K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 23:57   #111
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 50
Indlæg: 17
Styrke: 14
cyberstorm er ny på vejen
Hej jeg har et par tips til hvad de der ikke lige vil sige at de er førtidspensionister.
1. Jeg er kommunal ansat " i pensions afsnittet " (det sidste kan undlades)
2. jeg arbejder med webdesign og apps.
3. jeg spiller online poker.
4. jeg er aktionær i en pensionskasse.
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 08:37   #112
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cyberstorm Se meddelelser
Hej jeg har et par tips til hvad de der ikke lige vil sige at de er førtidspensionister.
1. Jeg er kommunal ansat " i pensions afsnittet " (det sidste kan undlades)
2. jeg arbejder med webdesign og apps.
3. jeg spiller online poker.
4. jeg er aktionær i en pensionskasse.
He he cyberstorm , ja den kan bruge..

Problemet kommer så hvis man bliver mere seriøs og skal fortælle den udkårne.

Min indtægt er 17075 når vi flytter sammen får jeg 14514 og nå ja alt hvad du tjener over 174.168 kr og op til 220.000 kr vil jeg blive modregnet i min pension med 30 kr ud af hver 100...

Så kan det godt være at den udkårne ikke vil syntes det er så sjov med jobbeskrivelser mere, men rigtig nok de første møder kan man jo sagtens sige som du skriver, men er det et forhold/ægteskab/samliv man er ude efter så skal man nu nok melde ud fra starten af bare lige for ikke at spile for meget af tiden ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 16:16   #113
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
He he cyberstorm , ja den kan bruge..

Problemet kommer så hvis man bliver mere seriøs og skal fortælle den udkårne.

Min indtægt er 17075 når vi flytter sammen får jeg 14514 og nå ja alt hvad du tjener over 174.168 kr og op til 220.000 kr vil jeg blive modregnet i min pension med 30 kr ud af hver 100...

Så kan det godt være at den udkårne ikke vil syntes det er så sjov med jobbeskrivelser mere, men rigtig nok de første møder kan man jo sagtens sige som du skriver, men er det et forhold/ægteskab/samliv man er ude efter så skal man nu nok melde ud fra starten af bare lige for ikke at spile for meget af tiden ...
Det var også min første tanke. Det kan være en super god måde at komme igennem den der "nå, hvad laver du så?" til fester eller andre sociale arrangementer, men en romantisk interesseret person kan nok føle lidt i stil med "er der mon andet h*n 'pynter' på?".


Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Du er simpelthen nødt til at forklare mig hvordan det i det hele taget er lettere for kvinder?? Rent matmatisk er det noget vrøvl.

Flerkoneri eller eller mange lesbiske er eneste mulighed for det er lettere for kvinder end for mænd, ellers kræver det er af hver. Kvinder er enda i overtal da dødeligheden er højst blandt mænd, så i er en smule færre om buddet.
Jeg har tænkt lidt over den her og tror jeg kan forklare "fejlen" i den.
Hvis vi siger, at fordelingen af mænd og kvinder er ca. 50/50, så kan det måske se ud som om der burde være lige gode chancer for begge parter. Men så kommer der en masse andre faktorer ind. Du nævner selv den højere dødelighed hos mænd, altså må en del af de ledige kvinder formodes at være oppe i årene. Aldersfordelingen spiller også ind hele vejen ned gennem systemet, da jeg tvivler stærkt på, at hver årgang er fordelt lige mellem fødte kvinder og mænd.
Så kommer det jeg også har nævnt tidligere, nemlig den geografiske fordeling. Hvis der er x antal single mænd inden for en given radius er det på ingen måde sikkert, at der også er x antal single kvinder inden for samme radius. Det vil sige, at nogle områder vil have et større antal singler af det ene køn end det andet. Så JA, det er bestemt muligt, at der er områder hvor mænd har det "nemmere" end kvinder, det er bare ikke områder jeg har været i.
Og bare fordi 2 personer er singler, så er det jo heller ikke sikkert at de vil passe sammen (uden at vi tager social status og lignende med ind i billedet).
Når man så, som det jo gælder for de fleste herinde, også tager de fordomme og lignende "de andre" har omkring os med i billedet, så bliver "udvalget" ret begrænset inden for en hvis radius.
Så kunne argumentet lyde "jo, men det er jo muligt at søge over hele landet, f.eks. via netdating sider". Ganske rigtigt, men for mange vil der så komme andre begrænsninger, såsom tilhørsforhold mht børn, mangel på/problematisk transport osv.

Jeg ved godt det hurtigt kan komme til, at lyde negativt, det er egentlig ikke meningen, jeg prøver bare at stille et mere nuanceret og realistisk billede op af hvordan situationen ser ud for mange af os.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 16:32   #114
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
He he cyberstorm , ja den kan bruge..

Problemet kommer så hvis man bliver mere seriøs og skal fortælle den udkårne.

Min indtægt er 17075 når vi flytter sammen får jeg 14514 og nå ja alt hvad du tjener over 174.168 kr og op til 220.000 kr vil jeg blive modregnet i min pension med 30 kr ud af hver 100...

Så kan det godt være at den udkårne ikke vil syntes det er så sjov med jobbeskrivelser mere, men rigtig nok de første møder kan man jo sagtens sige som du skriver, men er det et forhold/ægteskab/samliv man er ude efter så skal man nu nok melde ud fra starten af bare lige for ikke at spile for meget af tiden ...

Man må altså som par have en indkomst på 110.000 oveni de 174.168, før der bliver modregnet

mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012

Sidst redigeret af joka; 03-04-2012 kl. 16:35.
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 18:29   #115
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg læste på et tidspunkt en undersøgelse som havde spurgt x antal kvinder og mænd. Og havde fundet frem til at der var flere kvinder end mænd i faste forhold.

Det resultat kan man så fundere lidt over hvis man har lyst
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 10:19   #116
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Nu er det jo heller ikke et must at bo sammen, man kan vel også bo hver for sig
der er vel forhåbentlig ikke nogen der tæller hvor mange gange hvem overnatter hos hvem, eller er der?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 12:55   #117
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Man må altså som par have en indkomst på 110.000 oveni de 174.168, før der bliver modregnet

mvh. Karin
Kan jeg ikke lige svare på men kigger da på det, kan da godt være at det er sådan for folk i job .. og måske også førtidspensionister ... men det indebære jo at man som førtidspensionist kan arbejde, kigger lige på tallene igen ...

MEN når det er sagt så er det jo altså sådan at man som to på førtidspension ikke kommer meget over to på kontanthjælp bare med den lille forskel at en førtidspensionist sjældent har en mulighed for at arbejde sig ud af den relative fattigdom

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Nu er det jo heller ikke et must at bo sammen, man kan vel også bo hver for sig
der er vel forhåbentlig ikke nogen der tæller hvor mange gange hvem overnatter hos hvem, eller er der?
Det er så en skøn sag fra kommune til kommune hvordan de vurdere om i er kærester og hvornår i er samlevende og nej det er ikke et must at bo sammen,men ikke fair at det er en lov fra 1926 der sætter en stopper for det ..

Derudover kan man jo så tænke på det at det er bevist at

enlige lever korter tid end ikke enlige
at leve alene ofte medføre ensomhed
ensomhed er kendt for at forværre helbredet og ødelægge psyken
En enlig vil have oftere brug for hjemmehjælp, og hospitalsindlæggelser og sundhedsvæsnet i det hele taget ..
hvis alle førtidspensionister vælger at leve alene vil det være en bombe under samfundsøkonomien
der er ikke lavet konsekvensberegninger nogen steder på hvor meget det i dag koster samfundet med enlige førtidspensionister kontra det der spares på at skære i alle førtidspensionisters indtægter ved samlivs lignede forhold
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 14:03   #118
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Nu er det jo heller ikke et must at bo sammen, man kan vel også bo hver for sig
der er vel forhåbentlig ikke nogen der tæller hvor mange gange hvem overnatter hos hvem, eller er der?
Førtidspensionister deles op i to kategorier, "reelt enlige" og "andre".

Reelt enlige får 17.075 kroner (ny) i pensionsydelse om måneden før skat.

"Andre" får en nedsat ydelse på 14.514 kroner om måneden.

At tilhøre gruppen af "andre" er ikke nødvendigvis betinget af at man er samlevende eller gift, hvis kommunen skønner det kan også det at man blot har en kæreste, betyde at man kan ende med ikke længere at blive betragtet som "reelt enlig", det er vigtigt at man gør sig det helt klart lige netop, hvor tæt et forhold man har eller må have til kæresten. Der må ikke handles ind i fællesskab, ikke medtages en flaske vin til maden når man spiser hos den anden. Ligesom man for Guds skyld aldrig må have en tandbørste stående hos sin udvalgte. Værs'go at spis.

http://www.penst.dk/Regler-og-tal/Re...orsoerger.aspx

Det skræmmende er at det er noget kommunen kan skønne, og vi ved vel alle hvad det betyder når noget lades op til et skøn

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 11:34   #119
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Jeg læste på et tidspunkt en undersøgelse som havde spurgt x antal kvinder og mænd. Og havde fundet frem til at der var flere kvinder end mænd i faste forhold.

Det resultat kan man så fundere lidt over hvis man har lyst
Ja - den fundrer jeg så lige over

Og Ragdoll jeg hører så til "de andre" altså dem man ikk må lege med!
Nu kan jeg så ej heller lege mere....


Vedr. Indgangsvinklen i denne tråd, har jeg gået en smule igennem dem - alle siderne og ja, jeg fik jo for kort tid siden lov at komme med i jeres eksklusive klub, så skulle også overveje hva nu?

Nogle venner blev bare så glade på mine vegne, ikke at jeg nu var ftp, men at min lange seje kamp endelig var overstået! De krammede, de grinte, de lo og de græd med mig, de støttede mig.

Min tætte familie, mand og søn ligeså ren svir - sikken glæde! På trods af at vi mister en del i indtægt, som min mand sir' "det kan ikke opvejes mod at du får ro"!

Mine svigerforældre og sviger-svogere, ja de får ligesom alle andre slet ikke at vide, at jeg er ftp., ikke fordi jeg er flov, men fordi de simpelthen ikke fatter hvad det vil sige og de ikke vil sætte sig ind i det.
De er så ignorante overfor alt andet end lige deres egen lille navle, at vi slet ikke gider få ødelagt vores hverdag af deres nedgørende holdning til folk, der ikke formår at træne dagligt eller som de siger " motion og arbejde kan løse alt"! - hmmmmm - håber ikke de skal lære den anden side af verden, at kende......for der kære familie, skal man kæmpe for alt!

Så jeg tog også den "nemme" udvej - hvad omverden angår er jeg selvstændig - og heldigvis havde jeg jo min bette shop, før jeg blev syg - i 3. ombæring - så den står her jo - der sker intet i den - NOTHING AT ALL - men den kan jo bruges til at gemme sig bagved, når man ikke gider se de der blikke - eller hører de der åndsforladte bemærkninger IGEN IGEN.

Det var så mit bette besyv

Pas på jer selv, der er ikke mange andre der vil hjælpe til
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 03:22   #120
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Ja jeg har nu prøvet at finde en kæreste i ca 1 år på diverse dating sites

Da jeg har valgt at ligge kortene på bordet fra starten skriver jeg ærligt at jeg er førtidspensionist i mine profiler og jeg har på det år fået 2 henvendelser og ingen af dem er blevet til mere end lidt skriveri sammen og så er det slut...

Jeg synes ellers selv jeg er en ret sød fyr og at jeg ikke er direkte frastødende at se på jeg havde ihvertfald ingen problemer med det andet køn før jeg blev førtidspensionist

Grunden til at jeg valgte at skrive her var at jeg læste en skrive at man jo kunne gå på et dating site for førtidspensionister og søge en livsledsager i ens egen situation... Nu er det bare at jeg endnu ikke har fundet sådan et dating site og jeg ville blive rigtig glad hvis nogen kender et
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension