K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2018, 21:30   #1
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
vesthimmerland/tv nord

Så det her i nyheder i tv nord må sige citronen bliver presset en ekstra gang

https://www.tv2nord.dk/artikel/vesth...r-foer-pension

Er det bare mig eller begynder nyheder/aviser og lignende ikke må små skridt og skrive mere og mere om det

Som vanlig ved mig høre det hjemme anden sted flyttes det bare til rigtig sted
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 06:12   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er da noget forvirret efter at have set det....for hvad passer...

Er han tvunget ud i det tilbud....eller passer det hvad borgmesteren siger...at det kun er et tilbud og at der ikke er nogen tvang...

Bliver spændende at se hvad det ender med...

Håber da virkelig ikke at det er et tvangs tilbud...for det giver jo slet ikke nogen mening...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 10:42   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
enig, det er en noget forvirrende historie, måske fordi det er dårligt journalistisk håndværk fra tv2nord

hvis man læser historien i 3f fagblad

fagbladet3f.dk/artikel/kommunen-tvinger-syge-hans-i-arbejde-maaneder-foer-pension

får man en vigtig detalje med nemlig at Hans er på sygedagpenge, hvilket får mig til at tænke at nogen i kommunen har glemt Hans, og pludselig kommet i tanke om at for ikke at kommunen bliver straffet for dette, i form af ikke at kunne få statsrefusion, så SKAL de give ham et tilbud,så de kan hente deres statsrefusion, også selv om det er helt gak gak, ...............hvem sagde bureukrati ...........hvem sagde systemet før borgeren........

var det ikke det som vores beskæftigelsesminister og Sophie Løhde ville have afskaffet? det trives da i stor stil stadig.

kommunen har næsen nede i egne papirer og ser ikke det menneske der sidder foran dem. øv

det er min tolkning af historien.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 13:26   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
For kontanthjælpsmodtagere består det meste af aktivloven jo om "beskæftigelsestilbud".
Så udtrykket "tilbud" giver jeg ikke meget for.

Et eksempel er f.eks. en paragraf i aktivloven omhandlende sanktion:
"§ 36. Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, en eller flere dele af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning, herunder tilbud eller foranstaltninger som led i sygeopfølgning eller en læse-, skrive- og regnetest, jf. § 13, stk. 5, 2. og 3. pkt., skal kommunen foretage et fradrag i hjælpen. "

Så jf aktivloven sanktioneres man for at ikke tage imod "tilbud".

Jeg ved ikke hvordan sygedagpengeloven tolker "tilbud" og evt muligheder for at afvise disse, uden konsekvenser
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension