K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2018, 11:41   #1
MM86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2018
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
MM86 er ny på vejen
hvordan klager man over ventetid og afklaring til fleks

Hej

jeg er er ny herinde.

Jeg står i den situation at jeg har været sygemeldt siden 14 sep. 2015 grundet diskusprolaps.
jeg har været i et praktik forløb til at starte med for at øges tid, men vi finder ud af efter 2 måneder ca at der skal søges om fleksjob. praktikken øges med 3 måneder. jeg får at vide at når jeg har været i praktik, skal jeg til rehabiliteringsteamet.

så i alt 5 måneder i praktik plus at jeg venter i 4 måneder på at komme i rehab. team, hvilket jeg slet ikke får lov til, da de vurdere at min praktik ikke har været god nok, grundet de arbejdsopgaver jeg har haft, da de ikke kan se hvor jeg skulle komme i fleksjob henne.

så da jeg får at vide jeg ikke skal i rehab. team, men i praktik igen, kommer jeg først i praktik 9 måneder efter, så i et år er der faktisk ikke sket en disse.

jeg er nu blevet færdig med min anden praktik og forventer rehab. team start juni (efter hvad sagsbehandler siger).

hvor klager jeg over ovenstående ?
kender i til svar frister - afklarings tid?

håber ovenstående er til at forstå

på forhånd tak

MM86
MM86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 14:35   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis din kommune har en borgerrådgiver kan du bede denne om hjælp til om ventetiderne er i forhold til kommunens målsætning, eller om din sag har været unødigt syltet.
Borgerrådgiveren har ikke indflydelse på afgørelsen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 14:50   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Rigtigt at hive borgerrådgiver ind over hvis din kommune har en sådan...

Da der ikke er tale om en afgørelse du vil klage over...så er det borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen du skal klage til over selv sagsbehandlingen...

Hvis det er afgørelser man skal klage over...så skal man sende sin klage til kommunen som så har uger (28 dage) til at revurdere sagen og hvis de fastholder afgørelsen, så skal de sende sagen til Ankestyrelsen...

Men når det er selve sagsbehandlingen man klager over...ja så er der kun borgmesteren og kommunalbestyrelsen man kan klage til....og jeg tror næppe at der er nogle tidsfrister hvad det angår...

Afklaringstid af borgere i dette system...den er nem...der er ikke nogen frist...

BTW. Jeg har flyttet dit indlæg ud i sin egen tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 14:55   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er ingen svarfrister ift. rehabiliteringsteamet. Disse er undtaget af de generelle svarfrister som kommunen skal fastsættelse.

kommunen læner sig op af at hele din sag nu er et skridt, og ikke en afgørelse som kan påklages. Men for at gøre det endnu mere forvirrende, så læs følgende principafgørelse 64-11

"I principafgørelse 64-11 blev jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen anset for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold, det vil sige afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag."
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 15:07   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Rigtigt at hive borgerrådgiver ind over hvis din kommune har en sådan...

...Men når det er selve sagsbehandlingen man klager over...ja så er der kun borgmesteren og kommunalbestyrelsen man kan klage til....og jeg tror næppe at der er nogle tidsfrister hvad det angår...
Men smid en samtidig mail til borgerrådgiveren, det giver den man skriver til et vink om at man faktisk mener at man vil have et svar og ikke bare en sludder for en sladder.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 15:15   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som jeg læser det du skriver, vil du klage over at 9 mdr er for lang tid fra der er besluttet en praktik, og til praktikken er fundet.

Det skal vurderes ud fra om det har været let at finde en praktikplads der vil give et bredt billede af din erhvervsevne, eller om det har været svært pga div. hensyn der skulle tages højde for.

Hvis det har været i et speceielt afprøvningscenter, kan der være lang ventetid. Alternativet kunne være at du i de 9 mdr var blevet sendt ud i forskellige praktikker forskellige steder for at opfylde kravet.

Pt sker der jo rent faktisk noget i din sag, så jeg tænker at jeg ville have afventet mødet i rehabiliteringsteamet først.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 16:09   #7
MM86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2018
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
MM86 er ny på vejen
Min sagsbehandler er bevidst om at det ikke var i orden og at det var en fejl fra deres side.
Jeg vil også klage over at jeg venter i 4 måneder på at komme til rehab. Team, men de sp beslutter sig for at det skal jeg ikke, grundet at min praktik ikke var god nok, da de ikke kunne se hvor jeg skulle kunne være i fleksjob. Det er virksomhedskonsulent der har fundet stedet og sagsbehandler var indforstået, så det er uopmærksomt eller uprofessionelt. Spil af min tid i 9 måneder + de 9 måneder jeg skulle vente på næste praktik. Jeg kunne i princippet have været på arbejdsmarkedet i fleksjob nu. Hvis jeg blev godkendt.
MM86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 16:23   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men den sagsbehandlinstid er hverken unormalt eller iorden. Problemet er bare at det kan være svært at få noget ud af din klage for de kan argumentere at det har været svært at finde et praktiksted. Osv osv

Det er desværre helt nrmalt at der går et par år med arbejdsprøvninger osv før en fleksbevilling gives.

Overvej også hvad du tror du opnår ved at klage? Udelukkende at få ret? At de giver dig en fleksbevilling? (Det sker ikke pga en klage) eller hvad?

Et godt råd vælg de kampe du kan få noget ud af at vinde og slip dem som intet fører med sig

Mvh hilsen en der har været gennem systemet og prøvet at få syltet sin sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 22:05   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Da man skal afprøves bredt, er det helt normalt med flere forskellige praktikker af ca 6 mdrs varighed. Man må iøvrigt gerne selv finde et praktiksted.

Det er svært at blive afprøvet bredt kun et sted. Det kan kun kommunens særlige afprøvningssteder klare, og da der er pres på, vil det betyde ventetid.

Det eneste du umiddelbart kan forvente af en klage, tænker jeg er at de enten skriver hvilke ting der har stået i vejen, eller højst en undskyldning, hvis det ikke var pga ventetider de ikke var herre over.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension