K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 19:15   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hjælp til madrasser.

Hej folkens

Ville lige høre Jer ad som bla lever med rygproblemer, hvad I har gjort mht madrasser?
For fem år siden købte jeg en elevationsseng og fik nogle madrasser til som passede til mig, nu efter ulykken så passer de madrasser slet ikke til mig mere - Oftest vågner jeg midt på natten og har ondt i ryggen grundet madrassen, hvilket jo er en problematik når jeg har brug for at slappe af.

Nu kigger jeg så på madrasser og ville spørge jer: Kommer det an på hårdheden? Altså kan man i princippet lige så godt tage en billigere en fra Jysk feks, fordi det handler om hårdhed eller blødhed? Eller er der virkelig en forskel hvis du ofre det mere og køber en Dunlopillo, Tempur eller Auping?

Vil I ikke hjælpe mig i dette madras-*******

Tusind tak for hjælpen
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:20   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
vand eller gele ?
har haft vand i mere end 20 år, men med knæ og hofter der oss er begyndt at bøvle skal jeg nok oss til at finde noget bedre
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:24   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
vand eller gele ?
har haft vand i mere end 20 år, men med knæ og hofter der oss er begyndt at bøvle skal jeg nok oss til at finde noget bedre

Vand eller gele? Det forstår jeg ikke?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:27   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
ok...jeg har haft vandseng i mere end 20 år på grund af ryggen, og det har jeg været extrem glad for - du kan jo ikke få vandmadras til elevation, men du kan få gelemadrasser - jeg prøvelå en 1.ste generations gelemadras for nogle år siden, hvor de var tordnene dyre....og umiddelbart føles det bedre end en ren vandmadras
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:46   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har lige skiftet madrasser fra Jysk ud.

Vi tog i Danbo og prøvede flere forskellige, både hårheder og typer.

Pludselig var der bare en, der skilte sig ud.
Jeg kunne ligge på den uden at mærke mine smerter og den blev self. købt. Det blev en, der er dyrere end dem i jysk, men jeg bruger mindst 12 timer i døgnet med at ligge, så tror det er rigtig vigtigt.

Mange kan man bytte med en blødere eller hårdere kvitog frit inden for to mdr

Jeg tror du selv skal ud og teste.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 21:38   #6
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Gigipi

Jeg har også rygsmerter og havde også mange problemer med hensyn til en madras. Jeg kan kun ligge direkte på siderne da jeg ikke kan rotere i lænden pga. smerter så jeg ligger direkte på mine skuldre. Før jeg købte en ny madras havde jeg problemer med at mine skuldre og arm sov når jeg havde ligget på den.

Jeg har prøvet mange forskellige madrasser bla. fra et firma som jeg fandt på hjælpemiddelbasen. Da jeg snakkede med dem efter at have lånt madrassen og jeg ikke kunne bruge den, fortalte han mig, at jeg skulle have en madras lavet af viskoseelastisk skum. Det er det samme som der er i Tempur madrasserne, men jeg var så heldig at finde en i en Boconsept butik.

http://www.boconcept.dk/madrasser.as...3&imageid=6480

Det er sådan en madras som gør at du falder ned i madrassen og den former sig efter din krop så man skulle undgå tryk.

Jeg er meget glad for min madras og har ikke længere problemer med at mine arme sover. Dog har jeg stadig ondt i skulder og arme af at ligge på dem hele tiden, men det findes der nok ingen madrasser der kan afhjælpe.

Jeg skulle vente omkring 8 uger på madrassen da det ikke er noget de har hjemme.

Jeg har også elevationsseng og den kan sagtens bruges til den.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 21:54   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er vel ikke den slags madrasser de har på nogle plejehjem ? mener der bliver kørt test på specielle madrasser til demente....pris ca 7000
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:28   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
vi har tempur og det har vi aldrig fortrudt.....:-)
Jeg kan efter vi skiftede kunnet ligge næsten hele natten.....et kunne jeg absolut ikke før....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:45   #9
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Kan man få økomomisk støtte fra kommunen til sådanne madrasser ved kronisk smerter/dårlig ryg????? Nogen der ved det??
Ville forfærdelig gerne selv have en Tempur madras, men økonomien er ikke til det
Håber det er okay jeg blander mig i tråden
Kh JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:19   #10
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Hej folkens

Ville lige høre Jer ad som bla lever med rygproblemer, hvad I har gjort mht madrasser?
For fem år siden købte jeg en elevationsseng og fik nogle madrasser til som passede til mig, nu efter ulykken så passer de madrasser slet ikke til mig mere - Oftest vågner jeg midt på natten og har ondt i ryggen grundet madrassen, hvilket jo er en problematik når jeg har brug for at slappe af.

Nu kigger jeg så på madrasser og ville spørge jer: Kommer det an på hårdheden? Altså kan man i princippet lige så godt tage en billigere en fra Jysk feks, fordi det handler om hårdhed eller blødhed? Eller er der virkelig en forskel hvis du ofre det mere og køber en Dunlopillo, Tempur eller Auping?

Vil I ikke hjælpe mig i dette madras-*******

Tusind tak for hjælpen
Hejsa

Jeg har haft kronisk dårlig ryg hele mit liv, og jeg har en jensen madras. Den har jeg nu haft i ca 15 år og den er stadig lige så god som da den var ny. Det er helt klart en dyr madras, men de holde også længe. Det hjælpe ikke så meget hvad andre mener, du må bare ud og prøve nogen. Jeg har prøvet en tempur, men da jeg vender mig meget, er den ikke god til mig. Det tager lige et stykke tid før den følger med.

Jeg håber du finder den helt rigtige til dig, da vores nattesøvn betyder meget.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension