K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2011, 20:40   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du selv skrevet under på at du skulle kunne klare 25 timer
det lyder helt vildt
når du har gået sygemeldt i 2 år

eller har du fået det langt bedre?
for det du skal ud i peger ikke på flex eller noget andet
måske en revalidering, hvis du er heldig

havde nok lige vendt den med min egen læge først
før jeg havde skrevet under på noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 20:53   #32
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak MTVRV1.
Er forlænget efter 27 stk.1, nr.4 så er det enten flex eller pension...ikk?

Nej har ikke fået det bedre, tværtimod.
Har også sagt jeg ikke aner om jeg kan klare det, men de holder på det er fremmødt tid og ikke effektiv tid, de siger de ikke kan vurdere hvis man ikke har flere fremmødte end effektive timer.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:12   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Er det normalt man skriver genoptræning til arbejdsmarkedet...synes det skurrer i mine ører.

Vil I mene den er klar til underskrivning?

Hmmm, som supplement kan du jo sende en mail, hvori du spørger hvad du skal gøre, hvis du en dag får det så skidt (p.g.a. de lidelser som er årsag til din sag) at du ikke kan holde ud at være på arb.pladsen.

Om de f.eks. vil have at du ringer til sb eller jobkonsulent, eller om det er nok, at du siger det til chefen/kontaktpersonen på virksomheden.

Dertil er det meget vigtigt at du skriver en udførlig dagbog over hele døgnet, men det har du sikkert styr på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:16   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Tak MTVRV1.
Er forlænget efter 27 stk.1, nr.4 så er det enten flex eller pension...ikk?

Nej har ikke fået det bedre, tværtimod.
Har også sagt jeg ikke aner om jeg kan klare det, men de holder på det er fremmødt tid og ikke effektiv tid, de siger de ikke kan vurdere hvis man ikke har flere fremmødte end effektive timer.
Ok
så langt så godt
Men de fremmødte timer, er lige slemme som de effektive timer
i hvertfald i mit tilfælde
derfor synes jeg 25 timer er skudt over målet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:20   #35
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak Vovse.

Ja jeg skriver dagbog over hele døgnet.
Jeg skal ringe til jobkonsulenten og kontaktpersonen på stedet ved sygdom.
Jeg kan ligge mig efter behov, gå tur, sætte mig eller hvad jeg nu kunne finde på...men helst bliver på stedet.

Jeg vil gøre hvad jeg kan, ingen tvivl derom, og møde op hverdag...kan jeg så ikke holde det ud og bliver nødt til at tage hjem, kontakter jeg samtidig min læge så de er med inde over.

Men synes det de skriver til underskrift lyder underligt i mine ører...på hellere ta' en snak med min fagforening, de har været med inde over fra start.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:24   #36
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Præcis MTVRV1, bare tanken om jeg skal ligge mig på en arbejdsplads stresser mig.
Min smertelæge siger også det vil være en stressfaktor for mig...men hvad skal jeg gøre.

Nu må jeg se, venter med at skrive under til jeg har talt med min fagforening.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:30   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Præcis MTVRV1, bare tanken om jeg skal ligge mig på en arbejdsplads stresser mig.
Min smertelæge siger også det vil være en stressfaktor for mig...men hvad skal jeg gøre.
Prøv om du kan få dette på skrift. Hvis du allerede har det, så mind kommunen om det.

Men god idé at tale med både fagforening og læge om det.

Min hjerne kører ikke for fuld kraft pt, så jeg har ikke rigtigt noget at byde ind med, men husk, at få evt. aftaler på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 22:22   #38
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Nej har det ikke på skrift, men det vil jeg få fat i...tak Vovse.

Kender det med at køre på lavt blus, så flot at du overhovedet er på banen her... til dig.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 00:27   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lyder helt forrykt.

Dels skal du ikke acceptere "Genoptræning til arbejdsmarkedet" mhb på afklaring?
Det lyder som om de vil forlange yderligere en efter denne?

Er personligt imod praktikpladser, når man besidder så lille en arbejdsevne, altså til fleks eller pension. Men..

Du er forlænget efter stk 4; meget fint, men du skal derfor også afklares.

FORLANG at det er en afklaring af arbejdsevne, men timer for opstart, evt 1-2 timer dagligt!
Derefter må der være tale om en løbende vurdering, om timer skal sættes op.

Alternativt, ved trudsler, må du lave skrivelse om erstatningsansvar, ved forværring.
Du har en lidelse der IKKE tåler overanstrengelse!

God ide med hvilerum/seng.
Men ses dog ikke andre foreslag til evt skånebehov?
Hvad fandt man ud af sidste gang?

Få endelig fat i din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:17   #40
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak popiae, lige præcis den sætning der for mig lyder underlig.
Det er en afklaring og derfor kunne jeg godt tænke mig et andet ordvalg, man bliver lidt mistænksom med alt det man læser her.

Ja synes også det er tåbeligt at skulle ud igen, men sådan kører det åbenbart i min kommune.

Andre skåne hensyn er jeg ikke sidder og står for længe af gangen, ingen tunge løft, armene ikke over skulderhøjde og ingen fysisk og psykisk stress.

Sidst satte jeg selv dagsordenen, startede på 10 t/u, satte selv op når jeg følte for det. Var oppe på 15, men sluttede på 10.
Lederen af stedet stoppede praktikken efter 8 uger, da de ikke ville lægge navn til man sendte folk ud der havde det så skidt. Hun mente jeg stod til en pension.

Men denne gang er timerne skrevet på aftalen som beskrevet i andet indlæg.

Kommunen sendte så min sag til lk, der vurderede det er stationært, alle tiltag er afprøvet og man ikke skal forvente jeg kan præstere mere uanset hvilke job jeg kommer i.
Blev så forlænget efter nr. 4.

Men sb mener stadig ikke jeg er afklaret, fordi jeg ikke havde flere fremmødte en effektive timer.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning, fordel eller ulempe? elm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-03-2012 12:01
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension