glæde af det, men har også kun lige luret det hurtigt igennem
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:19   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det glæder jeg mig til at høre mere om..flere til udkantsdk..

der hvor jeg bor går der 2 busser morgen og 2 busser eftermiddag-1km fra mit hjem ved hovedvejen - og kun på skoledage..ja flot ikke....
el.skal vi køre 8 km i bil også er der flere forbindelser...det må ikke være let at bo hvor jeg bor uden bil,da samfundet er ligeglad med om vi har busser..vi er ikke vigtige.
må indrømme..jeg ville hellere ha flere busser end betale mindre..det vil være vigtigere for mig..har godt nok bil,men ku også godt tænke mig bussen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:29   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kun til studerende, æv.....sådan noget svindel!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:34   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kun til studerende...ja flot..........

er det ikke noget med de har et vildcard -el.noget i den retning..men det er måske kun til en vis alder..de su-er er også pressede,så det har jeg ikke ondt af..'

men jeg ville gerne ha flere busser..altså bare 5 om dagen
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:54   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Her i Viborg området er der skåret væsentligt i samtlige busruter - nogle er helt udgået - så jeg vbil hellere betale mere for transporten end det vi giver nu.

Desværre tænker brugerne mere i pris end i kvantitet.
__________________
__________________________________________
endelig FØRTIDSPENSIONIST
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 10:06   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja altså stribe, jeg har en dejlig søn, der har valgt at bo på kostskole, så han bruger vild card - som han selv betaler for - han giver 50 kr. pr år for et - også sparer han ca. 50 kr. pr.tur - dog skal han ud af en meget lille su - betale 179x2 for at komme hjem og tilbage - det er altså dyrt....for da han ikke tager hjem dagligt, kan han ikke få et studiekort......

Han kommer da gerne hjem 1x månedligt, men kan heller ikke betale mere end det og da jeg er ftp - ja, kan jeg ikke rigtigt hjælpe ham......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 10:25   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pia

tak for oplysningen..jeg kendte heller ikke så meget til det,det var derfor jeg spurgte..jeg er godt klar over mange af dem er pressede o de må for min skyld gerne hjælpe dem noget mere - da de er vores fremtid.....


sådan blir det jo nok med min egen ,med mindre noget bliver lavet om..vi bor på landet,fordi vi elsker det...men vi er altså noget handicappede mht.offentlig trafik og prisen på det
er det ikke også dig der er sønderjyde
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det bliver billigere at købe ind i EU. Debutanten Politik og Samfund 0 05-06-2012 21:16
Billigere øl og øget beskæftigelse i sigte! Ninja Politik og Samfund 8 28-03-2012 01:33
Myte: det er billigere at ansatte en i fleksjob. §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 10:33
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30
billigere medicin som førtidspensionist ? annette Dit og Dat 2 13-10-2006 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension