K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 16:16   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Smile Accept fra omgivelser

Min sygdom har på mange områder ændret mit liv rigtigt meget.
Der er i dag ting som jeg ikke kan mere, da jeg udtrættes hurtigt grundet min hjerneskade og tinnitus.Jeg rammes ofte hårdt at forskellige infektioner.
Det samtidigt med at mit flåtbid går i udbrud mange dage hver måned.

Mine omgivelsers reaktion har været tilbagetrækning.Nogen nægtede faktisk at se mig, da jeg var 24 timers sengeliggende og plejekrævende.
Mange af dem, som udgik mig var de nærmeste veninder,mine forældre osv.
Det var smadderhårdt og nogle af de mennesker i dag, som jeg ikke gider at spilde mine sparsomme kræfter på.
Der er kommet andre veninder, venner til.
Når nogle døre lukkes åbnes andre.
Jeg har valgt ikke at være bitter for jeg gider ikke ødelægge mit liv mere end det er i forvejen af sygdom.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 16:25   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Nuller

Et kram herfra - dejligt at du har valgt ikke at blive bitter trods svære ods - ha det godt og pøj pøj fremover herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:05   #3
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej Nuller.

Jeg kan kun alt for godt sætte mig ind i din situation, da mit sygdomsforløb startede blev jeg også rystet over mange i vores omgangskreds/familie.
Dem jeg altid havde troet ville stå bag mig var væk, eller havde nok i deres eget. Har lagt ugevis på sygehuset (dog 1,5 times kørsel fra eget hjem) og besøg var kun fra egen mand og et par sporadiske familie besøg.

Har været rigtig hård ved mig, for jeg troede virkelig jeg og min lille familie havde større opbakning. Syntes også det har været hårdt mange "glemte" at støtte min mand i de perioder hvor det stod rigtig skidt til, og hvor han faktisk troede jeg ville dø.

Men jeg har også taget det fra den positive side, kigget på hvem der stadig ringer, kommer på besøg og ALTID er klar til at hjælpe eller bare lytte når der er behov for det. Livet byder kontant på udfordringer, nogen falder fra og andre kommer til. Men de få der stadig er tilbage alt til trods - ja det er de virkelige venner. Hellere få men rigtige venner, end mange af de andre
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:36   #4
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
En hjerneskade er nok det sværeste for omgivelserne at forstå.
Selv er mine dage værre end andre, nogle dage kan jeg noget og næste dag kan jeg ikke.
Ved en hjerneskade ændres hele ens personlighed totalt og omgivelserne skal pludselig forholde sig til den nye person man er blevet, måske er det frygten for det ukendte der skræmmer.
Måske du skulle melde nogen af dem ind i hjernesagen, der er netop gratis medlemskab for 2012 for nye medlemmer
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 23:55   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
En hjerneskade er nok det sværeste for omgivelserne at forstå.
Selv er mine dage værre end andre, nogle dage kan jeg noget og næste dag kan jeg ikke.
Ved en hjerneskade ændres hele ens personlighed totalt og omgivelserne skal pludselig forholde sig til den nye person man er blevet, måske er det frygten for det ukendte der skræmmer.
Måske du skulle melde nogen af dem ind i hjernesagen, der er netop gratis medlemskab for 2012 for nye medlemmer

Sad lige selv og tænkte.

Jeg har KOL, og jeg ved at mange ville sige, hun kunne da også bare have holdt op med at ryge. Nu sidder jeg her, har 15 % lungekapasitet tilbage, og mange ville sige, det er din egen skyld.

Ja, måske. Men nu var det røg jeg blev syg af, hvis jeg ikke havde røget, var det så en anden årsag.

Man sagde også Jeppe drak for meget.

Hvorfor bliver man syg, vi vælger ikke selv. Har en datter der har en sjælden gigtsygdom. Valgte hun selv, næ, det gjorde hun ikke. Dem der er psykiske syge vælger de selv.

Idag, er der nogen der trækkes igennem systemet i mange, mange år. De ryger på kontanthjælp. Kan vi være det bekendt ? Jeg mener det ikke.

Os der er syge skal behandles anstændigt.

Men venner. Ja, i nøden finder man ud af hvem der er ens venner og hvem dere ikke er.

fra Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:25   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det gør ondt at miste verden som man kendte den
Gør ondt at miste sin uskyld i det man troede var ret og vrang i vores verdensbillede
Når man mister sin styrke og sit helbred, er det svært for os at fatte hvad der har ramt os - og endnu sværere for vores omgivelser
Vi bruger energi på at føle sorg - måske endda bebrejde vores omgivelser den manglende støtte som vi jo alle forventer den dag vi falder. Det må være vores "belønning" for at have været gode mennesker

Men der venter ingen "belønning". Vi kastes ind i en barsk virkelighed, hvor vi lærer helt nye definitioner af "venskab", "ret" og "støtte". Hvor vi opdager at den position vi havde tilkæmpet os i livet, for en stor dels vedkommende hænger sammen med de vi kan tilføre - det vi kan give andre. At vi kan gøre os selv uundværlige. Når regnskabet tilter, og vi nu har brug for at blive taget af, ødelægger det dynamikken i mange forhold. Og man opdager at venskaber ikke var hvad man troede
Ikke fordi de andre er dårlige mennesker, men fordi det ikke var "den" slags venskab
Det gør ondt at opdage sandheden. Men måske det kan hjælpe lidt at tænke over, om man ikke selv engang har været den der har "svigtet"?

Når der sker en alvorlig ændring i ens livssituation (som tab af helbred jo er) så skal rigtig mange ting i livet redefineres. Vi skal bearbejde sorg på så mange områder og kæmpe med desillusion. Men her må vi bare finde vores egen styrke så vi kan erkende tabet, finde fred med det, og så prøve at indrette livet efter de nye vilkår - inklusiv den form for venskaber som det nu kan bære

__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Accept fra sagsbehandler? LineCK Accept fra vores omgivelser 24 02-10-2013 07:01
Vejen til accept af FP? empowerment Dit og Dat 9 17-08-2010 01:14
Accept fra andre Julcha Accept fra vores omgivelser 16 11-06-2009 17:07
Fleksjob og accept fra omgivelserne... gh72 Accept fra vores omgivelser 12 07-08-2008 22:13
"Syge" omgivelser - ikke syg befolkning zuza Politik og Samfund 2 04-06-2008 12:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension