K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2006, 19:59   #1
netbasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2006
Indlæg: 4
Styrke: 0
netbasse er ny på vejen
selvstændig og sygdom

Jeg er i Flexjob i egen virksomhed og har tidligere ikke benyttet mig af, at få sygedagpenge når jeg var syg. Det er jeg så begyndt at gøre, så de også kan danne sig et billede af hvor lidt jeg arbejder. Jeg har en gang tidligere fået sygedagpenge, og har fornylig igen været væk i en uge. Nu ringer kommunen og siger at jeg IKKE har ret til sygedagpenge fra 1. sygedag. Jeg har bedt hende om at undersøge det igen, da jeg mener jeg har ret til sygedagpenge fra 1. sygedag. Kender du noget til det??? Der er ikke så mange der har kendskab til det med flexjob, når man er selvstændig.

Dutte
netbasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2006, 01:34   #2
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: selvstændig og sygdom

Hej Dutte
Du kan finde svaret ved at bruge Google søgemaskinen.

WWW.google.com

indtast selvstændig sygdom fleksjob i søgefeltet

Her vil du finde, at for at få sygedagpenge som selvstændig fra 1. sygedag, skal du være syg i mindst 2 uger.

Selvstændige i fleksjob er omfattet af reglerne om sygdom og barsel, som andre selvstændige.

Selvstændige erhvervsdrivende har ret til sygedagpenge fra 1. fraværsdag efter 2 ugers sygdom. Man kan tegne en frivillig forsikring, der giver ret til dagpenge fra 1. sygedag.

mvh OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2006, 18:27   #3
netbasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2006
Indlæg: 4
Styrke: 0
netbasse er ny på vejen
RE: selvstændig og sygdom

Uha det gør mig rasende.... Jeg er i flex på grund af et piskesmeld og min dårlige dage varer ikke 14 dage, men kan varer 1-3 dage eller en uge. Jeg har endda en ansat der er i flex og hun får fra første dag. Det kan simpelthen ikke passe.
netbasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2006, 23:23   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: selvstændig og sygdom

Hej Dutte

Det er underligt at der er den forskel ansatte og selvstændige.
Måske nogen har en god forklaring.

Jeg kan godt forstå du bliver gal, specielt hvis du har mange enkeltstående sygedage.
mvh OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2006, 13:56   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: selvstændig og sygdom

Det virker da også fuldstændig vanvittigt at der skulle være forskel på de 2 ting...man er jo ikke syg på en anden måde bare fordi man er på flex i eget firma...
Det burde jo ikke være meningen at man skal til at vurdere om det nu kan svare sig at lige være syg i nogle dage ekstra...så man kan få det samme som alle de andre der er på flex....
Måske man skulle prøve at få besvaret om det er rimeligt at det forholder sig sådan...af vores kære politikere...for jeg kan godt nok ikke se rimligheden i det...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 20:26   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: selvstændig og sygdom

Desværre har jeg ikke adgang til lovgivningen hjemmefra mere, men vil gerne undersøge det en af de nærmeste dage og lige vende tilbage.

Men, normalt når man får sygedagpenge fra første sygedag er fordi man har en §28-aftale (§56 - jf. den nye lovgivning pr.3.7.06). En § 28-aftale er hvis man har en kronisk lidelse der gør at man er syg mere end 10 dage om året - hvis man har en sådan aftale har man ret til refusion af sygedagpenge fra 1. sygedag, ellers ikke. Men som sagt, vil lige undersøge det og vende tilbage.

Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2006, 19:39   #7
netbasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2006
Indlæg: 4
Styrke: 0
netbasse er ny på vejen
RE: selvstændig og sygdom

Jeg har stadig krise, efter af have fået afslag på at få sygedagpenge. Er der nogen der ved noget. Skal til møde lige efter jul......
netbasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Selvstændig hobbymanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2011 19:43
Selvstændig/freelancearbejde under sygdom amalie Alt det andet 5 28-11-2010 16:30
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension