K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2007, 19:51   #1
maarhus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
maarhus er ny på vejen
Hjælp/gode råd søges

Jeg skriver her, da jeg har brug for lidt hjælp.

For lidt over 2 år siden, blev jeg sygemeldt for en depression og pga. stress, i starten var jeg sygemeldt på sygedagpenge. Og da jeg havde gået den tid ud. Blev jeg så sendt videre til kontanthjælp, da det ikke var muligt at opnå sygedagpenge mere. I mellemtiden, var jeg startet på nogle samtaler med et psykolog, efter eget ønske. Et ønske som kommunen også syntes var ok. Jeg kom så i arbejdsprøve i en børnehaven, få timer om dagen for at kunne holde mig selv lidt i gang. Det skulle kun være i en kort periode, mens kommunen fandt ud af hvad der skulle ske med mig.
Den korte periode, blev så til 2 år. Uden at kommunen kunne finde ud af hvad de skulle med mig. I mellemtiden, havde de fået udtalelser fra min egen læge, plus den psykolog jeg gik ved. Begge anbefalede kommunen at indstille mig til et flex job. Det ville de på det tidspunkt ikke, da de mente jeg skulle til endnu en ”undersøgelse” med en psykolog, som de vil finde til mig. Da dette var over. Fik de endnu en udtagelse på mig, som lød på præcis det samme som de 2 andre.

Nu havde jeg så været i arbejdsprøve i lidt over 2 år og regnede med at jeg kunne blive indstillet til et flexjob. Men nej, jeg får nu af vide, at jeg først skal i arbejdsprøvning, fordi at alle muligheder skal være udtømte. De mente altså ikke at min arbejdsprøve i en børnehave på lidt over 2 år var godt nok. Så jeg blev kaldt til møde med en arbejdskonsulent, som sammen med mig skulle finde et sted jeg kunne komme i prøve. Efter lidt tid, fandt vi så et ”pedel” job på et ældrecenter. Her mener de så at jeg skal være i 4 mdr. før at de kan tage stilling til om jeg skal tilbydes et flexjob. Jeg har nu været i det sted i ca. 2 mdr. uden at høre noget fra kommunen.

Derfor skriver jeg herinde, for at høre om der er nogen der har nogle gode råd. Jeg kan ikke selv finde frem til flere, har brugt ca 2½ år nu. På at kæmpe med kommunen om et flexjob. På trods af at de god ved og selv siger, at jeg ikke vil komme til at kunne arbejde 37 timer igen, har de altså ikke tilbudt mig et endnu.

Kan også sige, at de har sendt mig ud i den arbejdsprøvning, på kontant hjælp. Ikke med noget med at bevillige mig ledighedsydelse eller lign.

Så er der nogen der har et par gode råd. Til hvad jeg kan gøre ?
(Føler snart at den eneste løsning, må være at gå til medierne i håb om at de måske kan hjælpe her. Da det måske ville være godt news stof for dem.)
maarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 20:03   #2
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Hjælp/gode råd søges

Et godt råd? Ja her er masser. Men konkret vil jeg bare sige velkommen her på siden og i klubben af klemte borgere! :@
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 11:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hjælp/gode råd søges

Citat:
maarhus skrev:
Jeg skriver her, da jeg har brug for lidt hjælp.

For lidt over 2 år siden, blev jeg sygemeldt for en depression og pga. stress, i starten var jeg sygemeldt på sygedagpenge. Og da jeg havde gået den tid ud.

Ja det er der det gik galt...din kommune skulle have afklaret dig til fleks inden din sygedagpengeperiode udløb !

Blev jeg så sendt videre til kontanthjælp, da det ikke var muligt at opnå sygedagpenge mere. I mellemtiden, var jeg startet på nogle samtaler med et psykolog, efter eget ønske. Et ønske som kommunen også syntes var ok. Jeg kom så i arbejdsprøve i en børnehaven, få timer om dagen for at kunne holde mig selv lidt i gang. Det skulle kun være i en kort periode, mens kommunen fandt ud af hvad der skulle ske med mig.
Den korte periode, blev så til 2 år. Uden at kommunen kunne finde ud af hvad de skulle med mig. I mellemtiden, havde de fået udtalelser fra min egen læge, plus den psykolog jeg gik ved. Begge anbefalede kommunen at indstille mig til et flex job. Det ville de på det tidspunkt ikke, da de mente jeg skulle til endnu en ”undersøgelse” med en psykolog, som de vil finde til mig. Da dette var over. Fik de endnu en udtagelse på mig, som lød på præcis det samme som de 2 andre.

Nu havde jeg så været i arbejdsprøve i lidt over 2 år og regnede med at jeg kunne blive indstillet til et flexjob. Men nej, jeg får nu af vide, at jeg først skal i arbejdsprøvning, fordi at alle muligheder skal være udtømte. De mente altså ikke at min arbejdsprøve i en børnehave på lidt over 2 år var godt nok. Så jeg blev kaldt til møde med en arbejdskonsulent, som sammen med mig skulle finde et sted jeg kunne komme i prøve. Efter lidt tid, fandt vi så et ”pedel” job på et ældrecenter. Her mener de så at jeg skal være i 4 mdr. før at de kan tage stilling til om jeg skal tilbydes et flexjob. Jeg har nu været i det sted i ca. 2 mdr. uden at høre noget fra kommunen.


Det lyder som om du bliver parkeret i aktivering på ubestemt tid ! En arbejdsprøvning må kun vare 3 mdr....vidste du det ?


Derfor skriver jeg herinde, for at høre om der er nogen der har nogle gode råd. Jeg kan ikke selv finde frem til flere, har brugt ca 2½ år nu. På at kæmpe med kommunen om et flexjob. På trods af at de god ved og selv siger, at jeg ikke vil komme til at kunne arbejde 37 timer igen, har de altså ikke tilbudt mig et endnu.

Meld dig syg og bed om en afklaring af din fremtid, ellers kan du risikere at blive sendt i aktivering igen og igen...det er jo ikke en holdbar situation...det er svært når man er på kontanthjælp for så kan de sende dig i aktivering hele tiden..


Kan også sige, at de har sendt mig ud i den arbejdsprøvning, på kontant hjælp. Ikke med noget med at bevillige mig ledighedsydelse eller lign.

Så er der nogen der har et par gode råd. Til hvad jeg kan gøre ?

Ja som sagt ville jeg melde mig syg eller få talt ud med sagsbehandleren og få din læge medindover og tage en bisidder med til samtalerne


(Føler snart at den eneste løsning, må være at gå til medierne i håb om at de måske kan hjælpe her. Da det måske ville være godt news stof for dem.)

det var en god ide...prøv det...


Der er ikke ret meget om de forhold kontanthjælpsmodtagere lever under i medierne, derfor er du modig hvis du tør gøre det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Hjælp!!! Gode råd søges WhiplashRamt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 28-03-2011 14:10
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension