K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2009, 02:04   #1
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Ikke nogen stor sympati for Charlotte situation

Charlotte og hendes søn må leve for 800 kroner om ugen


Citat:
27 Fattig??
Skrevet af Vestergård for 6 timer siden

800 kr i ugen, det vil sige 3466.- kr til rådighed pr.måned til 2 mennesker.. det vil jeg på ingen måde betegne som at værende fattig. Tænker tilbage til for knap 7 år siden da jeg hveranden fredag hentede 600 kr på kommunen der så skulle holde 14 dage frem.. vel at mærke til mig selv og 2 børn. Det kunne kaldes hårde tider, men det kunne lade sig gøre. 2 voksne på kontanthjælp, med 2 børn ville i Charlottes økonomiske situation have godt 7000 til rådighed pr. måned. Det er da vel ikke så lidt??? Det er i princippet lige så lidt som mange af de der sidder i dyre huse som eks. Lillevang ( Billund) og Engsøparken har til rådighed.. og hvordan ser deres økonomi så ikke ud hvis e´n af dem mister jobbet?? I må godt nok have mig undskyld.. Synes det er frygtelig synd for Charlotte at hun føler hendes situation er så dårlig. Jeg har selv været der, og kæmpet mig op til et godt job, villa, volvo og vovse.. det kræver tid, og det er kun e´n selv der kan tage kampen op.. Det er kun Charlottes egen vilje der kan sparke hende videre i livet. Og indtil da, må hun være taknemmelig for det hun har.. for hun har trods alt til dagen og vejen..
Hele artiklen og tilhørende kommentarer kan læses her: http://www.jv.dk/artikel/633448

Hvad mener i ?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 08:25   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
800 kr til en voken og et barn, som er 15 år, er umiddelbart ikke ret meget efter min mening.

Selvfølgelig kan de godt leve, hvis de nu handler de billige steder og laver madplan. Vi er 2 voksne og et barn på 8, og vi lever for 1000 kr om ugen ca. Det være sig til madindkøb og andet til husholdningen. Tøj, sjov og gaver kommer så derudover. Synes ikke vi mangler noget, og vi har råd til at leve for mere, men der er også så mange andre ting man gerne vil have, som man så skal have sparret op til, Derfor kører vi sparerunde herhjemme.

En dreng på 15 år er garanteret krævende når det kommer til tøj, og så er 800 kr/ugen ikke meget. Desuden vokser han også meget pt og spiser måske en del....

Jeg er lidt både og her.... Men kan sagtens følge hende i at det ikke er meget, for der er jo slet ikke råd til sjov i det beløb...

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 10:34   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ikke overfalde mig, vel, men send da den store knægt ud og gå med reklamer, den løn kan fint betale tøj til ham.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 10:42   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ja, hvorfor ikke.... Så kan han da tjene lommepenge til det tøj.

God ide Maj-Britt :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 12:06   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... kigger man på hvad en arbejdende skyldner skal "have tilbage efter udgifterne er betalt" inden der kan trækkes noget fra incasso, så hedder beløbet over 4.000 som man skal have tilbage før de kan trække noget som helst.

Man går altså ud fra, at man ikke kan leve et "anstændigt liv" som det er beskrevet i den lovgivning for mindre, men man kan godt forvente at kontanthjælpsmodtagere kan... det finder jeg dobbelt moralsk.

Jeg ved ikke hvor meget ekstra man beregner for et barn, men umiddelbart synes jeg ikke at 3.700,- lyder af overvildt meget... man kan godt klare at overleve fysisk på det rådighedsbeløb, men jeg mener stadig at man er under den "Sociale fattigdomsgrænse" på det beløb.

Som det blir debateret på BT, så er fattige kun dem der har det lige så slemt som i Afrika... men man glememr de sociale krav og forventninger her hjemme...
  Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 12:57   #6
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
i dagens danmark dags dato er 800 til to mennesker om ugen at leve for fattigt.....!!oveni ryger hele ens økonomi så snart støvsuger eller vaskemaskine går i stk...hverdagen bliver tom og ens når man intet kan foretage sig,...!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 13:30   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Man kan godt overleve for 3400 kr om måneden med en superstram styring af økonomien... men hvis det skal strække sig over flere år så er det et skod liv hvor man ikke kan foretage sig ret meget andet end at se på at alle ens ting bliver mere og mere nedslidte...

Det er de uventede udgifter der så en dag pludselig vælter budgettet... en reparation... en efterregning på strøm eller varme på nogen tusinde og det hele braser sammen... og er man først kommet bagefter med regningerne er det næsten umuligt at hente det op igen...

Der er et program der hedder luxusfælden... tror det er på tv3 eller så... synes det er utroligt hvor ondt de mennesker har af sig selv hvis de ikke kan få tingene til at hænge sammen selvom de har 50.000 kr om måneden til udgifterne...
3400 kr. om måneden så er man altså fattig i dagens danmark...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 13:34   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Ikke overfalde mig, vel, men send da den store knægt ud og gå med reklamer, den løn kan fint betale tøj til ham.
Hvis sønnen tjener penge, vil hun miste i sin boligsikring.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 13:40   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der har været så meget snak for nogen tid om at folk bla dem på overførelsesindkomster, ikke havde råd til at give børnene ferie, lade dem gå til sport og andre fritidsaktiviteter, og børnefødselsdage. Og det er børnene det går ud over når der ikke er råd til de ting.

Dette er så et eksempel på, at der virkelig ikke er råd til det, kontanthjælpsloftet er med til at gøre folk endnu fattigere.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 14:28   #10
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Det er rigtig synd for Charlotte at hun har mistet sin mand.

Jeg kan udmærket godt forstå det må være svært at få det til at hænge sammen det hele med disse penge, men straks tænker jeg den store dreng kan vel selv tjene pengene, ( hvis han er rask ) til tøj og sjov, som unge mennesker gerne vil have.


Måske skulle Charlotte flytte til en billigere lejlighed. Der er så mange ? I det her synes jeg.
Er der ingen erstatning efter mandens død, er det en arbejdsulykke ? Hvad med livsforsikring ?
Har Charlotte mulighed for at blive rask og få et indbringende job.?


Jeg er slem til at få så forfærdelig ondt af folk der er i nød, også når de mangler penge, lige til jeg opdager at disse mennesker har råd til at ryge 40 cigaretter om dagen de har også håret farvet, de går med fine smykker og ganske missundelsesværdig tøj, neglene funkler i de nyeste farver, der er råd til at købe grillmad og cola til hverdag. Så må jeg indrømme jeg tænker mit.
Undskyld Charlotte hvis du læser dette skal du vide, det er ikke dig jeg tror der er og gør sådan, men det ses alt for ofte.

Venlige hilsner fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Savner nogen at snakke med i samme situation.... LHE De Unge 1 19-12-2012 15:06
nogen der kender til denne situation fortune Alt det andet 3 28-07-2012 11:28
Et vedkommende digt af Charlotte Bonnor mukke Dit og Dat 0 18-02-2010 21:49
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension