K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2013, 11:23   #1
k1068
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
k1068 er ny på vejen
virksomhedspraktik / arbejdsprøvning

skal der ikke lægges vægt på ens fagligbagrund og uddannelse samt kompentencer når man skal i virksomhedspraktik / arbejdsprøvning ? ligeledes skal skånehensyn vil være opfyldt ? jeg har forsøgt at finde noget på skrift men det er ikke lykkes.
jeg er sundhedsfaglig uddannet og har mange gode ting med i ryksækken - men ak er sat på en produktionsfabrik.
jeg har fibromyalgi - og jeg har forsøgt at finde noget om at ensigdig arbejde ikke er ok - sørgeligt at jegsom borger skal kæmpe for min ret smil smil
k1068 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 12:41   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Arbejdsprøvning kan foregår overalt, også udenfor ens normale arbejds/uddannelse område.

Ang. Skånebehov, kommer det lidt an på om de allerede er fundne ved en afprøvning og godt beskrevet, ellers kan arbekdsprøvningen, jo handle om at finde ud af hvad ens skånebehov er.

Du skal gå til grænse for hvad du kan, men ikke over den. Skriv dagbog om hvad du laver og hvordan din krop/psyke reagerer. Dagbogen skal også indeholde hvordan du har det efter arbejdsdagen, hvad du magter der hjemme. Det er vigtig dokumentation at have også selv om jobcenteret ikke altid finder det nødvendigt.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 13:15   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Meningen er jo at man skal finde et fagområde, hvor man måske har en arbejdsevne.
Selvfølgelig ville det da være dejligt om man kunne blive i sit erhverv, men kan man ikke der finde noget, jo så bliver man prøvet andre steder, for at se om der der kan finde noget til den arbejdsevne man har.
Skåne behovene, kan jo netop findes i en arbejdsprøvning, og kan jo også variere i forhold til hvilket job det handler om.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 08:57   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det skal i job-plan/kontrakt fremgå at det er en arbejdsprøvning, herunder timer og skånehensyn.(de kendte).

Har du fagforening bør du inddrage dem i forløbet, isør opstart.

Det er vigtig IKKE at forsøge at KLARE det, med vise hvad man realt kan, uden at tage ekstra medicin eller andet.

Husk at hverdagen hjemme også skal kunne fungere, og du bliver bedømt på det du viser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 10:20   #5
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Jeg har prøvet at lave et link til denne artikkel, men jeg kan ikke finde ud af det.

www.sygeforsikring.dk

Overlæge Stine Amris har skrevet en artikkel som beskriver følgerne af at have fibromyalgi meget godt.

Prøv at søg på: At mestre en hverdag med fibromyalgi.

Håber du passer rigtig godt på dig selv.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning lonsmann Alt det andet 12 01-09-2012 12:16
virksomhedspraktik vs arbejdsprøvning kiwimor Alt det andet 14 10-08-2012 22:40
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik 0401AMvB Alt det andet 42 18-11-2011 09:47
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik Anne.o Alt det andet 3 27-02-2008 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension