K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 13:11   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er ved at gå i spåner

hej alle

jeg troede endelig jeg var godt på vej til at komme ud af mit ******* både med ikke at vide hvad der skal blive af en men også det med ikke at ha råd til mad fordi man er på kontanthjælp og bor dyrt men ikke kan flytte før sagen går igennem!

er kronisk syg både fysisk og psykisk og min sagsbehandler indstillede mig til pension har for de mindste ting skulle vente månedsvis virker som om han trækker tiden. fik så ressourceprofil hjem jeg kunne udfylde og da jeg s glad sendte den retur og tænkte nu blir det hele snart bedre får jeg en mail retur med at min sagsbehandler først er til stede igen den 20 september! DEN 20 SEPTEMBER! jeg har da nået og tage livet af mig selv inden da! kan det være rigtigt at man skal vnte fordi en sagsbehandler er på ferie i 2,5md? begyndte og tænke jeg snart bare må give op og dø! min mor vil prøve og ringe til kommunen på mandag kan en anden sagsbehandler ikke sende sagen videre??? føler ærligtalt kommunen er onde med vilje for han vidste sidst jeg snakkede med ham hvor længe han var væk og sad og sagde at ja vi sku nok se og få den afsted! yeah right! hvorfor afliver de ikke bare folk i stedet for så slipper de os for den økonomiske byrde!

hilsen den enormt frustreret pige på 25
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:26   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Mener du din psykiske sygdom er en af de "slemme" eller en af de mindre slemme? Jeg siger ikke du skal skrive det herinde hvis du ikke ville, men det kan hjælpe på hvad du kan få af svar.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:29   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
min fysiske sygdom er det der gør det svært og arbejde lider af en smertefuld blæresygdom der giver konstante smerter i blæren alle behandlingsmulighedder er udtømte
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:31   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
men dette forløb i kommunen har gjort mig så psykisk belastet at jeg ikke sover om natten og har kvælningsangst. føler ikke jeg kommer nogen vegne den sagsbehandler er der aldrig og trækker tiden som en vanvittig!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:33   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skriv til borgmesteren og fortæl om forløbet skriv også til hele kommunalbestyrelsen og send det så som en klage over sagsbehandlingen...

Hvis du er ved at være så langt så det kun er din rp der manglede og du alligevel er på kontanthjælp så kunne det måske hvis ikke i får hul igennem , være en ide at søge en pension på § 17 på forliggende grundlag ..

Og det kan vist ikke kun være ferie din sagsbehandler har , men orlov eller noget andet og du burde kunne få en anden sagsbehandler i den tid ..

Sig til din mor at hun lige skal nævne denne her fra bekendtgørelse om retssikkerhed

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)


Held og lykke og skriv gerne herinde hvad de siger til din mor mandag
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:42   #6
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej hejden

tak for svar. ja de burde kunne få en anden til og hjælpe med at få den videre i systemet. ved ikke om jeg tør det med 17. de går jo aldrig igennem vel? og betyder det noget for at han indstiller mig hvis jeg så søger paragraf 17?

mvh jenny
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:51   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Hejdien

Ville en "smertefuld blæresygdom" gå igennem som § 17 ?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 13:51   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg vil også sige glem den §17 når du er kommet så langt
har selv været igennem en og nej du får sikkert afslag.
§17 er til hvis kommunen ikke vil tage stilling til pension eller de har trukket din sag i mange år.
Men så vidt jeg kan forstå vil din sagsbehandler indstille dig via en §18.

det lyder som om din sagsbehandler er på orlov.
så få din mor til at møde personligt op på kommunen og aflevere din RP
samt få en anden sagsbehander med det samme.
den holder alså bare ikke. hvis en sagsbehandler er på orlov i 2.5 mdr.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-07-2010 kl. 13:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:03   #9
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er bare hunderad for man så skule gå hen og få en eller anden heks i stedet for. ham her har været enig fra starten hvad hvis en ny stiller sig på bagben. kan man så sige at så vil man hellere vente? man høre jo de er forskellige og frygter lidt at damerne er mere lede end mændende ved det en fordom. men hvad hvis det er en eller anden heks der bare er total uenig med ham
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 14:04   #10
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
abdid

er mange ting både fysisk og psykisk har udtalelser hvor der står at lidelsen er varig der ikke er yderligere behandlingstibud og at min arbejdsevne er 100% kompromitteret.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension