K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 12:49   #1
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Politikerne vil senere på pension

Nu melder tv2, at politikerne vil hæve pensionsalderen, også for dem som er valgt før 2007.

Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 12:59   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN

hmmmn - jeg vil gerne se det som en gennemført realitet før jeg kan tro på det
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 16:50   #3
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Under 40 år bør de komme i udviklingsforløb, efter de 40 kan borgerne som en borgerservice afgøre hvem og om de kan komme på pension eller skal klare sig gennem sin ægtefælles forsørgerpligt. Men jo hurtigere de kan komme på pension....jo mindre skade kan de nå at forvolde
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:15   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
de skulle tage at få en uddannelse inden de fortæller hvordan vi andre skal gøre
de skulle også tvinges til at have mindst 10 års erhvervserfaring inden de kunne vælges til folketinget

imho er de alle forsynet med en manglende mental kapacitet, og bør derfor alle flexvisiteres - efter deres egne nye regler - de skal møde til visiteringen med timesedler, samt vitterlighedsvidner på at deres arbejde er udført til kundens/kundernes fulde tilfredshed og selvfølgeligt fagligt forsvarligt
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:03   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
de skulle tage at få en uddannelse inden de fortæller hvordan vi andre skal gøre
de skulle også tvinges til at have mindst 10 års erhvervserfaring inden de kunne vælges til folketinget
Jep og de 5 af årene skal være som ufaglært på fabrik/slagteri eller lign på akkord, så de lærer lidt om hvordan det er ude i virkeligheden.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:04   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg er meget i tvivl....

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Nu melder tv2, at politikerne vil hæve pensionsalderen, også for dem som er valgt før 2007.

Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN
I hvert fald er jeg sikker på at de ikke VIL, men at nogen fortæller dem, at det anstændigvis bør være sådan.

Også jeg vil se det, før jeg tror på det.

Det er jo så nemt at sidde med røven godt limet i taburetten - med adgang til alskens goder - og så diktere længere arbejdsliv, højere afgifter og skatter til alle os undermennesker.
*En helt anden sag er det at skulle leve efter samme regler selv...(hvis man på nogen måde kan slippe).
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:09   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Mon politikerne tror at virkeligheden er personer såsom Amalie, Gustav og hvad de nu ellers hedder dekære reality"stjerner"
Tror faktisk ikke de ville være dumme som
Statsminister Amalie
Udenrigsminister Gustav
Måske det ligefrem ville være en gevinst for det danske samfund.
I stedet for at græde villevi grine

Sidst redigeret af keld60; 24-03-2012 kl. 20:15.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:14   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
I hvert fald er jeg sikker på at de ikke VIL, men at nogen fortæller dem, at det anstændigvis bør være sådan.

Også jeg vil se det, før jeg tror på det.

Det er jo så nemt at sidde med røven godt limet i taburetten - med adgang til alskens goder - og så diktere længere arbejdsliv, højere afgifter og skatter til alle os undermennesker.
*En helt anden sag er det at skulle leve efter samme regler selv...(hvis man på nogen måde kan slippe).
Politikerne skulle jo gerne afspejle samfundet.
Førtidspensionister og ministre har det tilfælles at de er der hvor de er fordi de netop IKKEvil bidrage med noget godt tilsamfundet men hellere vil tilrane sig goder.
flexjobbere og folkevalgtepolitiker har det tilfælles at de selv har valgt deres job og andre har godkendt dem
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 22:41   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Politikerne skulle jo gerne afspejle samfundet.
Førtidspensionister og ministre har det tilfælles at de er der hvor de er fordi de netop IKKEvil bidrage med noget godt tilsamfundet men hellere vil tilrane sig goder.
flexjobbere og folkevalgtepolitiker har det tilfælles at de selv har valgt deres job og andre har godkendt dem
Ja - i den røde regerings øjne ser det vel sådan ud - lige p.t.

KUNNE virk'lig godt tænke mig - at bare en af landets "regenter" skulle komme ud for det, som vi - "underfolket" gør...(Det fryder mig meget, at de vragede politikere ikke kan få job - på grund af manglende uddannelse)
Undrer mig bare over, hvordan vi kan have sådanne personer til at regere og lede Danmark????

Politikerne gør det vel for at promovere sig selv, mens pensionister og andre på overførselsindkomster mest af alt sidder ufrivilligt i deres position.

Hvorfor mener du at flexjobbere selv har valgt deres job. Jeg tror de fleste flexjobbere er glade for at de - trods handikap og skavanker - stadig kan være en del af det "pulveriserende" samfund...- OG dermed bidrage med skatteydelser og arbejdsmarkedsbidrag -og hvad dertil hører.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§27 stk. 1 nr. 2 og senere stk. 4 Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-02-2012 14:15
Det gør politikerne for de langtidssyge Benny Gerhard Politik og Samfund 5 06-07-2011 19:58
Politikerne får store summer i pension fra de bliver 60 buster Politik og Samfund 4 25-11-2010 08:24
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension