K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2010, 00:12   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var engang i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og på et tidspunkt snakkede nogle af dem om deres feriekort, én sagde at hendes feriekort var på 1000 kr. Og hun arbejdede noget der lignede fuld tid.
Så vidt jeg husker regnede man engang med, at et års feriepenge sådan nogenlunde svarede til en månedsløn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 00:47   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor får du ikke bare oprettet dit job i SFO'en til et fleksjob?
Så er du ude over dé problemer. Pensionen kan gøres hvilende, og lønnen bliver sikkert mere end både førtidspension og skånejob tilsammen....

Bliver du fyret eller du selv siger op, så melder du det bare på kommunen og så fortsætter førtidspensionen.

Sådan er der flere der gør.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 09:27   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har en søster der arbejder kommunalt som jobkonsulent med at finde skånejob og jeg har også spurgt hende om det her ...

Og hun forklarede mig at der er kæmpe forskelle , for du kan vælge at finde et job selv og forhandle dig til en løn som er ok (fuld løn feks ) arbejdsgiver kan så få et tilskud på lige omkring 21 kr til dig , men så er der nogen førtidspensionister som har sygdomme (feks sent udviklet osv ) hvor det at de er i skånejob nærmest er en tjeneste altså hvor de har et socialt formål og hvor virksomheden faktisk lige så meget gør det for skånejobberens skyld som for deres egen og der kan lønnen godt ligge på omkring de 50 kr ...


men som du andersand skriver at du er der 15 timer til en 50`er i timen og at det kunne være du skulle overveje en avis rute i stedet for , ja så tror jeg at jeg vil sige som Helenekr har du overvejet et fleksjob i stedet for ... 15 timer burde være nok til et fleksjob ...

det er da lidt at slå plat på det hele og løn konkurrence hvis du arbejde 15 timer om ugen til 50 kr , men det kommer jo så også an på hvor meget du kan i de 15 timer
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 16:56   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
tak for jeres svar og jeg er i en sfo....så det er vel kommunalt ....men det da okay hvis jeg selv kan skaffe et normalt job på 15 timer højest (kan alligevel ikke klare mer)...så vil jeg da søge noget avisjob eller noget andet der går udenom kommunen
Jeg er også i en SFO som pædagogmedhjælper 12½-13 timer om ugen og timelønnen er ca. 113 kr i timen og det er fleksjob. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er fleksjob du har når du kan arbejde 15 timer om ugen.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob? AnjaSZ Alt det andet 5 23-03-2010 18:29
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
Skånejob anicegirl Dit og Dat 5 14-07-2009 11:51
Ang. Skånejob microsign Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension