K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2008, 14:11   #1
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
sygedagpenge / kontanthjælp

hej jeg har gået sygemeldt siden d. 04.12 07 pga diskus i lænden.
har været genem 2 operationer en d. 11.04.08 og igen d. 30.06.08
skal gennem en stivgørende operation her d. 14.01.09
kommunen stoppede mine sygedagpenge d. 31.10.08 og jeg fik bevilget kontanthjælp fra d. o1.11.08
de sidste 14 dages sygedagpenge var først til udbetaling d. 06.11.08 ( og er bagudbelalte ) så kommunen trak lige brutto 6944 kr af min kontant hjælp der var til udbetaling d. 30.11.08

må de godt det???

begge dele er jo bagud betalte...

mener da jeg kommer til at betale skat 2 gange af mine sygedagpenge da de fratrækker brutto beløb.

glædelig jul og godt nytår til jer alle


varme jule knuzzz bullermus
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 14:38   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved det ikke, men jeg undrer mig over at: dine sygedagpengeperiode ikke er blevet forlænget?

Det er vist snarere det spørgsmål, du skal stille.. ( ved ikke om du har ret til det, men tror det ) Men måske nogen herinde kan svare dig på det.

Knus fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 14:55   #3
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
kommunen siger jeg ikke har ret til at få forlænget selvom de ved at jeg skal gennem ny operation.

men har sendt en klage ind og har lige fået brev om at der er 13 ugers behandlingstid.

knuzzz bullermus
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 22:58   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan klage over, at kommunen IKKE har FRAREGNET ventetiden på operationer undervejs, for så er der lige pludselig længere op til de 52 uger, ikke?

Se her, hvad Hjorten har svaret:

Citat:
Når det skal afgøres, om den sygemeldte kan forventes at kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger, er det direkte i loven fastsat, at man skal se bort fra den periode, hvor den pågældende venter på behandling, herunder en operation, på et offentligt sygehus. Ventetidens længde vil derfor ikke spille nogen rolle i forhold til anvendelsen af denne forlængelsesregel.


Venlig hilsen


Claus Hjort Frederiksen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...1127/index.htm

Hvis du IKKE vil vente på ankesagen, kan du klage til borgmesteren over, at du nu smides på kontanthjælp på trods af ovenstående.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 01:15   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gælder det ikke også, for den tid, man er under behandling?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 02:30   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ved jeg faktisk ikke.

Det må vel gælde, at kommunen skal vurdere, om man kommer tilbage til ordinær beskæftigelse efter endt behandling inden for forlængelsesfristerne.

Og lige nu er der endnu en ændring i høring om sygedagpengeloven.

De ændrer lovene KONSTANT.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 16:19   #7
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
hej
ja der er gået lang tid men har nu endelig fået brev fra angeklage nævnet om at jeg har vundet i sagen om at kommunen ikke ville forlænge mine sygedagpenge og sendte mig på kontanthjælp.
der er så desværre bare sket det siden at jeg jo har været gennen min 3. rygoperation på under 1 år en stivgørende operation d. 14.01.09.
da jeg vågnede efter den kunne jeg ikke mærke eller bruge mit venstre ben og har ikke kunnet det siden.
har så lige i dag været til 3. måneders kontrol og lægen på sygehuset mener ikke at det bliver bedre og at de kan gøre noget, så han sage at der skal søges en pention hurtigst mulig.

nogle der har nogle råd eller erfaring de vil dele med mig.
jeg kan gå ca. 10m med krykker ellers er alt i kørerstol.
kommunen vil ikke give mig hjælp da jeg har en rask kæreste så vi må klare alt selv.
de vil ikke engang sende en ud for at se om der måske var nogle hjælpe midler der kan gøre min hverdag nemmere de siger det er sygehusets opgave.

jeg kan ikke sel komme i seng men der fik jeg besked på at mod en egen betaling på 112 kr i timen kan jeg EN gang om dagen hvis der ikke er andre tilstede få en ud og hjælpe.

er virkeligt hårdt og man føler godt nok at man bliver overladt til sig selv.

mange knuz bullermus
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 17:36   #8
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej bullermus.
Jeg føler med dig. Har først læst dit indlæg nu, da jeg ikke har overskuddet til at komme her så tit. Jeg selv har fået fjernet 2 discus, med dårligt resultat, men jeg tør ikke lade dem operere igen. Min status idag er sygemeldt på kontanthjælp...
Jeg er SÅ tæt på at smide håndklædet i ringen....nu har jeg søgt pension for 2 mdr siden, og allieret mig med en "gammel ræv" i faget (ansat hos kommunen) som bisidder.
Næste træk er et privat-besøg hos vores borgmester, hvor jeg agter at informere ham om hans personales sagsbehandling, samt om at jeg nu har Hr........ med som bisidder...
Borgmesteren kender udemærket vedkommende, og ved at han om nogen har styr på reglerne og er borgerens mand.
Sørgeligt at vi er derude, men start med at få en bisidder....

Har ellers en forrygende ide...Tænk hvis vi alle stillede op på Hovedbanegården, med alle vores hjælpemidler og demonstrerede....

Nå, det var også bare en tanke :-)

Ønsker dig alt godt...
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 22:30   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bullermus hvis jeg var dig så ville jeg med det samme i morgen ringe til dukh og bede dem om hjælp http://www.dukh.dk/ vi kan godt alle sammen begynde at lede efter love og paragraffer men det lyder ikke som om du har tiden til det ..

Jeg kom også til at tænke på om sygehuset ikke har en socialrådgiver der kan hjælpe dig med div ting ..

Samtidig kan du også skrive til hjælpemiddel centralen (eller hvad det hedder i din kommune ) og skrive nøjagtigt hvad du har brug for og hvad du søger om hjælp til sådan at du vil få et afslag med anke og kan klage over det , for det lyder da helt vanvittigt ....

Men først og fremmeste ring til dukh http://www.dukh.dk/
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 22:51   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hjælpemidler

Kære Bullermus

Håber du er ved godt mod...

Du kan søge skriftligt til dem, hvad du ønsker at søge som hjælpemidler.. Har fundet et link, her kan du udfylde den og printe den ud - og så sende den ind til dem...:

http://www.kps.dk/netborger/0573/s-1530.htm

Hvis der ikke er mere at gøre for dig fra hospitalets side, så burde du kunne søge nu, når der er tale om varig lidelse.

En anden gang, de afviser at vurdere din sag, så bed om et skriftligt afslag, for de SKAL undersøge og ikke bare på forhånd sige, at de ikke kan give dig noget... De skal have lægelige oplysninger om dine diagnoser. Du kan skrive i ansøgningen, hvor og hvem der har undersøgt dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge til kontanthjælp MP84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 29-05-2013 21:06
Fra sygedagpenge til kontanthjælp. Arbejdshesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-03-2013 08:31
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension Miaolsen2000 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-07-2011 01:38
Fra Sygedagpenge / Kontanthjælp King8900 Alt det andet 8 22-10-2010 21:43
Kontanthjælp / Sygedagpenge SoLost Alt det andet 23 14-07-2010 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension