K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2007, 23:54   #1
forvirrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
forvirrede er ny på vejen
hvad skal jeg!!!!

hej

jeg er en 42 årig kvinde som i 2002 var ude for et trafikuheld, jeg blev nødt til at sælge min forretning feb 2006 pga vedvarende voldsomme smerter og går nu sygemeldt. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre og hvad man egentlig får i ydelse. Jeg er gift og modtager lige nu 4000 kr pr måned efter skat. ( ja jeg fester hver dag )

Skal jeg prøve at få et flexjob med arbejde max 2 timer om dagen (hvis man da overhovedet kan det) og hvad får man i løn!

Skal jeg blive førtidspensionist og hvad modtager man egentlig i ydelse som det.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan guide mig her og give de gyldne råd. Jeg afventer stadig min afgørelse af sagen i arbejdsskadestyrelsen.

mvh
Mone Nielsen:|
forvirrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:09   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hvad skal jeg!!!!

hej Mone Nielsen

Godt du kommer herind ...

jeg kan ikke forstå du kun modtager 4000 kr i sygedagpenge...? Hvorfor det ?

Sygedagpenge plejer at være mere...8.900 kr.eller lidt mere... ???

jeg ville ikke be om et fleksjob hvis du kun kan klare to timer om dagen...det er nærmest umuligt at finde...det skal helst være minimum
15 timer om ugen eller 12...men det er ikke let...men det kommer an på dit netværk og om du kan finde et fleksjob selv ? Du kan også få hjælp til at finde et , men det er meget svært at finde et fleksjob.

Et fleksjob er jo fint hvis du finder et fordi du får fuld løn for nedsat tid...
men læs om det i links her om fleksjob.
http://<br /> http://www.dch.dk/pub...sjob/clean.htm

Jeg er ikke sikker på at svare dig angående pension fordi der er mange ting der spiller ind...din mands indtægt og alt muligt.

Så er der din lyst til at have et lille job eller ikke ...det er JO meget vigtigt også.


En enlig Førtids modtager 14.300 ca

en gift 12.300...men hvis din mand tjener meget så får du mindre.

Jeg håber der kommer nogle ind og svarer meget mere til dig...

Jeg håber du hænger på og venter fordi andre kan komme med gode råd til dig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:29   #3
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

Hej Mone, jeg vil også gerne sige - blive endelig hængende her, der er et væld af gode mennesker med masser af viden, som de gerne deler ud af.

Personligt ved jeg ikke så meget om pension eller sygedagpenge, men jeg ved, at når man ikke kan levere mere end et par timer om dagen, er fleksjob praktisk talt umuligt at få. Har selv gået uden fleksjob siden midten af 2000, og der er ikke mulighed for at finde noget, fordi jeg som du ikke kan yde mere end højst et par timer.

Men hæng på, der skal nok komme brugbare svar, er jeg sikker på

Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:31   #4
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

hej forvirrede.
Jeg kan ligesom stella heller ikke forstå at hvis du er på sygedagpenge at du kun modtager 4000 kr. efter skat
Det lyder ikke som sygedagpenge du modtager, men deri mod Kontant hjælp, som bliver modregnet din mands indtægt.
jeg har selv lige efter 2 år været på sygedagpenge, hvor jeg fik 9.100 kr hver mdr. når der var 4 uger i én mdr. og 11.000 kr når der var 5 uger i en mdr.
Så skriv tilbage til Stella eller andre, så skal du nok få hjælp.
Venlig Hilsen
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 10:07   #5
forvirrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
forvirrede er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

Jeg får 4000 kr fordi de regner efter det overskud jeg havde i min nyåbnede forretning. Jeg havde en del investeringer i starten og derfor tog jeg ikke ret meget ud i løn. Jeg havde aldrig regnet med at jeg skulle sidde i denne situation

mvh
Mona Nielsen
forvirrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 13:13   #6
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

Kære Forvirrede.
Ok så du har været selstændig...
Men alligevel, selv om du har været forsigtig med at give dig selv løn
hvilket jeg syntes at flot af dig - at du var så fornuftig

Så kan jeg ikke indse ( måske er jeg naiv ? ) kommunens krav, især hvis dine penge er bundet i papirer, og du ikke har kontanter .Man kan jo ikke en gang betale husleje for 4000 kr , plus alle de andre normale regninger som man har hver mdr.
Hvad havde de tænkt sig ?
Hvad siger Retspleje loven om det ?
Er der nogen som ved det ?
Mange trøst og hilsner fra
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 00:22   #7
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: hvad skal jeg!!!!

Hej Mona

Velkommen her *SS* og undskyld at jeg var lidt pjattet på chatten i aftes, jeg kan godt se her, at du havde brug for seriøs snak med os :|

Jeg stå selv, som du og aner ikke hvad der kan og skal ske. Jeg har været sygemeldt siden august 2005 og nu snerper det hurtigt mod ophør af sygedagpenge efter 2 gange 13 ugers forlængelse. Derfor skraber jeg al den viden til mig som jeg over hovedet kan finde. Bl.a. gennem link her på sittet og sidst gennem "Sociale Publikationer" som man kan låne på biblioteket. Jeg er er ikke e´t eneste sted stødt på retningsliner som "Gælder ikke for tidligere selvstændige" og må derfor gå ud fra at du har nøjagtig de samme krav og pligter som alle andre. Jeg vil i løbet af de næste dage igen gennemstøve alt hvad jeg har og kommer i nærheden af og vil være opmærksom på om jeg skulle støde på noget i den retning. I såfald vil jeg skrive det her.

Har du en sagsbehandler på kommunen/jobcenteret? De har pligt til at indkalde dig senest (jeg tror ) 8 uger efter at du er blevet sygemeldt.
Er der påbegyndt en resource profil? Det skal de også.
Du kan ikke selv vælge fleksjob/pension, det er (efter min erfaring) noget der kommer på tale efter jobprøvning.

4000kr. det lyder godt nok af mindre end lidt!
Selv syntes jeg det er ualmindeligt svært at honorere alle vandte udgifter med sygedagpenge og søger nu §84, hvor man "i det mindste" kan få dækket merudgifter som følge af vedvarende handicap. Det vil hjælpe lidt på budgettet. §84 er ikke indkomst bestemt og ikke skattepligtig og der skal ikke fremlægges dokumentation for udgifterne, da de kun skal sansynliggøres.

Håber det var lidt foreløbelig hjælp herfra og sammen med de ovenstående, har du da lidt at gå videre med nu. Men også jeg siger: Bliv her, der kommer bestemt flere og mere precise råd til dig.

Varme kram
fra
majs

majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 03:14   #8
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

De 4000 kan jeg godt lige forklare for jer.

I år (2007) er satsen max 97,05 kr i timen. Man kan ligegykldigt hvad max få for 37 timer.

Hvis vi så antager at jeg har fået 150 i timen, og arbejdede 40 timer, vil jeg få udbetalt de 97,05kr i timen * med de 37 timer (altså max) = 3590,85 udbetalt før skat og alt det der pr uge, dvs ca 14300 pr måned.

Men har jeg så kun arbejdet 20 timer, og har fået udbetalt 80 kr i timel vil regenstyklkket se således ud: 20 timer * med 80 i timen (fordi jeg ikke har tjænt dagpenge max eller der over) = 1600 kr pr uge, dvs ca 6400 pr måned.

Er man selvstændig er det + beløbet før skat, der tæller (som hentes ved skattevæsnet) altså det man har når lån gæld husleje indkøb osv er betalt. Ofte har man som selvstændig ikke ret meget i + på bundlinjen (hvor det mens virksomheden kører virker som om man har mere, fordi tingene kører/fungere på en anden måde, men kører jo gerne telefom ol ind over firmaet)

Jeg kan lige hurtigt regne ud at du Mone har haft en ren indtjæning på lige omkring 10 kr i timen, i 37 timer... de 10 kr skal ganges med de 37 timer, og du får de 4000. (jeg regnede den anden vej, for jeg aner jo ikke hved dit bund + var på)

Hvis du vil vide om de 4000 er korekt, skal du altså ind og se på de skatteparpirer kommunen har udregnt dagpengene efter, tage bundlinje beløbet og gange med 37 og du har svaret.

Her er det godt surt at være selvstændig og gå med underskud, for så er man ikke beretiget til sygedagpenge (vi kender en der havnede i den situration) da man jo ikke har tjænt til nogen timeløn. Altså 0 eller minus (et tal) * med 37 timer giver 0 eller minus, og endnu er de dog ikke forfaldet til at forsøg at tage pengene fra dem der havner i sådan en situration.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 09:25   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvad skal jeg!!!!

Og regeringen snakker om at danskerne skal være mere risiko villige og flere skal gå i gang som selvstændige :|

Kan da se på det hele, at selvstændig skal man ikke være med mindre man er 110% sikker på sit helbred...:|

Men når det er sådan hvad så med folk der kommer fra deltidsjob ?
jeg mener jeg kender ikke mindre end tre der før de blev visiteret til fleksjob kom fra deltidsjob og de får da godt nok den samme ledighedsydelse som alle andre.. det virker da ikke fair
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 11:37   #10
forvirrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
forvirrede er ny på vejen
RE: hvad skal jeg!!!!

Hej

Tak for de foreløbige svar, hvor finder jeg noget om §84 hvis jeg vil læse om det. Det kan være jeg kan få noget hjælp igennem den

mvh
Mona
forvirrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension