K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2013, 20:07   #1
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Indstillet til et afslag til førtidspension.



Jeg har egentlig ikke nogen spørgsmål, men i må meget gerne kommenterer mit indlæg.

Jeg har søgt førtidspension på en §17 .... da min sagsbehandler ikke ville indstille mig, på trods af klare og tydelige speciallægeerklæringer(statusattester)

Jeg fik brev fra min SB om at ansøgninger er sendt til pensionsenheden.
Og samtidlig har hun lavet et notat sammen med indstillingen som siger at hun indstiller mig til et afslag, pga. manglende dokumentation på om min sygdom er varig/stationær, og manglende oplysninger om der er andre behandlingsmuligheder

Nedenstående er sidste statusattest fra min behandlende overlæge på OUH, som kommunen selv har indhentet.


Som ved tidligere statusattester, må patientens funktionsevne anses som repræsentativ. Der er ikke mulighed for optimering af den medicinske behandling. Derudover fastslås overfor patienten at der er tale om en kronisk tilstand.

Det kan bekræftes at patienten følges her med en bindevævssygdom.
Som anført i tidligere statusattest, kan man ikke forvente bedring i patientens funktionsniveau ud fra en optimering af den medicinske behandling.
Der er således tale om en kronisk og stationær funktionsnedsættelse.
Da der altid er risiko for forværringer i forbindelse med systemisk reumatologiske lidelser, vil patienten fortsat blive fulgt i reumatologisk regi på OUH.

Så er det jeg spørger .... mere tydeligt kan det vist desværre ikke blive, hvor er det lige at der mangler dokumentation??
Jeg er helt sikker på at min læge i så fald at der ville være andre behandlingsmuligheder havde tilføjet dette.
Min sag er blevet syltet den ene gang efter den anden, og de bliver ved. Af og til mister jeg modet og lysten til at kæmpe vidre.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 01:10   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Som ved tidligere statusattester, må patientens funktionsevne anses som repræsentativ. Der er ikke mulighed for optimering af den medicinske behandling. Derudover fastslås overfor patienten at der er tale om en kronisk tilstand.

Anses som repræsentiv - det lyder som noget kommunen sagtens kan fortolke på.
Du har brug for en udtalelse, hvor der står at du ingen erhvervsevne har i ethvert erhverv.

Tingene skal stå, så, der ikke er mulighed for at fortolke på udtalelserne. Ligeså snart der er en fortolkningsmulighed gives der afslag.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage videre, hvis du får afslag.

"patientens funktionsevne anses som repræsentativ" citat.

Det betyder at din tilstand svare til dine lidelser!

Din tilstand er beskrevet korrekt, med din sagsbehandler er jo IKKE læge!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 11:38   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal klage videre, hvis du får afslag.

"patientens funktionsevne anses som repræsentativ" citat.

Det betyder at din tilstand svare til dine lidelser!

Din tilstand er beskrevet korrekt, med din sagsbehandler er jo IKKE læge!

VH Popiae
det er rigtig, men det siger intet om ens funktionsevne er så dårlig at pension kan komme påtale.
det kan lige så godt være fleks eller revalidering

det er det samlede billde om ens funktionsevne er så nedsat, at man ikke kan arbejde. alså ingen erhvervsevne og ens arbejdeprøvning viser det samme

jeg må indrømme at udfra det som er skrevet her, kan jeg ikke bedømme sagen på nogen måde. og det kan en sagsbehandler heller ikke

men du må meget gerne skrive noget omkring arbejdsprøving og så videre
formoder der er skrevet noget mere omkring din funktionsevne
hvis dette er det eneste med den ordlyd, så kommer du ikke i nærheden af en pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 11:50   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
For at få tilkendt pension skal funktionsevnen være væsentligt og varigt nedsat.

Det er rigtigt at der er dokumentation for at den er varigt nedsat uden behandlingsmuligheder.

Men det fremgår ikke i hvilket omfang den er nedsat.

Og de hænger sig ret meget i den slags, så håber det er dokumenteret gennem din arbejdsprøvning.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 13:10   #6
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Tak for jeres kommentarer allesammen.

Og ja jeg har været i arbejdsprøvning ... den siger at de ikke kan pege på nogen udviklingsmuligheder, hverken behandlingsmæssigt, træningsmæssigt, eller iht. arbejdspladsindretning mv, som kunne bedre borgerens funktionsniveau og dermed de arbejdsmæssige ressourcer.
Desuden ligger min arbejdsevne den første time på 30-40% derefter falder den yderligere, jeg var på REVA 2 timer dagligt, og de ville ikke sætte timeantallet op, da de kunne se at det ikke ville nytte noget.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:12   #7
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Er der andre lægepapirer i sagen end det du henviser til ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:15   #8
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Er der andre lægepapirer i sagen end det du henviser til ?
Ja flere attester fra samme speciallæge som siger det samme.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:31   #9
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Ja flere attester fra samme speciallæge som siger det samme.
Fremgår det klokkeklart af nogle af de attester at din lidelse er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte ?

Den attest du citerer fra i dit første indlæg, er nemlig sådan en drillepind, som kan tolkes, hvis man vil tolke.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:53   #10
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Fremgår det klokkeklart af nogle af de attester at din lidelse er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte ?

Den attest du citerer fra i dit første indlæg, er nemlig sådan en drillepind, som kan tolkes, hvis man vil tolke.
Ja desværre tolker de attesterne som de vil, og ikke hvad der reelt står........den attest jeg henviser til her i tråden er den sidste nye, hvor behandlingsmulighederne er udtømte, da jeg har haft et meget kompliceret sygdomsforløb, er det først her de sidste par måneder hvor prognose osv. er klokkeklart. Det siger jo sig selv, at man først skal igennem en masse undersøgelser behandling osv inden lægen kan fastslå hvordan fremtiden ser ud.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen har indstillet mig til pension- men jeg fik afslag kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 08-03-2012 17:24
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension