K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2008, 11:57   #1
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
3 år spildt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Nyhedsavisen, Side 12, Job, 24. april 2008
Hejsa jeg er ny bruger her.. Og min sag har lige været oppe til drøftelse på fleksteam møde. Jeg blev arbejdsskadet for 3 år siden, har en arbejsaprøvning fra Reva center Bomi i Horsens, et forløb på jobcenteret Marselisborg, som gik ud på at jeg så skulle i praktik og arbejdsprøvning. Først var jeg i praktik i 3 mdr på en skole. derefter 6 mdr i arbejdsprøvning.(3 mdr i børnehavekl - 3 mdr i 1klasse) også på skolen. Der skulle have været opfølgning på forløbet men der kom aldrig nogle (jeg ringede selv ang. opfølgning. Men de kom aldrig)
Arbejdsprøvningen viste at jeg kan arbejde 15 timer om ugen.
Mine lægepapir siger at min tilstand er stationær og kroniske. Jeg har lægepapir fra Mølholm/egen læge/arbejdsmediciner/Plus en masse skånehensyn.
NU er det så at jeg får beskeden fra min beskæftigelsesvejleder på kommunen, at sagen er drøftet på fleksteammødet og de er kommet frem til at jeg godt kan tage en revalidering og så ud at arbejde på fuld tid.
Min diagnose er
Traumatisk læsion af brystdelen og rygsøjlen
Morbus scheuermann seq / degenerativ lidelse i rygsøjlen
Fælger efter bækkenløsning.
Så jeg kan jo ikke anke sagen...
Er der nogle der har erfaring med at føre en retssag mod kommunen ??
Jeg er blevet kostet rundt i snart 3 år og ventet og ventet. For at de nu kan sige til mig at du fejler ikke noget . Min beskæftigelsesvejleder siger til mig det var da godt nok ærgelig, men held og lykke fremover.
Jeg ken heller ikke få nogle papire på hvad der er blevet sagt på mødet, hun siger der ikke bliver skrevet noget når det kun er en drøftelse.
Er der nogle der har nogle gode råd ??
Jeg skal på kontanthjælp fra d 1/5
Og så har jeg fået at vide at jeg kan begynde en revaliderings uddannelse, og hvis jeg ikke kan klare det så starter hele møllen forfra.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 12:13   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
På en måde er revalidering et pusterum for Dig. Din økonomi/ydelse under revalideringsperioden er jo betydeligt højere end kontanthjælp og hvis Du ikke kan holde til selve revalideringen er Du nødt til at sygemelde dig fra revalideringen, og finde ud af om det er en vedvarende situation. Så bliver kommunen nødt til at lave opfølgning efter 8 ugers reglen ( eller 12, kan ikke lige huske det for revalideringer ) og så må man ændre jobplan derfra, men det vil give dig en chance for at se (og bevise for dem ) om, du ikke er i stand til fuld tids beskæftigelse. Hvis jeg var dig ville jeg tænke på, hvad jeg gerne ville uddanne mig til under revalidering og så få gang i kommunen med det. Tænk på dit ønskejob, snak med venner og familie over hvad Du har haft glæde ved at arbejde med, og se om der ikke er en revalidering mulig til noget arbejde i den retning. Revalidering er jo en hjælp til selvforsørgelse, og lovgivningen kræver kommunen skal dokumentere de er afprøvet før evt. fleksjob eller pension. Tænk positivt, revalidering kan godt være en god chance for en ny start.

mvh og op med humøret, det er Weekend

Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 25-04-2008 kl. 12:19. Årsag: Takker så meget ;)
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 12:43   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Sidst redigeret af Neurosmølf : Idag kl. 12:14. Årsag: Flyt mig over i den rette tråd, tak
er flyttet

Hej Mikkelline og velkommen til

Du skriver at
Citat:
min sag har lige været oppe til drøftelse på fleksteam møde. Jeg blev arbejdsskadet for 3 år siden, har en arbejdsprøvning fra Reva center Bomi i Horsens, et forløb på jobcenteret Marselisborg, som gik ud på at jeg så skulle i praktik og arbejdsprøvning. Først var jeg i praktik i 3 mdr på en skole. derefter 6 mdr i arbejdsprøvning.(3 mdr i børnehavekl - 3 mdr i 1klasse) også på skolen. Der skulle have været opfølgning på forløbet men der kom aldrig nogle (jeg ringede selv ang. opfølgning. Men de kom aldrig)
Arbejdsprøvningen viste at jeg kan arbejde 15 timer om ugen.
Da de fortalte dig at du ikke kunne få fleksjob var der vel en begrundelse ikk ?

Hvis ikke så ville jeg hvis jeg var dig sende dem en skrivelse og spørge ind til hvad det er de mener at du skal lave nu , hvad mener de at du kan klare og hvad bygger de deres viden på ?
Spørg ind til dine arbejdsprøvninger og hvordan de mener at du kan varetage en revalidering når du har et maks på arbejdsprøvning på 15 timer..

Og hvad med handlingsplan hvad er det de mener at du skal revalideres for hvordan er de kommet frem til det og er det i sammenarbejde med dig som det skal være , har du en ressourceprofil og er den opdateret og hvad står der i den ?

Du skal stille dem kritiske spørgsmål i din skrivelse alt skal være i orden og opdateret før end de kan forlange at du skal revalideres der skal ligge en grund til at du ikke er visiteret til fleks men i stedet for skal på revalidering , der skal i en revalidering være mulighed for at du kan komme tilbage til det ordinære markedet ..
Men du skal huske på at revalidering kan være flere ting feks kan det være en virksomheds revalidering, hvor man også vil kunne se som Neurosmølf skriver hvad du kan og ikke kan..

Dog er jeg ikke så optimistisk som smølfen , i det jeg lige pt har en veninde der også var sendt i revalidering i et år hun klarede en måned og måtte derefter sygemelde sig med det resultat at de ville tage ydelsen fra hende og sætte hende på kontanthjælp ..

Det lykkedes os at afværge dette da hun havde fået nyt til sit helbred og det dermed var forværret , derfor kunne hun søge genoptagelse af sygedagpenge efter dp200b men det kræver jo at man er i a-kasse.

Hun havde ingen ressourceprofil der var opdateret og heller ingen handleplan for sin revalidering og derfor ville vi anke sagen , det fik kommunen til at tilbyde endnu en virksomhedspraktik som i tilfælde af at hun heller ikke kunne klare denne så kunne indgå i en ansøgning om fleksjob eller pension…

Og det kan jo også være at den vej er en mulighed for dig, men du skal hele tiden være lidt på forkant med det hele …

Du skriver at

Citat:
Jeg ken heller ikke få nogle papire på hvad der er blevet sagt på mødet, hun siger der ikke bliver skrevet noget når det kun er en drøftelse.
Er der nogle der har nogle gode råd ??

Selvfølgelig bliver der skrevet noget ellers overholder de ikke forvaltningsloven
Det du skal gøre er at du skal hente denne aktindsigtserklæring http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og sende den med det samme sådan at du kan se hvad der ligger i din sag , og få tjekket op på at de overholder alle regler og love mht til din sag …

Du skal selvfølgelig lige være obs på at du ikke kan forlange at få interne notatere men der skal ligge alle de andre ting også hvorfor de vurdere at du ikke kan visiteres til fleksjob

Så skriver du
Citat:
Jeg skal på kontanthjælp fra d 1/5
Du skal på kontanthjælp fra hvad ?
Sygedagpenge ? og har du i så fald fået en skriftlig meddelelse om at du skal på kontanthjælp altså stop af sygedagpenge og har du fået en ankevejledning(og er det varslet 4 uger før), i så fald skal du anke stoppet af dine sygedagpenge men du kan også købe dig lidt tid ved at søge om førtidspension efter §17 for så kan de ikke stoppe dine sygedagpenge før end der er taget stilling til en § 17 som du så selvfølgelig også skal anke sådan at du sikrere dig at alle dine papir er rigtig udarbejdet…

Jeg kan se at du er ved at have halv travlt og håber ikke at det er for stor en mundfuld for dig det her , men det kan godt betale sig for dig at finde ud af hvad der ligger på dig og hvad der ikke ligger på dig , at de ikke tager notater det kan de ikke bare bruge som begrundelse for at stoppe alt og sende dig i revalidering der findes regler for hvordan en revalidering skal se ud …

Så skriv igen og prøv at svare på disse spørgsmål og først og fremmest få en aktindsigtserklæring af sted , i sidste instans så tag mod revalidering hvis ikke du kan nå andet , sådan at du har et nogenlunde forsørgelsesgrundlag mens du kæmper kampen det er nok den eneste udvej hvis ikke du kan nå andet

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 14:07   #4
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej Mikkelline

Kom du fra et arbejde og blev sygemeldt
Har du været sygemeldt hele tiden.
Har du en ajurført RP som du har haft til gennemsyn og godkendelse.
Med hvad begrunder de stop af sygedagpenge og er der en klagevejledning med i afslaget.


jeg tror du har en god sag og vil vinde når du anker.


MVH havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 00:28   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Det skader da ikke en at tage en uforpligtende snak med en advokat , men de gode erstatningsadvokater har lang---------- ventetid så det er bare at komme på venteliste.
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 12:34   #6
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Hejsa og tak for svar.
Jeg kan ikke få sygedagpenge mere, så derfor kom jeg på revalideringsydelse ellers ville mine udbetalinger stoppe. Det var eneste mulighed sagde de. Så kom jeg i arbejdsprøvning på skolen i 2x3 mdr uden den mindste opfølgning. Det var jo en beklagelig fejl sagde de. Skal jeg varsles når de stopper min revalideringsydelse ??
Min arbejdsskade er godkendt som en arbejdsskade og arbejdsskadestyrrelsen har indtil videre nedsat min erhvervsevne med 25%. Min beskæftigelsessagsbehandler har aldrig gået ind i min sag og har lige siden første møde været imod mig, hun mente ikke at mine muligheder var udtømte, men kunne ikke sige hvad jeg så skulle. Nu holder hun og jeg skal have en ny fra den 1/5. Min læge har hele tiden sagt at det var en pension jeg skulle have, men det ville jeg ikke rigtig da jeg jo gerne villle ud at arbejde. Kan jeg på nuværende søge pension selvom jeg starter i en virksomhedspraktik ??
Ang ressourceprofil er den ikke opdateret.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 15:31   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hvilken erhvervsplan er der lagt mhp at gøre dig selvforsørgende. De skal jo have et grundlag for at udbetale revaydelse.

Er din arbejdsskadesag afsluttet ?
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 15:41   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Mikkeline

Mens du har været i arbejdsprøvning osv. var det så på revalideringsydelse?

Revalideringsydelse kan man få i 5 år, men der er mulighed for forlængelse, og her tænker jeg lidt på, at du jo har fået en arbejsskade og ikke er rask, forstået på den måde, at du har fået nogen diagnoser, som man bør tage hensyn til.

Man kan godt få forlænget revalideringsydelse, hvis man ikke kan følge jobplanen.... Nu ved jeg ikke, om der var sat et mål, mens du var på revalideringsydelse?

Der står noget om forlængelse af revalideringsperioden i Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik:https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30304#K6

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.


Her tænker jeg så på, om man kan klage over stop af revalideringsydelse, hvis du mener, du kan få retten til at få forlænget revalideringsydelse....?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 16:27   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mikkelline alle stop af ydelser skal varsles og der skal følge en ankevejledning med...

Prøver lige at tage et eksempel her tror det ligner din en del ...

Min veninde har været på sygedagpenge også tiden ud, fik at vide at hun ikke kunne få forlænget sine sygedagpenge men at hun kunne komme i revalidering i stedet for , de fandt et sted til hende som hun måtte opgive allerede efter en måned, derefter skete der intet i hendes sag og hun lod bare tiden gå...

i sidste måned ringede hun så fuldstændig slået ud, hun havde fået et brev hvor der kort og godt stod at der ikke var belæg for at forlænge revalideringsydelse og hun skulle søge kontanthjælp eller raskmelde sig i a-kassen ...

der var ingen ankevejledning med i hendes sag ...

vi skrev så til kommunen at vi mente at der måtte være tale om en fejl da der ikke var hverken grund eller klagevejledning til stoppet og straks blev vi kaldt derop hvor de mange gange undskyldte at der var gået noget galt ...

vi bad så om aktindsigt og her fremgik det at hun var i virksomhedsrevalidering men der var ingen plan med det ingen beskrivelse eller noget og formålet var så bare at hun kom op på 37timer ...

vi gjorde så opmærksom på at vi ville klage over stoppet grundet manglende handleplan og ressourceprofil ...

de forlængede så revalidering med 1 måned og inden for den måned var vi så deroppe igen og nu er hun så igen i revalidering men denne gang med en opdateret ressourceprofil , en handleplan og mulighed for at virksomhedspraktikke kan laves om til en arbejdsprøvning hvis ikke det går og man så skal snakke fleksjob ...


Det lyder meget som om din sag er behandlet som hendes (pisse ulovligt ) og ud fra devisen går den så går den...

du kommer derfor længst ved at du får din aktindsigt feks skal du finde ud af om du har fået meddelt dit stop af sygedagpenge med klagevejledning .

men det alleførste du skal gøre (og helst inden mandag ) er at sætte dig ned og se hvad der står i den skrivelse du har fået om stop af revalideringsydelse, hvad er grunden ? og er der klagevejledning ... prøv lige at skrive grunden til stop her !!

og skriv også lige om du har fået det varslet og fået en klagevejledning ...

så kan vi se om vi i fællesskab kan få sat en skrivelse sammen som du kan sende til din sagsbehandler og på den måde forhindre at du får stoppet din revalideringensydelse i første omgang ...

mvh Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 19:49   #10
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Dette er hvad jeg har fået::::

Hun skriver dette til mig i en mail::

Jeg har her idag haft din sag med til drøftelse på fleksteam møde og konklusionen var her, at der ikke på nuværende tidspunkt er noget i din sag der peger i retningen af et fleks job.

Argumentationen er, at der fortsat burde være revalideringsmuligheder for dig -og at du- trods din ryg lidelse -burde kunne varetage et arbejde på fuldtid.

Du hører fortsat under revalideringsbestemmelserne, dvs. du fortsat vil være berettiget til et revalideringstilbud. Hvad dette skal være indenfor anbefaler jeg dig at du tager et møde om med din kommende beskæftigelsesrågiver Dorthea K. Amdi - Dorthea tiltræder sin stilling på mandag d. 28.05.08, men vil først være at træffe efter d 01.05.08. -på telefon 76294764. Jeg skal sørge for at sætte Dorthea ind i din sag inden jeg rejser, så hun er forberedet inden I mødes.

Indtil der vil kunne startes et nyt revalideringstilbud til dig er du imidleridig henvist til at søge kontanthjælp, idet jeg skal lukke din revalideringsydelses d 30.04.08. Hvis du ønsker at søge kontanthjælp skal du gøre dette i ydelsesafdelingen på Holmboes Allé 1 -eventuelt kan du ringe og høre nærmere hos din nuværende ydelsessagsbehandler Bodil Sørensen på telefon 76293641. Det vigtigste er, at du får søgt inden 01.05.08. Hvis du vælger at søge kontanthjælp skal jeg samtidig oplyse dig om, at der vil blive stillet krav om aktivering - et jobsøgningsrettet tilbud hos en af vore aktører.

Jeg er klar over at det ikke var det svar du havde håbet på, men ønsker dig trods dette alt mulig held og lykke fremover. Jeg er til møde resten af dagen idag og hele torsdag, men du er velkommen til at kontakte mig via mail eller fredag d. 25.04.08 hvis du har spørgsmål eller andet du har brug for at drøfte med mig.

Med venlig hilsen Louise ..



Det er hvad jeg har fået, det var ikke sat nogle mål med min arbejdsprøvning andet end jeg skulle op i tid. Min arbejdsskadesag i arbejdsskadestyrrelsen er ikke afsluttet, men den er godkendt som en arbejdsskade og min erhvervsevne er nedsat med foreløbig 25%

Sidst redigeret af Mikkelline; 26-04-2008 kl. 19:59.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
60 mio. spildt på private jobfirmaer ekseleven Politik og Samfund 0 03-01-2012 12:52
Millioner spildt i sygepengesager buster Politik og Samfund 0 23-11-2010 08:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension