K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2011, 10:09   #1
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Jobsøgning flexjob

Efter et år på ledighedsydelse er jeg endelig kommet i job
Jeg har søgt et utal af jobs, næsten alle uopfordret, da jeg endnu ikke er stødt på et opslået flexjob på de sider jeg normalt bruger - jobindex, jobzonen, jobnet mm.

De flexjob jeg har søgt er blevet sendt til mig af min jobkonsulent. De første 9 mdr fik jeg ingen job tilsendt, men lige inden jeg skulle revurderes, fandt hun pludselig 3.....På den måde har min skæbne på jobmarkedet jo været helt i hendes hænder! Det viser sig nemlig, at de ledige flexjob i Århus kommune stort set aldrig bliver slået op, arbejdsgiveren henvender sig til jobcenteret, og så forsøger de at finde en passende flexjobber eller flere, der så får stillingsopslaget tilsendt. De "dårlige" jobs, som de ikke umiddelbart for besat, bliver MÅSKE hængt op på opslagstavlen inde på jobcenteret.

For mig at se, er det meget diskriminerende for os flexjobbere. Som ledig, må jeg bare håbe på, at min jobkonsulent er oppe på mærkerne og sender mig en masse opslag(og det var hun jo så netop IKKE de første 9 mdr.), da jeg ikke selv kan få adgang til opslagene( jeg har spurgt!!).
Når jeg nu er i job(det er ikke drømmejobbet jeg har fået), får jeg selvfølgelig ingen jobopslag tilsendt, så jeg er jo nærmest stavnsbundet! Flexjobbere har jo præcis lige så megen ret til at kigge nye jobs, søge og skifte job!!

Er det det samme i andre kommuner? Og hvorfor egentlig holde opslagene skjult? Er jobkonsulenterne på provision eller??
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at gøre noget ved det her, så jeg hører meget gerne hvad I ellers ved om det? Måske en henvendelse til rette myndighed ved hjælpe, hvis jeg er vedholdende nok, det er jo åbenlyst urimeligt!
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 13:29   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
[QUOTE=Peter8;186740]
Er det det samme i andre kommuner?


Jeg kan fortælle at nøjagtigt det samme forekommer i Gladsaxe kommune .
I min sidste ledighedsperiode i 2009 - sendte jeg også uopfordrede ansøgninger og søgte på ledige deltidsjob -
det hændte 2 gange at der blev tilsendt ledige fleksjob til besættelse fra en af jobkonsulenterne i kommunen - disse ledige stillinger skulle et udvalg af ledige fleksjobbere så søge på - så konkurrencen om stillinger er hård.
Jobbet jeg fik var gennem en ekstern konsulent der var blevet kontaktet direkte af arbejdsgiveren. - jobbet var ikke slået op.

Jeg blev fyret i foråret grundet sygdom ( faldskade ) -er nu raskmeldt og derfor atter ledig fra 1.10 - kommunen har iværksat et nyt projekt JOBKLUB i kommunens regi - projektet løber over 6 uger og skal vise hvad der virker og hvad der ikke virker (der skal findes job til mig - jeg bliver nemlig først folkepensionist om 2 år )
Jeg skal starte i " klubben" ( jobsøgning og analyse af ens situation) lige så snart kommunen har sørget for at mine papirer er opdateret med nye skånehensyn m.m.

Hvorfor skulle kommunens fleksjob konsulenter ikke modtage bonus for at skaffe folk i arbejde /praktik - det er blevet almindelig praksis for at skaffe "almindelig " ledige i praktikplads, løntilskudsjob m.m. -der har været offentliggjort flere artikler fra diverse aviser vedr. dette på k10 - prøv søgefeltet .
men [U]jeg vil tage dine spørgsmål med mig [/U]når jeg starter i jobklubben - dine spørgsmål har gjort mig nysgerrig - specielt med [/B]hensyn til de " skjulte henvendelser fra arbejdsgivere"
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:10   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
At man holder nogle job til bage kan jo have noget at gøre med at flexer og job skal passe samme på den bedst tænkelige måde,og derfor er der ikke helt frit valg.

Tænker at et job eks: kan vare tages af 3 flexer den ene af dem har mange særlige hendsyn der skal tages,så er det måske en god ide at holde jobet til denne ene felxer,da de to andre har støre canser for at passe ind andre stæder .
Hvis det er sådanne det foregår har det jo ikke noget med diskrimation at gøre, det jo bare en måde at få flest mulige i job på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 22:48   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

er selv ledig flekser på kontanthjælp har søgt jeg ved ikke hvor mange job, men har intet fået endnu, har søgt ledige, uopfordret osv. min jobkonsulent, ja ment i spøg, hvad er det for en for vedkommende hjælper
da ikke indtil videre
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 23:39   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er det samme i København - det er noget nær umuligt at finde fleksjobs og/eller skånejobs til førtidspensionister.

Og du har helt ret, der BURDE være en database at søge i, for SELVFØLGELIG burde du kunne vælge til - og fra, søge med reelle muligheder og måske lede lidt efter drømme jobbet på lige fod med andre jobsøgende.

Men det findes ikke, og jeg aner ikke hvordan man skal gribe det an. For nogle år siden (efterhånden) gjorde jeg opmærksom på det politisk og skrev til en lang række politikere om problemstillingen, men der kom kun en sludder for en sladder tilbage og en masse ''det vil vi kigge nærmere på'', men der skete aldrig mere.............

Måske skulle man forsøge sig igen, nu hvor regeringen er udskiftet?
Ikke at jeg tror det hjælper, men engang i mellem kan det bare føles rart 'at gøre noget'...........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
aktiv jobsøgning på ledighedsydelse Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 16 23-05-2012 22:29
Jobsøgning - flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 11:47
Fortrinsadgang ved jobsøgning §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 19:36
fleksjob og jobsøgning Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 4 30-10-2009 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension