K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 12:07   #1
Mulle72
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Alder: 51
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mulle72 er ny på vejen
Forvirret!

Hej!

Jeg fik at vide af min sagsbehandler lige før juleferien, at de/lægekonsulent/forum kunne se mig på flex, så manglede de sidste papirer bare fra virksomhedskonsulenten som har fulgt mig i 9 mdr. på samme virksomhed.
Der er fastslået fra psykricentret overlæge og psykologer at det er varigt men´

første uge i Jan 2012 fik de papirene fra virksomshedskonsulenten, og de sagde at det ville blive sendt til flex/højre instans.

Nu har jeg hverken set resurceprofil eller noget siden, og meldingen er at det først kan blive sendt ind i marts mdr. da der er kommet nye regler for flexhåndtering i kommunen. Og at hun igen skulle have jobcenterlægekonsulenten til at skrive rent. Hun lovede ellers at det ville blive sendt ind sidst i Jan. 2012.

Hvordan forholder jeg mig i dette, da jeg jo hverken har set noget på skrift fra kommunen ang. ressourceprofilen. og intet har jeg sort på hvidt, kun på mail at det er udskudt.

Er der mon noget lumsk bag dette? Håber der er nogen der ved lidt om dette, og om hvor lang tid der er behandlingsfrist.
Har nu været sygemeldt i 3 år.

MVH
Mulle 72
Mulle72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 15:51   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I forhold til fleksjob ansøgninger er der ingen overordnede regler der beskriver sagsbehandlingstiden, men din kommune er forpligtiget til at oplyse dette, f.eks. på deres hjemmeside.

Inden din sag (og alle andre sager) skal afgøres så skal du partshøres, og have chancen for at komme med kommentarer til deres vurderinger. Her er en ressourceprofil omdrejningspunktet. Mit kvalificerede gær er at din sag ikke er nået ret langt, når du ikke er partshørt endnu...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:06   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har en teori om at din sagsbehandler tager fusen på dig lige som min gjorde det på mig i 2011.

Vi lavede nemlig ressourceprofil i jan 2011, og dengang sagde hun at nu skulle den bare renskrives, og at lægepapirerne lå inde ved lægekonsulenten til godkendelse.

Men intet skete, og rykkede rigtig mange gange.

Jeg får så en fantastisk jobkonsulent, der mere eller mindre har overtaget min sag, han har renskrevet min ressourceprofil ( det SB skulle have gjort i januar 2011 ).

I februar var jeg så oppe og opdatere ressorceprofilen med min jobkonsulent, jeg spørger så til udtalelsen fra lægekonsulenten fra 2011, og han siger så den har slet ikke været ved lægekonsulenten endnu, og lægekonsulenten laver ikke vurdering før der er en opdateret ressourceprofil.

Så det var ikke sandheden hun fortalte mig, og kunne godt frygte at du sidder i samme suppedas med en sb der ikke er ærlig.

Din sag kan først komme til lægekonsulenten når der er en opdateret resurceprofil, og derefter skal du partshøres.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:36   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Din sag kan først komme til lægekonsulenten når der er en opdateret resurceprofil, og derefter skal du partshøres."

Den holder slet ikke... lægekonsulenten skal kun forholde sig til det lægelige, og hans/hendes udtalelse skal så indgå i ressourceprofilen, hvor det så er sagsbehandler der laver vurdering på de 12 punkter, og den endelige overordnede vurdering
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 17:48   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ricky

er helt enig, det er en stor and fra kommunen
en lægekonsulent skal på ingen måde tage stilling til fleks eller pension
det er en sagsbehandler som skal indstille til fleks eller pension

men de vise ord fra en lægekonsulent er
man kan ikke arbejde på ordinær vilkår og alle behandlingsmuligheder er udtømte
herfra spiller en lægekonsulent ikke nogen rolle
her tæller en arbejdsprøvning og så videre og som i den sidste ende beskriver ens arbejdsevne
som der så kan pege på fleks eller pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 21:22   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Den holder slet ikke... lægekonsulenten skal kun forholde sig til det lægelige, og hans/hendes udtalelse skal så indgå i ressourceprofilen, hvor det så er sagsbehandler der laver vurdering på de 12 punkter, og den endelige overordnede vurdering
Dette var også mit indtryk.

Mig bekendt skal lægekonsulenten kun se de lægelige oplysninger, og oversætte dem for sagsbehandleren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension