K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 19:23   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Desværre findes der også SB'ere spørger til arbejdsevne, og glemmer der skal spørges til funktionsevne overfor læger.

Hearttobreake, se evt. i attest m. spørgsmålene fra SB, om de selv har spurgt forkert ved at anvende netop arbejdsevne, og ikke funktionsevne.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:08   #12
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
tusind tak for alle svarene, det må jeg fortælle lægen, da hun var helt sikker i sin sag og ugentligt skriver det.

Og selv om jeg fortalte kommunen at det jo indikere mit funktionsniveau at hun skriver sådan. Men det er kommunen ligeglade med, de ser bort fra det, men den konsekvens at der intet er i min sag der taler for at jeg skulle have nedsat min erhververne så meget at jeg kan få hjælp af kommunen.
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:18   #13
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Heart2Breake!

Håber, du kan bruge vore input i forbindelse med næste samtale med læge. Jeg tænker, lægen let kan hjælpe med en lidt anderledes formulering med samme mening, som kommunen ønsker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heart2breake Se meddelelser
tusind tak for alle svarene, det må jeg fortælle lægen, da hun var helt sikker i sin sag og ugentligt skriver det.

Og selv om jeg fortalte kommunen at det jo indikere mit funktionsniveau at hun skriver sådan. Men det er kommunen ligeglade med, de ser bort fra det, men den konsekvens at der intet er i min sag der taler for at jeg skulle have nedsat min erhververne så meget at jeg kan få hjælp af kommunen.
Bed lægen om notat om oversættelse til rent lægelige termer om funktionsevne at give til sagsbehandler, så skal sagsbehandler indarbejde denne opdatering af lægefaglige oplysninger i din ressourceprofil, så lægeeerklæring igen kan tælle i kommunen!

Held og lykke hermed!

Sidst redigeret af Katharina; 11-11-2010 kl. 15:21.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 18:01   #14
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
ok det vil jeg spørge hende om, har sendt hende oplysninger om at hun ikke kan udtale sig om erhvervsevnen.

Har ikke før ville sende noget til kommunen, men god ide at gøre det til mig, som så kan sende den videre til kommunen ;-)

tak for det
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 18:19   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heart2breake Se meddelelser
ok det vil jeg spørge hende om, har sendt hende oplysninger om at hun ikke kan udtale sig om erhvervsevnen.

Har ikke før ville sende noget til kommunen, men god ide at gøre det til mig, som så kan sende den videre til kommunen ;-)

tak for det
Ville lægen ikke sende noget til kommunen? Det har sandelig alle læger pligt til. Der er noget som hedder social-lægeligt samarbejde.... Og lægerne skal besvare spørgsmålene som kommunerne spørger om i den omfang de kan og kun det - og ikke udtale sig om vurderinger og noget som kun kommunen skal og har kompetencen til at vurdere. Det er dog i forbindelse, når kommunen spørger ind til noget.

Nogle læger vil ikke skrive til kommunen før, de bliver bedt om det, for det handler om penge... De får penge for at sende statusattester ind.

Sidst redigeret af curls; 11-11-2010 kl. 18:29.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 20:12   #16
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
TAK Katharina, det var faktisk dejligt at læse din besked...jeg har jo været ret bekymret over at hun har skrevet sådan...Pyha hvor jeg dog håber på pensionen...ligesom så mange andre.

Tak for hjælpen
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 21:12   #17
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Fibro!

Tak for respons! Det varmer! Jeg er glad for, du kan bruge, hvad jeg skrev til dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
TAK Katharina, det var faktisk dejligt at læse din besked...jeg har jo været ret bekymret over at hun har skrevet sådan...Pyha hvor jeg dog håber på pensionen...ligesom så mange andre.

Tak for hjælpen
Fibro
Held og lykke med ftp, som du nu ønsker!

Skriv evt. et kort præcist notat om dine diagnoser og konklusioner fra din seneste speciallægeundersøgelse omkring fibromyalgi, og giv til din sagsbehandler, så skal hun indarbejde disse præcise oplysninger i din ressourceprofil. Så viser du din viden om, at den seneste speciallægeerklæring er den, der nu tæller i din sag.

(Jeg forestiller mig fibromyalgi beskrevet med vendinger som: stationær tilstand, betydeligt og varigt nedsat funktionsniveau, behandlingsmuligheder udtømte...)

Der har været en debat på K10 i september, hvad der skal til for at komme i nærheden af ftp:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366

"For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret)."


Sammenlign ovenstående beskrivelse med din speciallægeerklæring omkring fibromyalgi - om lægefaglig vurdering i denne speciallægeerklæring måske faktisk har vendinger som ovenstående, der peger på ftp (eller mindst fleks).

Held og lykke!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 00:06   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det sjove er, at speciallægen IKKE må udtale sig om erhvervsevne, men at en alm.praktiserene LÆGEKONSULENT må, og gør det i alle erklæringer?????

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 08:19   #19
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
hej curls

Ja for lægen siger det ikke nytter noget at hun sender noget uopfordret, det mener hun ikke kommunen vil bruge. Men måske det handler om penge?

Men omvendt hvis det er noget der uddyber det hun allerede har beskrevet efter forespørgsel fra kommunen, så kan jeg ikke se der skulle være noget til hinder for at kommunen vil bruge det. Hun har tidligere lavet rettelser som hun sendte til kommunen, da der var alvorlige fejl i det hun havde skrevet og vurderet.
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 10:06   #20
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
det lykkes at få lægen til at sende en uddybelse af funktions evnen. Jubii

ved ikke hvordan kommunen reagere på det endnu.
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - Egen læges indflydelse ? blæst Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2013 15:00
Den praktiserende læges rolle. ZikZak Spørgsmål ang fleksjob 10 26-06-2013 09:08
Behandlers udtalelse om erhvervsevne malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-07-2011 17:23
Vedr. Ens egen læges rolle og vurdering i pensionssag, samt status fra psykiater. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-11-2009 09:45
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension