K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 15:12   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Hjælp til flytning

Hey der.
Jeg skal flytte til en anden kommune og jeg er på fleksjob. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der kender til at man evt. kan søge kommunen om flyttehjælp og evt. § der omhandler dette.
På forhånd tak
Mvh. Steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 15:17   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal nok ud i en §34.....i aktivloven.

Læs mere her....og rundt på deres sider.

http://www.herlev.dk/borger/bolig-og...an-til-indskud

Du kan fx søge hjælp til både indskud og selve flytningen, men du skal hente flere priser hjem fra flere forskellige flyttefirmaer, for at få fat i det billigste tilbud.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 15:59   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
På fleksjob er du jo normalt aflønnet med fuld løn for reduceret timetal, men ingen hindrer da dig i at søge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 18:47   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du kan søge enkeltydelse, er din indtægt lav nok kan det bevilliges.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 21:40   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kender ikke §'en, men du kan søge om lån til flytning, som er rente- og afdragsfrit i 5 år.

Skriv simpelthen, at du ønsker at søge om lån til indskud i bolig (går ud fra, at det er det du mener).

Jeg snakkede engang med en sb om det, hun sagde, at de sædvanligvis var hurtige til, at afgøre den slags sager, da de godt ved, at man har begrænset tid til, at svare udlejer.

Og dette er ikke afhængig af, hvor ens indkomst kommer fra, mennesker i arbejde kan få det, hvis de er berettiget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 21:44   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kender ikke §'en, men du kan søge om lån til flytning, som er rente- og afdragsfrit i 5 år..
Det er kun til indskuddet du kan få det på den måde, og det skal være i almennyttigt byggeri, og du må ikke have gæld til tidligere indskudslån.

Andre flytteudgifter søges som enkeltydelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:22   #7
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
tak for de gode svar.
Jeg er pt på ledighedsydelse,og har fået angst for sagsbehandler og dennes teamchef.Jeg har flere gange bedt om at få en anden sagsbehandler, men dette får jeg afslag på med den begrundelse:"da det ikke er sagsbehandlingen,men sagsbehandleren du klager over,vægtes dette lavere,og derfor afslag"
Derfor har jeg nu valgt at flytte kommune,så jeg får en ny sagsbehandler,og i denforbindelse ville jeg bare høre om der var nogen muligheder for at få dækket nogle af udgifterne i forbindelse med flytningen.

/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 16:41   #8
Flytning
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flytning er ny på vejen
Flytning

Du kan i visse tilfælde få kommunen til at betale for hele din flytning. Det kræver bl.a. at du indhenter 3 flyttetilbud fra forskellige flyttefirmaer
Flytning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 01:30   #9
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
flytning

Hejsa

Jeg har lige stået i en situation hvor jeg havde svært ved at klare trapperne i vores 2 etageres boligforeningsrækkehus. Mit badeværelse var for lille til at jeg kunne få hjemmeplejen til at komme og hjælpe mig med bad. På trods at disse problemer har jeg ikke kunne modtage nogle former for økonomisk hjælp fra kommunen.

Den nye boligforeningsbolig som jeg også selv måtte finde var for gammel til at jeg kunne søge indskudslån og derfor søgte jeg enkeltydelse.

Jeg søgte om hjælp til indskud, dobbelt husleje i 1 måned samt hjælp til flytningen. Omkring 30.000 kr.

Afslag på det hele med den begrundelse at min mand som var på sygedagpenge og mig som er på ledighedsydelse havde masser af penge til at vi kunne have sparet op til denne flytning.

Kommunerne er meget strenge når man søger enkeltydelse og det er kun de absolut nødvendige udgifter de tager med i deres beregning ja selv briller er ikke en nødvendig udgift.

Jeg håber du har mere held i din kommune til at få hjælp.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 14:33   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Husk endelig, at du ikke må skrive under på lejekontrakten, inden du søger om hjælp (ganske rigtigt efter §34 - enkeltydelser), da du, hvis du skriver under, samtidig siger, at du påtager dig udgifterne og så vil du ikke kunne få hjælp.

Men ellers handler det, som altid på den paragraf, at man laver en vurdering af din mulighed for egenbetaling og træffer en afgørelse derfra.
Hvis du kan hente flere tilbud ind på flytning vil det være godt, da de så kan se at du har fundet frem til det umiddelbart billigste.
Og ellers er det bare med at finde en masse dokumentation frem på dine udgifter, og på hvad der står på dine konti (engagementsoversigt, og som regel også tre måneders kontoudtog, oversigt fra betalingsservice osv).
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning Tullee Alt det andet 4 12-06-2013 17:14
Flytning boowam Alt det andet 1 31-07-2012 17:36
Hjælp til flytning til anden kommune? Mark Alt det andet 14 22-01-2012 19:48
ved flytning raketkongen Spørgsmål ang fleksjob 1 16-01-2011 18:37
flytning med FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-05-2010 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension