K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2012, 11:23   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Måske skulle Danmark bare tilbyde en sprøjte til førtidspensionisterne.?

Det er efterhånden ulideligt, både at være så syg at man ikke kan arbejde, og at hver dag i medier som er købt til formålet, at få af vide hvor uendeligt lidt man er værd som menneske.

Hold nu op, man behandler syge dyr bedre i dette land end mennesker. Måske skulle vi alle, bare tilbydes en sprøjte og få det overstået.

Men glemmer man ikke i debatten om hvor meget vi ligger samfundet til last, at se på hvor meget vi har været med til, at alle de mennesker som nu mener de er i deres gode ret til at svine os til, at se på hvor meget vi har givet til dette land.?

Det tror jeg vist nok man glemmer, flere af os har først "fået" hvad vi reelt havde krav på, efter 40 år på arbejdsmarked, og mange års tovtrækkeri og nøl og nedgørelse menneskeligt set, før vi fik denne førtidspension.

INGEN, ABSOLUT INGEN har fået førtidspension uden at det var absolut sidste udvej, og der skal hver dag hele året, bruges de absolut sidste kræfter på at kæmpe for at få bare en lille smule, til at gøre dagen tålelig.

Nej føj siger jeg bare, og ønsker alle jer som mener at vi intet har ydet og ikke har fortjent denne førtidspension, at I må prøve det selv. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 11:30   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg kan desværre kun give dig ret, Indiansummer. Jeg er endnu kun sygemeldt (på 4. år), men føler mig også ramt af debatten

Samfundet betragter syge, flexjobbere og førtidspensionister som en belastning
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 11:32   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser

INGEN, ABSOLUT INGEN har fået førtidspension uden at det var absolut sidste udvej, og der skal hver dag hele året, bruges de absolut sidste kræfter på at kæmpe for at få bare en lille smule, til at gøre dagen tålelig.
Vi kender desværre to, der har "snydt" sig til en ftp. Bror og søster - og de er absolut ikke så dårlige, at det berettiger til en ftp. De er bare gode til at spille på det, da de ikke gider arbejde (deres egne ord).
Og da vi kender dem personligt, ved vi det. Har dog ikke alverden med dem at gøre mere.

Men ellers har du helt ret.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 12:05   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er jo den straf de sygemeldte må leve med at idag, at systemet tidligere har været misbrugt af nogle.

Det er rigtig sørgeligt, når man tror man kan få hjælp.

Forstår så heller ikke dem der arbejder i jobcentrene at de kan være så kolde og kysniske, men det er måske fordi vores følelser konstant sidder udenpå tøjet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 12:10   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Vi kender desværre to, der har "snydt" sig til en ftp. Bror og søster - og de er absolut ikke så dårlige, at det berettiger til en ftp. De er bare gode til at spille på det, da de ikke gider arbejde (deres egne ord).
Og da vi kender dem personligt, ved vi det. Har dog ikke alverden med dem at gøre mere.
...vær varsom med at dømme, uden at kende sagens akter...

..."de gider ikke arbejde" (deres egne ord) kan være en psykologisk måde, at håndtere situationen på...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 12:15   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det må også være nogle helt bestemte typer der kan snyde sig til den slags, for hvordan dælen kan de få alle de lægeerklæringer igennem, hvis de er sunde og raske?
Det lyder helt vanvittigt, men i mit univers, er folk der gør sådan noget, endnu mere syge i skallen end alle andre - og så er de sgu nok pensionsberettiget alligevel - det er jo ikke ''normale'' mennesker der i det hele taget GIDER kaste sig ud i sådan noget med fuldt overlæg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 12:57   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Vi kender dem meget indgående, og det kan godt være de er syge - men absolut ikke i grad til en ftp. Den spiller de på. Meget tydeligt.

Og helenekr, det kan du jo have ret i.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 13:09   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er typen der lyver om at jeg er mere rask end jeg er, så jeg får helt ticks ved tanken om, at folk vil lyve sig mere syge end de er

Og selvom jeg har gået til psykolog der skulle ''lære mig'' at accepterer at jeg var syg, så er pengene spildt, for jeg lyver stadigvæk og siger jeg ikke fejler det halve....og dét den gode halvdel, hihihi
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 14:51   #9
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Dette er EN virkelighed 

Ja nu har jeg haft et erhverv, hvor jeg sad på første række og kunne se mennesker der fik FTP som 18 årige og lidt ældre, og jeg var imellem 21-38 år, disse mennesker jeg så dengang, var at deres eneste problem var, at de drak og nogen tog stoffer. Hvis jeg tog forældre brillerne på, så havde de nok bare brug for at få en udd eller arbejde, men det gik samfundet ikke så meget op i dengang. Dengang kunne man søge FTP og få det som 18 år uden de helt store problemer, det var mere et spørgsmål om at huske man skulle søge, midt i sit oprør. Jeg tror de fleste har haft en eller to ture da de var unge, haft lidt oprørs trang i mod alt. Men uanset hvordan man ser på det, så fik de fleste dengang FTP når de søgte.. Det var et ressurce spild, og det var levende mennesker. Det gik desværre også meget dårligt, for når disse unge mennesker, fik deres FTP, og deres eneste skavank var et lidt større alkohol forbrug, end normalen, ja så fik den fuld skrue.. Så blev det år 2003, ny FTP reform, blev lavet med ovenstående i mente, man tænkte overhovedet ikke på de folk der var rigtig syge, dem der ikke drak, dem der ikke tog stoffer, nej man lavede en FTP reform, hvor man satte spørgsmåls tegn ved om personen var syg. Hvis man fandt ud af der muligvis var en grund til personens problemer, så skulle man finde på fiktive muligheder for at få personen i arbejde, hvis det var en ikk diagnosticeret sygdom så var det år-lang kontanthjælp, også gruppen der hed "glem dem" videre 
Man lavede så små speedbump med de forskellige regeringer, så man kunne regulere hvor mange der kunne få en FTP/FLEX.
Nu vi så kommet dertil, hvor den nye reform år 2013, gør det mere end svært, og mere end umuligt at få en FTP, selvfølgelig kan man få en FTP i år 2013, man skal bare mangle armene, og hvis muligt, så gerne massive benproblemer, så er FTPen lige rundt om hjørnet, med mulighed for at blive revurderet 2 år efter, for måske er armene vokset ud, og benene er nye, flex kan man sagtens søge, hvis man melder sig til et kursus a la 5 år gange lige så længe man lever..
Chancen for at døds sprøjter bliver udleveret ved ansøgning af FTP/FLEX skulle historisk være om ca 10 år, ved den kommende FTP/FLEX reform år 2023.. Så vær helt ganske urolig, sprøjten kommer, og det bedste ved dette er, at man kun skal tage en sprøjte, jo det er ganske vist 
PS. Jeg kender også til folk, der lyver om hvorfor de vil/har fået FTP eller FLEX, og jeg lyver satme hver dag, om det om at søge FTP, jeg gider da ikke at arbejde, jeg arbejdet siden jeg blev 15 år, og arbejdet mange gange 80 timer om ugen, det jeg gjort i mange år, så nu mens jeg har det godt, Øøøh undskyld jeg lever, godt, er vidst så meget sagt, har uhyggeligt mange smerter, men tro mig, hvis nogle spørger, så har jeg det godt, og her er der ingen undskyldninger bagefter, eller forklaringer, for jeg gider ikke forklare mig mere, for jeg er knækket, er I så tilfredse...
Hvis man bliver syg, af at arbejde, hvorfor så ikke give det til de raske, og lade mig være i fred
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 07-07-2012 kl. 15:07.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 14:56   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
troede virkelig ikke man ku snyde sig til en førtidspension....jeg tænker sådan man bliver undersøgt i hovede og ..v....

men ærlig det er ligefør dyr har det bedre..der blir ringet med det samme efter en dyrlæge hvis en ko er syg..alt blir noteret og der blir gjort noget ved problemmet...
ja grin bare jeg har aldrig sagt køer har det bedre end os


men hvad skal vii gøre..skrive læserbreve..maile til politiker.stille os op på christiansborg....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Måske skal vi bare have medlidenhed med... §ABC Politik og Samfund 9 15-02-2012 17:25
NYT NYT Landsforeningen for førtidspensionisterne jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 04-07-2011 17:33
Det skulle man måske prøve... PiaL Politik og Samfund 1 25-11-2010 23:13
Skulle man nappe en P 17? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 10-07-2009 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension