K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 23:16   #1
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Hvordan ser din dag typisk ud?

Til jer førtidspensionister (eller jer der søger) med kroniske smerter, evig træthed eller andre invaliderende former for begrænsninger i livet:

Hvordan ser jeres typiske dag ud?

Og hvad gør I jer af tanker omkring jeres daglige rutiner og rytmer?

Jeg blev selv førtidspensionist sidste år som 24årig, og da jeg siden teenageårene altid har drømt om et rigtig aktivt liv på flere planer, tænker jeg i dag meget på hvordan jeg "fylder mit liv ud" trods mange smerter og evig følelse af at jeg bliver nødt til at lægge mig lidt. Jeg er kunstner og musiker, plejede at læse meget, men efterhånden som smerterne er blevet flere, og trætheden større, så bliver det ikke til så meget af den slags mere (måske maks et par små tegninger pr måned og 15 minutter ved klaveret ugentligt. Læser sparsomt på grund af koncentrationsproblemer).

En typisk dag for mig ser således ud:
Jeg står op mellem 8 og 10, alt afhængig af om jeg kan sove for smerter/tanker. (Restituerer meget langsomt og behøver reelt mere end 12 timers søvn pr døgn.) Sidder med en kop kaffe og forsøger at vågne. Får slæbt mig ud på badeværelset og i bad, hvis min kæreste er hjemme. Er han ikke hjemme frygter jeg at besvime i badet. Tvinger mig ud på en gåtur uden megen energi. Sidder lidt nede ved vandet og kigger på ænder og gæs. Hjemme ved 13-tiden. Sidder/ligger i et par timer timer. Tager imod kæresten som kommer hjem fra arbejde. Ordner muligvis lidt vasketøj i kælderen hvis energien er til det. Får moslet mig sammen til at spise et eller andet simpelt (men sundt) der ikke tager lang tid at lave. Sætter mig hen igen til jeg falder om i min seng.

Har heldigvis en super dejlig og hjælpsom kæreste. Der er ingen ord for hvor meget han har været der gennem tiden. Men tanken om at der mangler noget, plager mig næsten lige så meget som smerterne/trætheden. Og jeg synes det er forfærdeligt at føle mig som en gammel træt dame, når jeg kun er i tyverne.

Sidst redigeret af Ditten; 21-05-2012 kl. 23:20.
Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er det nu det er?? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-12-2012 13:17
hvordan gør jeg? buster Alt det andet 6 31-07-2010 08:58
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ?? søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-01-2009 19:38
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension