K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 14:43   #1
Mille33
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mille33 er ny på vejen
Feriepenge fra "tidligere normalt job"?

Hvis man har været sygemeldt på sygedagpenge, derefter i arbejdsprøvning og så fået tilkendt fleksjob og startet i arbejde, og i den periode ikke været muligt at få afholdt al den ferie man optjente fra året før man blev syg, kan man få dem udbetalt uden kommunen skal blandes ind i det el?
Mille33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 15:55   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis du ikke får afholdt den ferie du har optjent, kan du pr. 1.sept. får udbetalt hovedferie, 3 uger, og hvis du heller ikke får afholdt de sidste 2 uger, kan du få dem udbetalt efter 1. maj.

Du skal have din sagsbehandler eller ydelses centret på rådhuset til at skrive under, som dokumentation på at du ikke har afholdt ferien, og så kan du få dem udbetalt.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 16:03   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du går op på jobcenteret, der er en information, der får du vedkommende

til at skriv på dit feriekort, du behøves ikke at blande din sagsbehandler

ind i det,

sådan gjorde jeg det
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 22:52   #4
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det står altsammen meget nøjagtigt beskrevet på bagsiden af kortet, også hvornår du selv må skrive under og hvornår a-kasse eller kommune skal.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:18   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mille33 Se meddelelser
Hvis man har været sygemeldt på sygedagpenge, derefter i arbejdsprøvning og så fået tilkendt fleksjob og startet i arbejde, og i den periode ikke været muligt at få afholdt al den ferie man optjente fra året før man blev syg, kan man få dem udbetalt uden kommunen skal blandes ind i det el?

Kommunen skal selvfølgelig "indblandes" i en evt. udbetaling, når man er under deres vinger... -men ellers kommer det jo helt an på hvor mange år/måneder dit forløb har været... -for feriepengene optjent i 2010 er jo "tabt" efter 31. maj 2012 !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 09:43   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Jeg blev sygemeldt i 08 og har arbejdet lidt, i få perioder frem til 10, hvor efter jeg har været sygemeldt på fuldtid. Jeg havde en del ferie, som jeg ikke havde fået brug og da jeg sidste sommer havde fået nej til at holde ferie, af min socialrådgiver på sygedagpenge kontoret, trode jeg disse penge var gået tabt...... men nej hvis det er nogle penge man har tjent har du krav til at få dem udbetalt..... du skal have en underskrift på dine feriekort, af den kommune du har arbejdet for, derefter skal du ansøge om at få dem udbetalt og sende feriekortet med denne ansøgning (husk at tage en kopi til dig selv) dette gjorde jeg her i aug. 11. og det kom ikke til at gå udover min udbetaling af feriepenge..... du skal dog huske at tjekke om det går udover din intægt og ha' det rette på årsopgørelsen.

jeg vedhæter lige de nye regler og ansøgningsskema :O)

http://www.pharmadanmark.dk/lon-ansa...ke-havet-penge

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...df?MOD=AJPERES
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 11:59   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Jeg blev sygemeldt i 08 og har arbejdet lidt, i få perioder frem til 10, hvor efter jeg har været sygemeldt på fuldtid. Jeg havde en del ferie, som jeg ikke havde fået brug og da jeg sidste sommer havde fået nej til at holde ferie, af min socialrådgiver på sygedagpenge kontoret, trode jeg disse penge var gået tabt...... men nej hvis det er nogle penge man har tjent har du krav til at få dem udbetalt..... du skal have en underskrift på dine feriekort, af den kommune du har arbejdet for, derefter skal du ansøge om at få dem udbetalt og sende feriekortet med denne ansøgning (husk at tage en kopi til dig selv) dette gjorde jeg her i aug. 11. og det kom ikke til at gå udover min udbetaling af feriepenge..... du skal dog huske at tjekke om det går udover din intægt og ha' det rette på årsopgørelsen.

jeg vedhæter lige de nye regler og ansøgningsskema :O)

http://www.pharmadanmark.dk/lon-ansa...ke-havet-penge

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...df?MOD=AJPERES

Bemærk venligst; at disse link IKKE er myntet på personer i fleksjob osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Feriepenge" spørgsmål perbeer Spørgsmål ang fleksjob 7 27-01-2011 14:40
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Feriepenge", hvordan som flexjobber ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 12 25-06-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension