K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2018, 15:24   #1
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Fleksjob og barselsdagpenge?

Hej.

Er der nogen, der kan hjælpe mig her?

Jeg går snart på barsel og har et halvt års orlov med løn. Men herefter skal jeg på barselsdagpenge. Så vidt jeg har fået oplyst af Udbetaling Danmark beregner man barselsdagpenge ud fra hvor mange timer, man er ansat. Jeg er ansat i fleksjob på 12 timer/ugen. Dvs. 116,22 (kr.) X 12 (timer)= 1394,64 (pr. Uge).
Det giver mig 5578,56 om måneden i FØR skat....

- For det første: beregner man barselsdagpenge anderledes for fleksjobbere? Altså lidt ligesom vores løn gør (med supplerende tilskud fra kommune) eller er det alt hvad der er til mig i perioden med barselsdagpenge?
- For det andet: hvis det er tilfældet, kan det jo bedre betale sig at få udbetalt ledighedsydelse. -Men må man det?

På forhånd tak.
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2018, 15:28   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
" Fradrag i fleksløntilskud under barsel, hvor der ikke udbetales løn
§ 6. Hvis en ansat i fleksjob ikke modtager løn under barsel, modtager den pågældende barselsdagpenge efter reglerne fastsat i § 34 i lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel. Der sker fuldt fradrag for de udbetalte barselsdagpenge i fleksløntilskuddet, således at der sammenlagt udbetales et beløb svarende til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. dog § 3, stk. 7. "

98% af højeste dagpenge er de 18.260 kr før skat dit flekslønstilskud normalt er på inden modregning.
Så dvs du får i alt 18.260 kr før skat, hvoraf nogen af dem er barselsdagpenge, resten er flekslønstilskud

http://www.socialjura.dk/content-sto...2-af-311-2017/

(Så bare rolig, ingen grund til at skulle søge ledighedsydelse )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2018, 15:31   #3
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
For hulan da, tak!!! Jeg har googlet og googlet for at finde noget og til sidst fattede jeg ikke en fis af hvad der stod...
Åh, hvor godt! Fik lige helt ondt i maven over udsigten til 5500 før skat eller LY.

Mange tak!!
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2018, 15:37   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det skal siges at jeg tidligere har kigget i den bekendtgørelse et par gange, og kunne huske at jeg havde set det der. Hvis jeg ikke havde det, og ikke havde et link til loven med links til bekendtgørelser, havde jeg nok haft lige så svært ved at finde det
Så jeg har fuld forståelse for, at det har været svært at finde frem til af andre veje

Glæder mig at kunne hjælpe, og at du nu med mere økonomisk ro, kan nyde din barsel
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2018, 16:21   #5
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Nå, er glad for at det ikke bare er mig, der har svært ved at finde det.
Ja, for Sørensen! Meget mere ro!

Tak!!!
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2018, 16:54   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Husk at lovgivningen som sådan ikke er skrevet målrettet til os "almene borgere", og man uddanner folk til at forstå den (jurister).
Så ingen skam i hvis man ikke lige forstår lovsprog så nemt

Og så lidt da
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension