K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 12:49   #1
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Exclamation Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler

Hej Allesammen.

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvem man kan klage til, hvis man ønsker at gå "højre" op end ens sagsbehandler, i Københavns kommune.

Jeg vil nemlig dels klager over min aktindsigt, som er mangelfuld, og kastet ind i tilfældig orden, og fuld af fejl. Jeg sender en klag til min sagsbehandler. Men syntes det her bør nå "højre" op i systemet.

Dels vil jeg klage over at baldersgade ikke medtager de nyeste lægeoplysninger i min sag, de oplysninger de bruger er fra januar i år, og der ligger nye papriere samt jeg er begyndt i to nye forløb/behandling/afklaring.

Vil sætte stor pris på hjælp.
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 13:39   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej 1971,

På Kbh.s hj. side bør det fremgå hvem der sidder højere oppe i systemet og derved kan tage sig af ens klager over det der foregår længere "nede".

Du kunne starte med at klage til jobcenter chefen. I receptionen kan du sikkert få at vide hvem det er samt evt. email adresse. Videre vil jeg tro, at det herefter er økonomi og erhvervsudvalgs formanden og til sidst borgmesteren.

Jeg skulle i min egen pensionssag først klage over forsinkelse at rp. fra jobcenterets side af og der klagede jeg til økonomi og erhvervs udvalgsformanden . Senere skulle jeg klage over overskridelse af svar på klage fra pensionsnævnet og denne tog borgmester kontoret sig af tiltrods jeg havde alle "de andre" listet ligeså.

Så du kan altså også vælge at adressere din mail til en af personerne for derefter at sætte mange af de andre relevante CC.

Held og lykke med det, håber der kommer noget godt ud af det for dig og din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 13:46   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej 1971

Som jeg læser dit skriv handle din klage over sagsbehandlingen, og om hvorvidt du selv får mulighed for at deltage aktivt i din sag, jvf. LBK nr 656 af 15/06/2011 §4.

Borgerrådgiveren tager sig af klager over sagsbehandlingen, så denne ville være naturlig.

Da der intet er til hinder for, at du sender din klage til f.eks. teamchef el. Jobcenterchef og Borgmester m. et C.C. er dette også en mulighed. Og så for en god orden skyld en kopi til din SB, men aldrig direkte til din SB, hvis denne ikke hiditig har været lydhør.

Om du vælger såvel Borgerrågiver og enten teamchef el. Jobcenterchef el. Borgmester er lidt af en temperamentsag, og evt. viden om hvordan disse personer i din kommune tager deres hverv alvoligt, og så rette op på din sagsbehandling hurtigts muligt.

Teamchef kan umiddelbart alt eft. hvilken person det er og hvordan afd. kører måske ville glatte ud, da miseren også kan falde tilbage på denne. Tilbage står så Jobcenterchef og Borgmester og ikke mindst, hvis du i kommunen har en Borgerrådgiver. Hos sidstnævnte har man den fordel, at de stiller spørgsmålet og køre sagen for dig. Hvorimod du hos øvrige selv skal argumentere og påpege lovgivning og andet. Så det er også en afvejning af overskud. Og Borgmester i Kbh.s kommune kan ikke rykke ligeså hurtigt, som en Jobcenterchef, da denne jo har et ret stort arbejdsområde, hvorfor du også skal afveje omkr. om, hvor hurtigt du har brug for at der kommer en tilrettevisning til Jobcentret.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 16:11   #4
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
tak for råd, gunvor og Enteneller
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension