K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2009, 15:51   #1
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Unhappy Helt ned i kulkælderen

Jeg har været sygemeldt siden august 2008. Blev 2007 ramt af ansigtlammelse
i venstre side, med helt vilde smerter. 24 timer arbejde disse nerver, som er ødelagte. Har været et år på smerteklinik og får nu morfinpræperat for at lunne holde smereterne nogenlunde ud. Har været i arbejdsprøvning i oktober. Det gik slet ikke. Det hele handler simpelthen om at kunne eksistere. Jeg er gift og mor til 3 børn. Har arbejdet siden jeg var 13 år, og aldrik haft brud for det offentlige. Bare jeg ikke bar blevet syg den famøse dag. Jeg har ikke andet valg end førstidspension og det bliver også vurderet lægemæssigt set. Man kan ikke gøre noget med sådanne nerver. Jeg synes ikke det er fedt ikke at kunne bestemme over hverdagen selv mere, men sådan er det blevet. Sagsbehandlingen er lang, og har en følelse af, at blive vurderet hele tiden. Ah er det ikke bare pjat? Kan hun ikke arbejde lidt? Min dagpengeperiose ophører 01. marts 2010, og det skader jo ikke sgasbehandleren, hvis vi ikke når til nogen afslutning inden jo. Nej, hvor er man afhæning af andres vurderinger. De ved " sgu" da ikke, hvor forfærdeligt det er. Skal min sgasbehandler søge førtidspension, hvis det er det jeg vil?

Sidst redigeret af gitta; 16-12-2009 kl. 16:45.
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 18:05   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vigtige råd at følge.

Kære Gitta.

Du skal til en begyndelse have lidt begynderråd med på vejen, så du kan komme op fra kulkældere.

Lyder som en frygtelig situation som du er havnet i, men............op fra kulkælderen skal du nok komme.

Som udgangpunkt må vi/du forvente at din kommune hjælper og rådgiver dig som beskrevet i utallige love. Skulle dette ikke ske, skal du følge de råd du modtager, selvfølgelig med din egen skepsis. Da ingen af os her på k10 er professionelle, men mennesker, som du selv.

Først skal du have aktindsigt i ALT, læger, hospitaler og kommunen. Du skal selv følge med og sikre dig at alle oplysninger er til stede i din sag.

Aktindsigt formular finder du her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Hold orden i alle disse papirer, der kommer mange. Men at få pension er særdeles svært. Kommunen skal først undersøge ALT og ALLE muligheder for om du kan evt henvises til Flexjob.
Fremover skal du fortsætte her på DIN tråd, hvor du stiller dine spørgsmål. Det er vigtigt da det er lettere for os andre at følge med i din historie.

At sætte sig ind i lovgivningen er ikke noget du har gjort på 14 dage. Det tager tid. Men nu er du inde i systemet og skal til at lære spillet regler.

Sæt dig ind i følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

og læs lidt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Kan se at du i anden tråd er begyndt at stille spørgsmål om hvad hvis......???

Bliv her på tråden.
Er du på kontanthjælp eller sygedagpenge?
Er du gift?
Var din skade i ansigtet en arbejdsskade?
Har du en diagnose?
Har du i samarbejde med din sagsbehandler fået udarbejdet en resourceprofil?
Hvis du vil, må du meget gerne oplyse din kommunes navn. Eller selv undersøge om de har vedtaget sagsbehandlingsfrister se her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Du skal nok få svar på alle dine fremtidige spørgsmål. Nu er du ikke alene mere.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2009 kl. 18:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 18:35   #3
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Mange tak for alle de oplysninger. Ja jeg er ny her og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig. Jeg er simpelthen så træt og bange. Mangler måske bare nogen at dele med.
Har lige fået ny sagsbehandler igen.
Har fået lavet en ny ressourseprofil, men har ingen kopi.
Min sygdom kom uad af den blå himmel. En eftermiddag i August 2007.
Jeg har aldrig været syg før, og er helt chokeret over vores syetm i Danmark.
Der er ingen behandlingsmuligheder mere, så sygdommen er stationær. Desværre.
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 19:12   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det roligt.

Ja, Gitta at være smertepatient skal prøves før man forstår.

Du nævner at du har fået ny sagsbehandler. Det er helt normalt i disse tider.

Så derfor foregår alt på skrift imellem dig og kommunen, desværre. Absolut ingen hygge telefonsnak.

Da jeg selv er kronisk smertepatient er een af mine vigtigste erfaringer at du aldrig må give op. Dine smerter er vurderet af mange dygtige læger der har læst meget kloge bøger. Intet ondt ord om dem, overhovedet.

Men hvis jeg havde lyttet og gjort, som mine meget dygtige læger sagde var jeg stadig på Metadon/Morfin siddende i en kørestol, uden kontakt til omverden. Jeg var måske bare heldig eller stædig. Men jeg blev ved med at lede og fandt til sidst en løsning for mig. Så giv aldrig op.

Skriv til din nye sagsbehandler og fortæl du forventer at der bliver sat gang i din sag, således at du ikke kommer i den situation at du bliver fratage sygedagpenge. Det skal du mentalt forberede dig på sker.

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 19:53   #5
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Skal til møde d. 23. december og høre hvad lægekonsulenten mener. Hvad skal de bruge alle de andre lægeerklæringer til?
Hvem skal vurdere om jeg kan søge pension?
Jeg mener at jeg selv skal bestemme!
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 23:45   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan også bestemme selv for du kan søge en § 17 på forliggende grundlag du er dog ikke så langt i din sag endnu at det kan betale sig , for hvis du får afslag ryger du på kontanthjælp.

Det er værd at huske at hvis du er stationær syg og det er konstateret men du ikke er akflaret har du mulighed for forlængelse og hvis de ikke har besluttet sig for fleks eller pension endnu er der kommet den nye § 27 stk 4
Citat:
»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Så hold humøret højt og tag et skridt af gangen du er nød til at forberede dig men også nød til at tage et skridt af gangen, selvfølgelig skal du holde kommunen til ilden og ikke lade dem sylte din sag men der er grænser for hvor meget man kan gøre
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 11:00   #7
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Hej hejdien.
Tak for svaret. Jeg er afklaret. Har været i arbejdsprøvning. Medicinsk afsluttet i maj og rykkede flere gange for arbejdsprøvning, da jeg hele tden havde tidsfristen for øjet.
Først i oktober kom der gang i sagerne og jeg startede d. 16 oktober, men kunne slet ikke være nogen steder af bare smerter i ansigtet. Jeg har altid ondt. 24 timer i døgnet og tager store mængder morfinpræperater, så jeg kaster op om morgenen. Nu må vi se.
Jeg kan ikke andet end at søge pension. Kan jeg få kontanthjælp? Jeg er gift og har tre børn. Hvor meget skal der til for at få pension da?
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 23:04   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For at kunne få pension skal alt være prøvet og man skal ikke kunne varetage noget job overhovdet det vil sige at alle muligheder og job typer skal være prøvet ..

Desværre er der ikke mange der er gift der kan få kontanthjælp hvis din mand tjener 20.000 eller derover så er der ikke mulighed for kontanthjælp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
Uha.. jeg er helt NY!! Linedk Spørgsmål ang fleksjob 1 21-02-2010 09:34
Helt til grin! Hammershus Politik og Samfund 18 30-04-2009 21:55
Jeg er gået helt i stå. Dakota Dit og Dat 34 16-01-2009 00:46
Den er helt gal ! Stella Politik og Samfund 0 24-10-2007 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension