K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2009, 10:21   #11
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
peter

hej peter du skriver at du til tider har brugt rullestol?? så slemt som
du har haft det, er der også lægesjusk i spillet der, aller var der bare
ikke noget at gøre, jeg har nogle rigtig grimme tilbage fald i disse
dage,ud at luske i haven en halv time og så en halv på ryggen
og så i det vejr, ØV
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 13:36   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Avminryg.

Jeg føler med dig og ved præcis hvordan du har det pt.

Nej, ifølge patientklagenævnet var min situation ikke til en erstatning. Mit uheld var en mindre maveoperation hvor jeg trak en nitte, hvor mit autonome nervesystem blev påvirket således at jeg fik kraftige spasmer i højre ryg og mavemuskler. Dystonia. Med 2 discus-prolapser kunne det jo kun gå galt. Jeg var kun 150 cm høj og skæv i alle retninger. Systemet opgav mig, med smertestillende medicin i den farlige ende. etc.
Men efter jeg havnede hos Teddy Øfeldt www.ofeldt.dk hvor jeg nu har gået i 4 år har jeg fået livet tilbage, er rettet ud til 180 igen og kan gå 100m uden krykker og Bostonkorset (helstøbt hårdt korset). Jeg kan cykle 30 km og lever næsten normalt.
Min kørestol bruger jeg kun på dårlige dage eller når jeg er til koncert etc. Jeg er stærk som en okse og næsten normal at se på, bare jeg står stille.
Jeg bruger stadig Morfin inj i samarbejde med lægen og politi samt depot morfin-plaster i den lave styrke, 25 mikrog/timen. Matrifen, som jeg varmt kan anbefale. Ingen bivirkninger og lang tids forbrug før du skal afvænnes for at kunne fortsætte på samme styrke.

Efter min mening er den medicin du får pt noget modbydeligt noget som ikke kunne hjælpe mig. Tal med din læge.

Hvad kan jeg råde dig med nu!

Hvis IKKE du er gift og alene skal du omgående bede om hjemmehjælp i denne periode.

Holde dig fra krykker, men hurtigst muligt søgen om lån af en rollator.

Forsøge med en is-gele-pose fra Matas og veksler med varmepude. Varme-kulde 10 min

Holde din mave i orden, må ikke gå i stå. Drik rigeligt vand. En træg mave forstærker dine rygsmerter og så begynder den "onde ring"

Fortsæt med at bevæge dig når ryggen vil....hvil korte perioder når ryggen vil.

Hvis du fornemmer blæreproblemer..tisser i bukserne...kan ikke komme af med det skal du reagerer omgående og ringe til læge - ambulance.

Hav altid afføringsmiddel i huset.

Tal med din læge om en bedre smertedækning....desværre....her er min erfaring at man hurtigst mulig skal ud af den "onde ring" med smerter ingen kan beskrive.

Det sværeste for dig de næste måneder, måske første år er erkendelsen imellem hvad din hjerne plejer at kunne og hvad din ryg tillader dig. Lad for Guds skyld din ryg bestemme. Hvis du tror at et menneske kun kan skrige af smerte kortvarigt tager du fejl.

Hvis du har bare den mindste mulighed for at komme i svømmehal, helst med varmt vand, SKAL du udnyttet det. Så ofte som muligt, bare gå stille rundt i vandet, uden de store krumspring.

En gang til for Prins Knud: din mave må ikke gå i stå. Drik meget vand og spis fornuftigt.

Fortvivl ikke. Det er kun få måneder siden du sidst er opreret, og ikke påbegyndt din genoptræning endnu. Dette er et langtids-projekt. Det er en kendsgerning som du ikke kan ændre på. Derfor har jeg tidligere rådet dig til at overveje hvad DU vil med resten af livet. Flex-job eller pension.

Under alle omstændigheder kommer du ikke i arbejdsprøvning foreløbig. Her er det din ryg og dig der skal bestemme. Her er det offentlige så ikke ening.

Derfor har vi rådet dig som vi har, sæt dig ind i tingene med hjælp fra k10 og vær forberedt til den kamp der kommer. Og den kommer!!!!!!!!!!

Men glem aldrig at en mørk tunnel altid har en lys udgang.

Held og lykke de nærmeste dage. Du vender bare tilbage.

Mange hilsner Peter 180 høj og stærk som en okse

Sidst redigeret af phhmw; 30-05-2009 kl. 15:26. Årsag: stavefejl
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 14:55   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej avminryg, kan fuldt ud tilslutte mig Peters råd.
Fra nu af og resten af dit liv er det uvilkårligt dig og din ryg der bestemmer "farten" i dit liv

Hm, medicin er meget individuelt også fx på m/k, hvad der virker godt på den ene, er ikke godt for den anden, sådan er det men når det så er sagt tja, så har vi(mand og jeg) heller ingen gode erfaringer m den medicin som du får nu.
Specielt Gapabentinen(i kombination m et andet præperat) var udløsende årsag til at min mand fik et alvorligt mavesår.
Ved gastroskopi undersøgelsen kunne lægen simpelthen "se" hvilken medicin der havde forårsaget mavesåret!

Men igen, nogen gange må man prøve sig frem men vores erfaring er at på en smerteklinik, ja da ved man hvad man taler om. Vi fik ihvertfald et bedre og mere tåleligt liv da først vi havde været i kløerne på dem

Der findes heldigvis mange dygtige fyss´r rundt omkring i DK -også i kommunalt regi- men skulle du have brug for eller bare lyst til at prøve andre ja, så kan jeg også varmt anbefale Øfeldt, de er på mange måder "mirakelmagere".
Deres måde at tackle tingene på at ganske anderledes end mange andres men det virker -i langt de fleste tilfælde

Du nævner også at din skade ikke er en ASK sag, hm, nu er det jo ikke for at blande mig men har du evt talt m din fagforening om det? Eller fx din lokale arbejdsskadeforening?
Giver dig lige linket til ASK´s udtalelser om nedslidningsskader: http://www.ask.dk/sw3038.asp
samt linket til LFA:http://www.lfa.dk/?m1=1
(-skulle du ikke kende dem i forvejen)

Pøj pøj med "projektet" og lad os høre hvordan det går dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 01-06-2009 kl. 14:58.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 11:58   #14
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
hej mangler lidt indput..

hej det er længe siden sidst, jeg vil lige se om i har lidt råd,,
der er jo ikke sket det store siden sidst, som jeg skrev skulle jeg til
genoptræning, dette er nu afsluttet efter 8 uger med negativ effekt
terapeuten sagde selv stop da smerterne blev for store,
har også været til de opligatoriske 8 ugers samtaler, samt til kontrol
hos overlægen som vil skrive til kommunen at der nok ikke er en
nævneværdig bedring i sigte.

mine sygedagpenge udløber 31-12-2009, og skal jo gerne forlænges???
jeg skal til møde 7 december med min sagsbehandler,
hvor vi skal drøfte arbejdsprøvning, jeg talte med ham i går hvor han
mente at det var mig som skulle finde et afprøvningssted, jeg holdt på
at det sku var hans job???.
men for at gøre en lang historie kort, hvad skal jeg være oppe på
mærkerne med nu, jeg har lidt på fornæmmeren at han vil trække
rundt med mig, hvis han for muligheden,
hvis i vil have noget uddybet så spørg,
hilsen herfra,
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 00:31   #15
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
zusa

hej så lige du var på,,
vi sidder lige nogle stykker og er i en mægtig debat som går ud på
en siger at når ens sygedagpenge stopper og en samlever (kone)
for førtidspension vist noget med under 18000 kr om måneden,
så findes der en § hvorefter man har krav på et beløb der nævnes
9000-10000 kr om måneden, er det rigtig
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 10:50   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej avminryg.. hvis din kone kun er din samlever, så bør du kunne få kontanthjælp. idet hun ikke har forsørgerpligt.

hvis du er flexvisiteret og gift, så er der vist noget der hedder særlig ydelse, på omkring 9000..
men ikke hvis du ikke er afklaret..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 14:45   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af avminryg Se meddelelser
hej så lige du var på,,
vi sidder lige nogle stykker og er i en mægtig debat som går ud på
en siger at når ens sygedagpenge stopper og en samlever (kone)
for førtidspension vist noget med under 18000 kr om måneden,
så findes der en § hvorefter man har krav på et beløb der nævnes
9000-10000 kr om måneden, er det rigtig
Det handler om gensidig forsørgerpligt, og ja, det er korrekt, at indtægten hos ægtefællen ligger på cirka 18.000,-.

Kommunen kan så se på muligheden for økonomisk støtte, kontanthjælp eller andre paragraffer, eks. enkeltydelser, hjælp til medicin, el-regning o.lign.

Du kan finde loven under nyttige links - lov om aktiv beskæftigelsesindsats, evt. også lov om aktiv socialpolitik.

Er man på kontanthjælp, og visiteres til fleksordningen, så er det korrekt med beløbet på cirka 9.000 kroner, som er taksten for kontanthjælp, IKKE-enlige. Det kaldes særlig ydelse, hvis man er fleksvisiteret.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 18:32   #18
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
hej lige en lidt speciel en

jeg har lige fået tildelt en jobkonsulent, er pt i arbejdsprøvning,
denne person har jeg (min nærmeste familie) haft et juridisk slagsmål med
da hun var på det private arbejdsmarked, ejendomsmægler,
jeg har tænkt mig at anmode om en ny konsulent i morgen på grund af
ovenstående, kan bare ikke snuppe hende, det har jeg vel ret til, med
ovendestående grundlag, det vil ALDRIG FØRE TIL NOGET GODT MED HENDE
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:50   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, man har ret til at vælge mellem 2 forskellige (hvis loven ikke er lavet om igen, igen, igen).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex job helt nyt for mig. Men måske allerede arbejde thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 09-02-2011 03:26
Måske flex ny her på forumet Måske Flex Spørgsmål ang fleksjob 4 08-07-2010 16:49
Måske Flex? Benjamin1985 Spørgsmål ang fleksjob 1 14-11-2009 14:49
Måske Flex? Mouse Spørgsmål ang fleksjob 10 05-11-2009 20:25
måske flex dropfod Alt det andet 8 07-04-2009 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension