K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2012, 07:55   #121
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Med hensyn til udregning af førtidspension og fradrag ved samliv/ægteskab:

På dette link kan man se satser og fradragsgrænser.

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendense...dspension.aspx

Som det er blevet slået fast vil man få en lavere pension ved samliv/ægteskab, den vil komme til at ligge på 174.168 kr brutto om året, hvis man er på ny pension.

Kæresten eller ægtefællen vil kunne tjene det samme (174.168) uden at det har yderligere virkning på pensionen.

Derudover må man tilsammen, eller den ene alene tjene 110.600 kroner om året også uden at det får nogen indvirkning.

Det vil sige at, hvis man ikke selv har nogen indkomst ud over pensionen, så kan den anden tjene 174.168 + 110.600 = 284.768 kr. brutto om året uden at der trækkes yderligere i pensionen.

Hvis du har indkomst ved siden af selve pensionen, skal de fratrækkes de 110.600 kr om året.

Hvis kæresten/ægtefællen tjener mere end 284.768 om året, så trækker man 30 kroner af pensionen, for hver 100 kroner kæresten/ægtefællen tjener mere, dog kan dennes indkomst kun have indflydelse med op til 226.900 over de 284.768 kr., hvilket betyder at der maximum kan trækkes yderligere 68.070 kroner. Ved en indkomst over 511.668 (284.768 + 226.900) trækkes der ikke yderligere.

Sådan regner man det ud:

Din kærestes inkomst
- (minus) 174.168
- (minus) 110.600 (fratrukket evt. indkomst du har ud over din førtidspension)
= ? : 100 x 30 = ?

Det tal du kommer frem til er, hvad der vil blive trukket yderligere fra din førtidspension for gifte/samlevende på 174.168 kroner.

Eksempel (hvis din kæreste tjener 325.000 kroner før skat om året, og du ikke har nogen indkomst ud over din pension:

325.000
- 174.168
- 110.600
= 40.232
: 100
= 402,32
x 30
= 12.069

Din pension vil så blive trukket med yderligere 12.069 kroner

174.168 - 12.069 = 162.099

Det skal også tilføjes at alle ydelser du evt. modtager ved siden af pensionen, (boligsikring, etc.) er baseret på husstandsindkomsten, og vil enten blive sat kraftigt ned eller helt forsvinde.

Mvh. Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 10:14   #122
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Ja jeg har nu prøvet at finde en kæreste i ca 1 år på diverse dating sites

Da jeg har valgt at ligge kortene på bordet fra starten skriver jeg ærligt at jeg er førtidspensionist i mine profiler og jeg har på det år fået 2 henvendelser og ingen af dem er blevet til mere end lidt skriveri sammen og så er det slut...

Jeg synes ellers selv jeg er en ret sød fyr og at jeg ikke er direkte frastødende at se på jeg havde ihvertfald ingen problemer med det andet køn før jeg blev førtidspensionist

Grunden til at jeg valgte at skrive her var at jeg læste en skrive at man jo kunne gå på et dating site for førtidspensionister og søge en livsledsager i ens egen situation... Nu er det bare at jeg endnu ikke har fundet sådan et dating site og jeg ville blive rigtig glad hvis nogen kender et
Prøv at se mit indlæg nr 6 Mr x i denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=22442 så er der link til datingsite.

Held og lykke
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 16:10   #123
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Jo tak Mr X =)

Jeg har været medlem af begge sites og de er absolut ikke decideret dating sites men sociale netværk mange har dog fundet sammen på det ene af siderne... men det er jo ikke alle derinde der leder efter mage =) og derfor savner jeg et rigtigt dating site for førtidspensionister hvor man kun er der for netop at finde en partner =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 22:18   #124
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Jo tak Mr X =)

Jeg har været medlem af begge sites og de er absolut ikke decideret dating sites men sociale netværk mange har dog fundet sammen på det ene af siderne... men det er jo ikke alle derinde der leder efter mage =) og derfor savner jeg et rigtigt dating site for førtidspensionister hvor man kun er der for netop at finde en partner =)
Hvad med at starte sådanne en side selv,det måske slet ikke så svært

Måske kunne du starte en side eller gruppe på face,måske der er nogle i forvejen,bare søg løs,som man siger den der søger skal også finde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 23:31   #125
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg er da også bange for (da jeg måske står med et brud med min kæreste) at jeg aldrig finder nogen igen, for selvom jeg måske har det ydre med mig kan jeg ikke forestille mig nogen gider en så snart de høre hvad man laver

min mor mener man skal lyve indtil han er forelsket og i "nettet" hvad er jeres holdning til dette? hvis man starter ud med at sige man er kh eller ftp modtager er 99 ud af jo 100 skredet...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 23:42   #126
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Man skal aldrig lyve ! måske ikke fortælle alt med det samme =) men aldrig lyve ! for man krænker den andens tillid og det kan være katastrofalt i starten af et forhold og i resten af det for den sags skyld =)

Jeg ville blive rigtig ked af det ihvertfald og skuffet hvis jeg kom ud for det...

Når man lyver i sådan en sammenhæng fratager man jo reelt den andens mulighed for at lave et valg de kan stå inde for... og i sidste ende kan man jo risikere at de bliver nødt til at forlade en fordi det man havde sammen var under falske premisser.

c.l.e.o. Jeg har ikke en kinamands forstand på sådan noget og jeg ville ikke kunne administrere sådan noget selv... ikke fordi jeg er dum =P men jeg har det med at tabe lysten til projekter der viser sig at være for store til mig =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 02:36   #127
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg er faktisk i gang med fuldstændig at reformulere den datingside profil jeg har brugt i længere tid. Vil også være ærlig og starte ud med, at fortælle om min nuværende situation - altså som værende førtidspensionist med en psykiatrisk diagnose.
Så bliver det spændende om nogen kan overse den "forhindring" og læse videre ned til de, forhåbentlig, gode ting jeg ellers vil skrive om mig selv.
Det er meningen, at jeg så vil smide den op på 2 "almindelige" datingsider (har i øjeblikket stadig en gammel profil på Dating.dk).
Man kan sige, at det mindste der kan ske er, at den bliver ignoreret, men det bliver min nuværende profil også, så det ville jo ikke gøre en negativ forskel.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 02:44   #128
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Fedt GentleGiant !

Håber du har mere held en jeg indtil nu har haft =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 07:11   #129
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Så bliver det spændende om nogen kan overse den "forhindring" og læse videre ned til de, forhåbentlig, gode ting jeg ellers vil skrive om mig selv.
Jeg tror jeg ville skrive de gode ting først, og så det knap så gode til sidst.

I håb om, at læseren bliver fanget af det første og dermed bedre kan fordøje det næste.

Jeg kan forestille mig, at det er vigtigt at skrive noget om hvor meget ens handicap betyder i hverdagen, om man f.eks. er velfungerende, om handicappet er synligt.

Jeg kan forestille mig, at mange vil stoppe op, og bakke ud, hvis de læser "med en psykiatrisk diagnose" uden en forklaring om hvad det er.

Mange mennesker har jo overhovedet ingen indsigt i hvad en psykiatrisk diagnose er, eller hvad det kan være, jeg tror, at mange forstiller sig det værste, og derfor skynder sig væk.

Om man skriver "psykiatrisk diagnose" eller "usynligt handicap", så er ingen af delene en løgn.
Men der er måske én, som bliver fanget af det andet i profilen og bliver nysgerrig og spørger ind til nogle ting.

At sige sandheden er jo ikke = at man skal pensle alle detaljerne helt ud lige med det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 23:32   #130
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror jeg ville skrive de gode ting først, og så det knap så gode til sidst.

I håb om, at læseren bliver fanget af det første og dermed bedre kan fordøje det næste.

Jeg kan forestille mig, at det er vigtigt at skrive noget om hvor meget ens handicap betyder i hverdagen, om man f.eks. er velfungerende, om handicappet er synligt.

Jeg kan forestille mig, at mange vil stoppe op, og bakke ud, hvis de læser "med en psykiatrisk diagnose" uden en forklaring om hvad det er.

Mange mennesker har jo overhovedet ingen indsigt i hvad en psykiatrisk diagnose er, eller hvad det kan være, jeg tror, at mange forstiller sig det værste, og derfor skynder sig væk.

Om man skriver "psykiatrisk diagnose" eller "usynligt handicap", så er ingen af delene en løgn.
Men der er måske én, som bliver fanget af det andet i profilen og bliver nysgerrig og spørger ind til nogle ting.

At sige sandheden er jo ikke = at man skal pensle alle detaljerne helt ud lige med det samme.
Det er jo spørgsmålet hvordan man skal gribe det an. Sætter man det først kan man jo hurtigt få sorteret dem der alligevel aldrig ville kunne indordne sig med det fra.
Venter man med det til nederst i ens profil, så er der måske nogen der enten vil føle sig "snydt" (hvis nu de er interesserede) eller, som jo nok er det du mener med dit indlæg, de vil måske være positivt indstillede over for at give mig en chance og håbe på at det positive ovenfor kan veje op for de "problemer" der måske ville kunne opstå.

Nu nævnte jeg også bare "med en psykiatrisk diagnose" for at beskrive min situation kort, det vil nok blive formuleret anderledes.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension