K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 11:11   #1
hanne bjerre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: slagelse
Indlæg: 1
Styrke: 0
hanne bjerre er ny på vejen
førtidspensionist

Når en førtidspensionist ansættes i skånejob indenfor det offentlige, SKAL de så have feriepenge og pension oveni timelønnen, eller kan det aftales individuelt?? Jeg spørger fordi timelønnen er lig med selve tilskuddet, men kommer pension og feriepenge oveni, er det jo ikke omkostningsneutralt, og det er væsentligt for mange af de offentlige institutioner.
hanne bjerre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
et rigitg godt spørgsmål

min sagsbehander snakkede også om skånejob som en mulighed
når jeg får pension. (håber pensionsnævnet er enig)

men kender faktisk ikke reglerne for skånejob

er der nogen som er i skånejob eller kender de forskellige regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:08   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske lidt info i dette link

https://www.foertidspensionister-i-job.dk/default.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 19:20   #4
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Der er ikke noget der hedder skånejob! Regler efter 2003.

Det hedder løntilskud til førtidspensionister og der er rigelig info at søge om dette med link her på K10

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 20:09   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
har set det men ligner jo noget venstre har lavet i forbindelse med den nye reform af FP

Thomas’ job er et skånejob på 18 timer om ugen fordelt på 2 dage. For Thomas er det vigtigt, at jobbet giver faglige udfordringer. Det sociale element i jobbet er også vigtigt, men kan ikke stå alene.

hvordan kan man som FP arbejde 9 timer om dagen

det er mig en gåde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 20:30   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- det er også de historier med førtidspensionister der både arbejder 8 og 9 timer om dagen, der tages frem, når fx regeringen slår på at det er de forkerte der får pensionerne og giver dem blod på tanden om, at 'næsten alle' der søger førtidspension 'bare' skal have det rette tilbud om behandling, så er de reddet fra passiv forsørgelse.

Dejligt nogen kan arbejde. Men det er et RET uheldigt signal som bliver misbrugt i systemet når love og regler skal skrues sammen, da det langt fra er ALLE der har en arbejdsevne. Men de hiver som regel alle dem frem, der kan, og staffer indirekte alle dem der ikke kan, som så skal igennem endnu mere, for at kunne bevise at deres arbejdsevne altså ER lig nul....

At dem på den gamle ordning kan arbejde er jo normalt nok. Men at dem på den nye ordning kan, er mig fortsat en gåde da forudsætningen for at kunne få førtidspension er, at arbejdsevnen skal være ikke-eksisterende inden for et hvert erhverv, samt at tilstanden skal være permanent og uden mulighed for forbedringer, og alle speciallægeerklæringer skal sætte punktum for en evt arbejdsevne. Det rimer jo ikke just på 5,6,7-9 timer dagligt.......

Dog forstår jeg udmærket hvis man på et tidspunkt føler man har fået så meget ro på i sit liv, at man gerne vil gøre forsøget og evt får et lille job på få timer om ugen.
Som førtidspensionist kan man jo få oprettet et fleksjob, såfremt man kan komme lidt op i tid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 20:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min næstsidste arb.prøvning foregik på et beskyttet værksted.
Mens jeg var der modtog brugerne (dem der var ansat i skånejob) deres feriepenge (eller ihvertfald papir på dem), der blev talt om beløb lige omkring 1.000 kr. (i 2007).

Mens jeg var på arb.markedet svarede feriepengene ca. til en månedsløn, så på den baggrund går jeg ud fra, at brugerne på det beskyttede værksted havde ca. 1.000 udbetalt om måneden, for at arbejde fuld tid, eller tæt på.

Taget i betragtning, at det sikkert vil medføre lavere boligsikring o.l., så kan det ihvertfald ikke være for pengenes skyld.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 12:45   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hanne bjerre Se meddelelser
Når en førtidspensionist ansættes i skånejob indenfor det offentlige, SKAL de så have feriepenge og pension oveni timelønnen, eller kan det aftales individuelt?? Jeg spørger fordi timelønnen er lig med selve tilskuddet, men kommer pension og feriepenge oveni, er det jo ikke omkostningsneutralt, og det er væsentligt for mange af de offentlige institutioner.
Hej Hanne Bjerre

Jeg har sendt dig en privat besked på K10.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Løn som førtidspensionist singel12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-04-2011 09:29
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension