K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2006, 10:02   #11
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: timer i flex

hvis arbejdsgiver ikke følger en overenskomst, så behøver de heller ikke indbetale til pension.

Noget uretfærdig, hvis lønnen er sat efter en overenskomst hvor der bliver indbetalt til pension. Jeg mener også indbetaling til pension er løn, men nej siger kommunen.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 10:31   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: timer i flex

Gå til kommunens konsulenter for job på særlige vilkår og få dem til at henvende sig til hendes leder.

HUN FÅR MINDRE I LØN END DET HUN VILLE FÅ I LEDIGHEDSYDELSE


Job på fuld tid?

Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes:

*

Personen ønsker deltidsansættelse i et fleksjob. Man skal dog være opmærksom på, at der ikke findes nogen mulighed for at supplere det eventuelt mangelfulde forsørgelsesgrundlag med andre offentlige ydelser.
*

Personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse. At være deltidsbeskæftiget vil sige, at man har arbejdet højest 30 timer om ugen i gennemsnit set over en periode på fire uger. Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse. Der er fx overenskomster, der anser 29 timer for fuld tid, fordi der er tale om aften- og natarbejde. Aktivering anses i denne sammenhæng ikke for at være ordinær beskæftigelse.

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse, kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.

*

En person, der er visiteret eller ansat i et deltidsfleksjob, har dog ret til et fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for en social begivenhed som fx separation, skilsmisse eller ægtefællens/samleverens dødsfald. Andre ændringer i de personlige forhold kan også give ret til fuld tid, hvis kommunen ud fra en konkret vurdering skønner, at ændringen i de personlige forhold giver grundlag for tilbud om fleksjob på fuld tid, så personen bliver i stand til at forsørge sig selv. Der skal være tale om udefrakommende ændringer. Forhold, som personen selv har en vis indflydelse på, giver ikke ret til et fleksjob på fuld tid. Det kan fx være fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2006, bevarer retten til et fleksjob på fuld tid. Personer, der har haft deltidsbeskæftigelse og visiteres til fleksjob den 1. juli 2006 eller senere, vil som hovedregel kun have ret til fleksjob på deltid.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 15:24   #13
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

nå , men efter en samtale med jobkonsulenten blev jeg eller hende , da ikke klogere af , sådan her

hun fik for 160 timer pr md da hun arbejdede 25 pr uge og da hun så gik ned på 20 timer pr uge , faldt timeantal til 129 pr md , og det var helt efter bogen og alt passede sagde de fanme , jeg blev gal og forlangte et møde med dem og alle papirene , så det skal vi på torsdag , nu skal jeg bare have fundet nogle § og love at printe ud , omkring de 160 timer uanset om du arbejder 20 eller 25 pr uge
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 15:58   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: timer i flex

Løn og arbejdsvilkår

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Der er vide rammer for den nærmere tilrettelæggelse af arbejdet, som aftales mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Når arbejdstiden tilrettelægges, kan der herved tages hensyn til karakteren af den nedsatte arbejdsevne. Det betyder fx, at der kan tages hensyn til, at vedkommende kan have behov for hvilepauser, behov for fravær eller behov for periodevis at gå lidt ned i tid. Det skal bemærkes, at den nedsatte arbejdsevne kan manifestere sig både ved, at den pågældende ikke kan arbejde fuldt effektivt på fuld tid, og ved at den pågældende kan arbejde fuldt effektivt men da kun på nedsat tid.
Fuld tid - deltid

Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af følgende undtagelse.



Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.



Personer omfattet af undtagelsen kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.



Personer, der er omfattet af undtagelsen, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.



Personer, der er omfattet af undtagelsen, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.



Personer, der er visiteret til fleksjob før den 1. juli 2006, er ikke omfattet af undtagelsen.

Dette findes her kortlink.dk/3c8z

Jeg skal gerne overdænge dig med link og love inden torsdag .. godt at du tager dig af hendes sag ...
Bed kommunen om at få på SKRIFT at de mener at de gør det rigtige

Har i kontaktet en fagforening ?
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 16:33   #15
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: timer i flex

Jeg kan simpelt hen heller ikke forstå en dyt af det her, det lyder jo som kommunen er med i "snyderiet", så de slipper for så lidt i ref. som muligt, det lyder ihvertfald helt forkert.

Jeg er selv ansat 20 timer om ugen i fleksjob, og får nøjagtig det samme som andre "alm" medarbejdere om måneden både i løn og pension.

Jeg vill som andre også anbefaler hurtigt få kontakt med en fagforening der kender området, og få dem til at finde ud af HVAD den korrekte mindsteløn for FULD tid er på området, og så må de evt. henvende sig til jobkonsulenten og forklare lidt om reglerne da det jo tyder på de ikke følger dem.

Få ihvertfald en fagforening med ind over, det lyder helt forkert.

Held og lykke

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 08:53   #16
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

så er det idag , jeg er meget spændt på det , og har fundet ud af , hvis de har sat hende ned i tid , altså til 20 timer pr uge , på en evt deltidsstilling , må de ikke det medmindre hun direkte har valgt det , da der altid skal tilbydes fuld tid med evt nedsat tid som *hensyn*

jeg er fanme spændt på det , og lykkedes det ikke i første omgang , har vi et møde med 3f i næste uge , hun er ikke medlem men hendes mand er og de har sagt ja til at hjælpe så det er jo super .

jeg skal samtid have undersøgt om hun betaler til den der flexordning så hun kan få ledighedsydelse i tilfælde af hun fyres. da hun fik besked på kommunen om at blev hun fyret fik hun ikke en krone nogen steder , så hun har jo været vanvittig bekymret , og hvad fanden er det for noget at sige altså , hun er talblind og flere tekster hun heller ikke forstår , måske derfor det har været uoverskueligt for hende
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 09:02   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: timer i flex

hej Mulle

det hendes kommune siger er løgn og hvis hun bliver fyret her hun ret til ledighedsydelse ...det står i loven. LÆS REGLERNE så du ved ....inden I tager derop din kommune kender ikke loven ! Din veninde skal ikke betale for at få ledighedsydelse men til det der svarer til efterløn fleksydelse efter hun er 60 år.

Jeg bliver trist når jeg læser denne historie.

Godt I får fagforening med ind over.

Hun har ret til ledighedsydelse hvis hun bliver fyret.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 09:07   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: timer i flex

Hej mulle ..

Håber at du lige når at læse det her inden du skal til møde...

Din veninde skal IKKE have betalt til fleksydelsen for at få ledighedsydelse..

For at få ledighedsydelse er betingelsen at hun har haft arbejde 9 måneder ud af de sidste 18 måneder

fra fleksjob pjecen


Følgende kriterier skal opfyldes, for at der kan udbetales ledighedsydelse ved ledighed mellem to fleksjob:

*Personen skal være berettiget til et fleksjob.


Personen skal have været ansat i fleksjob i mindst ni måneder inden for de seneste 18 måneder. Dette gælder dog ikke personer, der var berettiget til ledighedsydelse forud for ansættelsen i fleksjob. Disse personer vil umiddelbart være berettiget til ledighedsydelse mellem to fleksjob, også selvom de har været ansat i et fleksjob i mindre end ni måneder.


Der skal være tale om uforskyldt ledighed. Der er ikke tale om uforskyldt ledighed, hvis personen ubegrundet har opgivet et fleksjob eller afvist et rimeligt tilbud om fleksjob.


Det man betaler ind til ved fleksydelsen er en form for efterløn fordi man som flekser ikke kan få efterløn, der vil man i stedet for få fleksydelse når man når den alder, hvis man altså har betalt ind til det


Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 09:17   #19
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

super dejligt piger

hun har været ansat der i 2 år nu ,,, det er hårdt det her og jeg er SÅ gal på hendes vejne , for hvor er det luset , og hun har ingen socialrådgiver før i det nye år , ja er der nu ingen af os der har , så det er udelukkende jobkonsulenterne der tager sig af denne sag , vi skal først derop kl 15,30 idag , så har tid nok til at blive mere arrig på hendes vejne
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 09:32   #20
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: timer i flex

kom lige i tanke om noget ,,, hvis det var hendes arbejdsplads der havde sagt hun skulle gå lidt ned i tid pga der ikke var nok at lave ,,, hva så ??

min plan er idag at få snakket med dem og få deres forklaring + at få alle de papire osv de har omkring det , samtid forlange at få evt afslag på skrift osv , derefter gå til fagforeningen og få hjælp , er det en ok ide eller hva :|
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regler om timer i flex(ny herinde) creek Spørgsmål ang fleksjob 6 08-11-2010 12:23
flex på under 5 timer....hvordan og hvor Wodpoulsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 27 25-09-2010 12:41
Hvormange timer i flex supersus At søge førtidspension 16 14-07-2010 21:05
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38
flex job på 30 timer sabrina Spørgsmål ang fleksjob 4 13-01-2008 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension