K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2015, 14:26   #1
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
aktivering/

Hej Med jer !

1.Jeg har nogle spørgsmål håber i kan svar mig .

Er i gang med aktivering jobafklaring skal være der i 3 måneder tre gang om ugen i 3 timer så vil jeg spørg hvad får jeg ud af aktivering?
har svært med og holder de 3 timer på grund psykose ,jeg har været syg mere end 3 år på grund af depression angst og PTSD får stadig hjælp af psykolog få også medicin.


2. Må man holde ferie, når man er sygemeldt og på kh?
Jeg har brug for ferie 14 dage vil til udlandet til sommer så vil jeg se om ferie vil hjælpe mig lidt.. Kan men får lidt hjælp af læge eller psykolog ?
Jeg er simpelthen så bange for overhovedet at spørge min sagsbehandler da jeg har svært ved at håndtere afslag.
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 14:52   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
ad 1.) normalt vil der ligge en plan for hvad du skal have ud af aktivering. Det er svært for os at svare på da det er forskelligt fra person til person hvad formålet er.

Det kan være både for at se hvad man kan klare og ren aktivering for at modtage kontanthjælpen

ad 2.) Normalt må man ikke holde ferie når man er sygemeldt.

Men min egen erfaring, dog fra da jeg var sygemeldt fleksjobber på ledighedydelse, er at det nogle gange godt kan lade sig gøre.
Men få lov skriftlig af sagsbehandler. I mit tilfælde fik jeg lov fordi ferie ikke forlængede behandling hverken hos læger/ smerteklinik eller sagsbehandlingen hos jobcenteret.

Du er nød til at kontakte din sagsbehandler. Gør det pr. mail.

hvad er værst at få et afslag på ferie pr. mail eller blive snuppet ved grænsen/lufthavnen, konfronteret med det der og blive trukket 14 dages kontanthjælp
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 15:53   #3
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
jeg har fået jobplan fra kommune der står

Mål: Afklaring
Planbeskrivelse: Screening og afdækning af dine personlig og jobrettede ressourcer
jobafklaring/opkvalificering i forhold til det danske arbejdmarked
.
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 16:41   #4
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 16
1507 er ny på vejen
Det lyder som en fornuftig plan.
Der bliver vurderet på din restarbejdsevne.

Husk selv at skrive dagbog omkring arbejdsopgaver, smerter, medicin, helbred generelt under praktikken, mødetider etc.

Ang ferie har du som kontanthjælpsmodtager lov til at holde 5 ugers ferie, hvis du har modtaget kontanthjælp mere end 12 mdr.
Du SKAL dog meddele ferien til din sagsbehandler, som så vil sende et brev retur.

Jeg har selv lige været en tur i Tyrkiet, og fuldt lovligt.
Sidste år blev der nemlig lavet en lovændring, så man godt må tage sin kontanthjælp med på ferie til udlandet.

Det vigtige er bare at meddele det til sin sagsbehandler, og gerne i god tid.
Samt at medbringe det brev sagsbehandler sender retur. Dette er for at kunne bevise i en evt told at man er godkendt til at forlade landet, selvom man modtager offentlig ydelse.

Håber det hjalp.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 16:43   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så ved du hvad du får ud af aktiveringen: domkumentation af dine ressourcer ifht et arbejde.

Det skal jo nok bruges i den videre sagsbehandling for at se om du kan eller ikke kan arbejde på ordinære vilkår

Det er en vigtig del af din videre sagsbehandling og det kan være godt at skrive en kortfattet dagbog om hvordan det går i aktiveringen, specielt hvis aktiveringen har indflydelse på hvormeget du kan når du kommer hjem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 17:34   #6
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Tak for svar allesammen
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension