K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2009, 19:35   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Feber, influenza osv. og kommunen

Feber, influenza osv. og kommunen...

Ja, hvad gør en klog... eller febersyg?

I disse tider ved man jo IKKE, om det er svineinfluenza, vel?

Kommunen sender alle deres "sjove" skrivelser ud, nogle gange med et forlangende om at møde dagen efter, at brevet er modtaget.

Der er opfølgningsmøder, møder hos andre aktører, aktivering, tvungne slankekurser osv. osv.

Hvad gør man, hvis man har feber?

Og hvad mon kommunen gør?

Bliver man trukket i sygedagpenge, kontanthjælp?

Hvilke forslag har I til, hvad man bør gøre?

Blive hjemme, ringe til læge OG kommune/aktør?

Og så krydse fingre for, at INGEN ønsker, at man møder op.

Man kan også vende tingene på hovedet.

Ringe til kommunen og sige: "Jeg har feber. Jeg ved ikke, om det er influenza. Skal jeg komme til møde/aktivering?"

Så er det måske - og forhåbentlig - sagsbehandleren, der sygemelder uden problemer.

Hvis ikke, kan man jo bare sige: "Jamen, så kommer jeg til mødet, for jeg har ikke råd til at blive trukket i sygedagpenge/kontanthjælp."

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 20:15   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Zuza

Ja hvad gør man? Man ringer til sagsbehandleren og siger desværre er nødt til at melde afbud, da jeg ligger med influenza ( høj feber ).
Så må man jo tage den derfra og se hvad sagsbeh. siger.
Men sagbehandler siger nok, ring når du er rask eller vi laver lige en ny tid, håber du så er blevet rask.
Vil ikke tro man bliver trukket i sygedagpenge, Men hel sikker kan man jo aldrig være vel?
Af hensyn til dokumentation vil jeg nok lige kontakte egen læge.

Kan selvfølgelig godt følge din pointe.
Som sagt man kan jo aldrig vide, hvad de nu har fundet på i denne tid.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 21:04   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Har da et par gange ringet mig syg og bare fået en ny tid, så vil da håbe det foregår sådan, men man ved jo aldrig..
Så længe man ikke gør det konstant, tror jeg ikke, der er nogen problemer i det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 09:42   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hmmm.
Et spørgsmål som vi alle må stille os selv i øjeblikket.

Fredag vågende jeg med ondt i halsen. AHH er det nu den berømte og berygtede influenza eller bare almindelig ondt i halsen. Skal jeg blive hjemme fra arbejde (arbejder i sundhedsvæsnet) eller skal jeg tage på arbejde. Følte mig rask nok til at tage på arbejde, men var jeg i virkeligheden en smittebærer og udsatte patienterne for risiko??

Tja, influenza plejer jo ikke sådan at tage fejl af med feber, træthed og smerter og alt det, MEN ups så er man sådan et skvat med kronisk sygdom, hvor ekstra sygdom ofte virker modsat. Altså føler jeg mig ofte mere rask/god periode.

Og hvad vil arbejdsgiver egentlig sige, hvis man har x antal ikke sammenhængende influenza A sygedage????

Hvad ville i gøre???

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 13:01   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velcro hvis man skal følge hvad sundhedsmyndighederne siger så skal du jo blive hjemme ( i den type job du har ) ... men jeg tror nok for min del hvis jeg følte mig i stand til at tage på jobbet ville tænke lidt over hvor jeg bevægede mig i min hverdag , var jeg helt sikker på at jeg ikke var i berøring med nogen der havde været på ferie eller kendte nogen der var i berøring med nogen der havde været på ferie så ville jeg sgi nok daffe afsted ...

Jeg tror ikke at vi kan komme uden om den influenza skal vi have den får vi den og hvem siger ikke at du ikke bliver fyret fra dit job pga for mange sygedage og hvem hjælper dig så (ja ja vi er jo opdraget til at tænke på os selv for andre gør det ikke )

Jeg syntes ikke lige at det er til at sige noget konkret jeg ved at min søn der også er inden for et af de udsatte områder (pædagog studerende i praktik i en sfo og børnehaveklasse og 1 klasse) er kaldt ind på skolen inden han starter på sfo i næste uge og det er netop for at få at vide hvordan de skal forholde sig når alle unger kommer tilbage fra ferie med snot og hoste

Dog er det sådan at han ikke skal regne med at blive vaccineret hvis lærene bliver det for han er kun en studerende og så kan man nok ikke smittes

Men som han så burde du vel også have lidt oplysning hvad vil din arbejdsplads vil de have du skal komme på job med lidt feber og ondt i halsen eller skal du blive hjemme ... og hvad ang dig selv ...

Ja så er du i forvejen en af dem med et skrøbeligt helbred som kan blive hårdere ramt end dem med et godt helbred , så jeg ville da tage en snak med min læge om hvorvidt jeg kunne være i gruppen der skulle sættes i forbyggende behandling set i lyset af jobbet du har og ellers ville jeg bare ikke løbe nogen chance , arbejde eller ej , du skal tænke på dig selv først ...

Den samme besked jeg har givet min søn , han har jo alderen til at være mere udsat for smitte (yngre mennesker og børn ) så hvorfor han ikke skal under noget vaccine program hvis lære skal det kan jeg ikke se og håber at der er noget han har misforstået og ellers må han stå sig selv nærmest hans helbred er vigtigst og det samme vil jeg da sige til dig ...
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 17:57   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad så med opfølgningsmøder på kommunen?

Er det en "trussel" , hvis man forlanger at møde op, fordi man ikke vil miste sine sygedagpenge/kontanthjælp?

Man isolerer jo folk med den "farlige" influenza.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 14:24   #7
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Man melder afbud og får en ny tid. Ganske nemt. Det har jeg prøvet før.
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
influenza a Færselsuheld Dit og Dat 10 21-11-2009 20:37
feber fønix Dit og Dat 10 29-06-2009 08:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension