K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 12:28   #1
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Sampension

Hejsa

Er der nogle der har erfaringer med Sampension? -Er de fair i deres sagsbehandling?
Søger om indvalidesum + rente.

Min indbetaling ophørte 1. maj 2011, så det skal afgøres fra oplysninger før den dato.

Blev sygemeldt december 09, og har ikke været i stand til arb.prøvning osv. i hele forløbet. Blev tilkendt førtidspension 1/1-12. Det har set nogenlunde lige skidt ud gennem hele forløbet.

Nogle der har stået i lign. situation? Og hvad blev udfaldet?

Håber nogle kan hjælpe med svar her.


Er blevet førtidspensionist grundet psykiske problemer.

Sidst redigeret af Perlen; 09-03-2012 kl. 12:46.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 13:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du ringer der ind og får en erklæring om du vil søge samt en samtykke erklæring
Du skal søge inden for et år efter din arbejdsgiver har stoppet indbetalingen til dem
Så vidt jeg ved
Har fået fra 2 forsikringer, men venter på sampension som åbenbart ikke udbetaler noget før kommunen gør det
Søgte i 2009

Men som sagt er det bare og ringe til dem

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-03-2012 kl. 13:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 14:11   #3
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du ringer der ind og får en erklæring om du vil søge samt en samtykke erklæring
Du skal søge inden for et år efter din arbejdsgiver har stoppet indbetalingen til dem
Så vidt jeg ved
Har fået fra 2 forsikringer, men venter på sampension som åbenbart ikke udbetaler noget før kommunen gør det
Søgte i 2009

Men som sagt er det bare og ringe til dem

Jeg har søgt tingene, og der står så:

"Du var omfattet af gruppelivsforsikringen i 12 måneder efter præmieophør. Det vil sige til den 1. maj 2011. - Du får udbetalt indvaliderenten og invalidesummen, HVIS DU OPFYLDER BETINGELSERNE PÅ ET TIDSPUNKT, HVOR DU STADIG VAR OMFATTET."

For mig lyder det til at hvis jeg blev syg før 1. maj 2011, hvor jeg stadig var omfattet, vil de give mig udbetaling....
Spørgsmålet er så bare om de læser alt igennem, så de kan se at det har været næsten stillestående, fra jeg blev sygemeldt i 2009 til prømieophør - Og frem til at jeg blev tilkendt førtidspension. Altså at der stort set ikke har været ændringer i mit sygdomsforløb i hele tidsrummet.

Jeg tænker selv, at det er indlysende at jeg skal have noget udbetalt. ???

Hvad mener du forresten med at de ikke udbetaler noget før kommunen gør det? Forstår det ikk helt ;-)
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:37   #4
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Har været turen igennem med Sampension og de var rigtig søde. Det tog noget tid men de søgte selv oplysninger fra kommunen, sygehus, egen læge osv.

Jeg er fra kommunen side ikke blevet tildelt ftp. men fleksjob efter 6 timers arbejdsprøvning, men jeg er blevet tildelt invalidesum og rente fra Sampension.

De har deres egne lægekonsulenter og som de sagde, det er ikke altid de når frem til sammen konklusion som kommunen, så de forstod så ikke lige at jeg havde fået fleks.

Men jeg har været godt tilfreds med dem
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:40   #5
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Har været turen igennem med Sampension og de var rigtig søde. Det tog noget tid men de søgte selv oplysninger fra kommunen, sygehus, egen læge osv.

Jeg er fra kommunen side ikke blevet tildelt ftp. men fleksjob efter 6 timers arbejdsprøvning, men jeg er blevet tildelt invalidesum og rente fra Sampension.

De har deres egne lægekonsulenter og som de sagde, det er ikke altid de når frem til sammen konklusion som kommunen, så de forstod så ikke lige at jeg havde fået fleks.

Men jeg har været godt tilfreds med dem


Det lyder da godt. De gange jeg har talt i tlf. med dem har de også været super søde og imødekommende :-)
Det jeg er lidt nervøs for er det med at det er "midt" i førløbet af min sygemelding de skal vurdere ud fra... Må vidst bare krydse fingre for det bedste.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:51   #6
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Der må stadig godt lægges kommentarer ind :-)
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:52   #7
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du ringer der ind og får en erklæring om du vil søge samt en samtykke erklæring
Du skal søge inden for et år efter din arbejdsgiver har stoppet indbetalingen til dem
Så vidt jeg ved
Har fået fra 2 forsikringer, men venter på sampension som åbenbart ikke udbetaler noget før kommunen gør det
Søgte i 2009

Men som sagt er det bare og ringe til dem

Hvad mente du med at Sampension åbenbart ikke udbetaler noget før kommunen gør det?
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:58   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis kommuen vurdere du kan arbejde 20 timer, så vil der ikke ske en udbetaling fra sampension. jeg har netop ikke fået fleks eller pension
mens jeg har to andre forsikringer som har udbetalt til mig og resten af livet en månedlig ydelse. de venter på den arbejdesprøving jeg snart skal i gennem på 6 uger.
holder ikke 14 dage, men det skal jo beskrives.
er kommet på bosted i mellem tiden og skal på et andet senere, da kommunen vurdere jeg ikke kan klare mig selv i egen bolig

så det er helt klart de venter på jeg bliver indstillet til pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 20:08   #9
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Nååå, på den måde...
Har vidst ikk noget at sige i min situation. Er jo på ftp, og det er tiden før det de skal vurdere.
Men håber da snart der sker noget med din sag.
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 10:13   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder til, at du får denne erstatning, fra det øjeblik du bliver tilkendt offentlig pension.

Sådan er der mange af div pensionselskaber der finder en fidus i.(det tager længere tid med offentlig tilkendelse).

Efterfølgende spare de også sagsbehandlingstid, ved blot at konstatere at man er tilkendt fra det offentlige.

Således burde der ingen problemer være, for Perlen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sampension Lundberg1960 Alt det andet 10 18-04-2013 21:19
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension