K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2013, 11:23   #1
k1068
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
k1068 er ny på vejen
virksomhedspraktik / arbejdsprøvning

skal der ikke lægges vægt på ens fagligbagrund og uddannelse samt kompentencer når man skal i virksomhedspraktik / arbejdsprøvning ? ligeledes skal skånehensyn vil være opfyldt ? jeg har forsøgt at finde noget på skrift men det er ikke lykkes.
jeg er sundhedsfaglig uddannet og har mange gode ting med i ryksækken - men ak er sat på en produktionsfabrik.
jeg har fibromyalgi - og jeg har forsøgt at finde noget om at ensigdig arbejde ikke er ok - sørgeligt at jegsom borger skal kæmpe for min ret smil smil
k1068 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 12:41   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Arbejdsprøvning kan foregår overalt, også udenfor ens normale arbejds/uddannelse område.

Ang. Skånebehov, kommer det lidt an på om de allerede er fundne ved en afprøvning og godt beskrevet, ellers kan arbekdsprøvningen, jo handle om at finde ud af hvad ens skånebehov er.

Du skal gå til grænse for hvad du kan, men ikke over den. Skriv dagbog om hvad du laver og hvordan din krop/psyke reagerer. Dagbogen skal også indeholde hvordan du har det efter arbejdsdagen, hvad du magter der hjemme. Det er vigtig dokumentation at have også selv om jobcenteret ikke altid finder det nødvendigt.