K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2011, 22:41   #1
K-M
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 4
Styrke: 0
K-M er ny på vejen
Hvad skal der til for at få flex. Føler jeg bliver revet rundt i sys.

Blev skadet i 09. Fik Kraftig Whiplash som blev diagnostiseret Af reumatolog ca 5 mdr efter ulykken. Startede på job ca 2 mdr efter ulykken deltids, gik så på fuld tid med en §56 men måtte ned i tid igen, efter en måned.Kæmpede så for at komme igang med en delvis syge meldning igen i 6 mdr. Men måtte give op og blev fyret. Jeg er blevet scannet intet. Men lidt slid. Røgten som viste kyfose 35% i øvre del af ryg. Reumatolog igen Krævet af jobcenter kraftigt whiplash PT ingen arbejsevne men på sigt med nedsat tid og skånehensyn. Neurpsykolog Ingen whiplash men følger af kraftig hjernerystelse. Men mine smerter var dog reel.(Ikke noget jeg fandt på) Smertelæge Whiplash med tydelig kronificering. (overfølsomt smertecenter i central nerve sys. Har kognetive problemer. OV s OVS. Smertelægen siger under 50 % arbejds evne. Udtagelse fra trænings ophold hos Quickcare, som quickcare selv gik ind og stoppede. Siger pt uarbejdsdygtig men i fremtiden måske på nedsattid og skånehensyn. Sygedagpenge stoppet i okt 10. Ikke arbejdsprøvet. Har nu gennemgået et 6 mdr tværfaglidt smerteregi. Krævet af jobcenter For at de ellers ikke kunne vurdere min sygedagpengesag. Men smerter lægen skrev i ærklæringen at det var For at forbedre trivsel og natte søvn MEN Ikke arbejdsevne. Ville meget gerne have flex. Sååhhh hvadså nu. Hvad skal jeg gøre. Har som sagt ikke været i arbejdsprøvning. Men er der ikke noget om at flex kan tilbydes, uden en evt arbejdsprøvning.????
Håber i kan læse det. da jeg som sagt har lidt probs. Tror jeg har fået rettet det meste.
K-M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 23:34   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo, men det kræver at lægerne fraråder arbejdsprøvning, eller at du kan komme i gennem med sidste del af §70 (evt sammenholdt med Helsingør dommen?)

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats:
Citat:
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Men der er ingen garantier for at det lykkedes.
Jeg har selv, bla dette i BAN lige nu.

Du har 2 muligheder, eller 3 er det faktisk *ss*
1 lade kommunen køre din sag som de sys bedst, og presse på for at få en afgørelse.

2 søge fleks, med henvisning til §70 især det sidste stykke, bed om skriftlig saver med tilhørende ankevejledning hvis det er afslag (og husk at give dig selv mulighed for at anke, selv om at de ikke svarer, ved at skrive at hvis du intet har hørt senest d. xx/xx-11 antager du at den manglende reaktion skal forstås som et afslag på din anmodning, et afslag du antager du kan anke på lige fod med et afslag skriftligt. Du bør give dem 3 måneder, de kan afgøre en FP på 3 måneder så 3 måneder til dette er rimeligt)

3 søge en §17 FP foranliggende, får du afslag skal du igen bruge §70 og dommen. Dog er det taktisk kloget først at have afslag på fleks, dommen siger nemlig at hvis det er bevist at arbejdsevnen er nedsat, så SKAL man tildeles fleks, ved afslag på FP, hvor grunden er at man er for rask til FP.

MEN der er flere hager ved at søge §17 FP, bla hedder det KHJ ved afslag, du kan ikke søge igen, før der ligger nye væsentlige oplysninger i din sag, så mit umiddelbare bud (uden at kende din sag godt nok) er at du bør søge fleks, og så anke et evt afslag, også fordi, det er fleks du selv ønsker, og mener du kan klare (altså de der 12 timer eller mere pr uge, der skal til for at arbejdsgiverene ikke skal kaste penge ud til fuglene)

Men måske andre ser noget jeg ikke fanger?? så VENT med at foretage dig noget til andre har været på banen, for din egen skyld
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 11:03   #3
K-M
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 4
Styrke: 0
K-M er ny på vejen
Takker. Jeg er gudskelov ikke ene om min sag. har Forbund og advokat. Men begge har ferie. Og ja jeg søger bare hints så jeg er klar til at skulle kæmpe. For Jobcenter har desværre tildelt mig den tungeste SB Der er at danse med i Jobcenter. Men også rart med dine input så jeg har nogle forslag selv til Forbundet og advokaten. Tusind tak. for Jobcenter har revet mig rundt i den grad. OG Forbundet med. Kattens Jeg efter musen. SUK
Og Nu er advokaten fra min erstatnings sag gået ind i kampen mede jobcenter. På eget initeritiv da sagsbehandlingen påvirker min erstatningssag.
K-M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver kastet rundt i systemet - ADHD rasmusmurer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 08-11-2012 09:20
hjælp jeg bliver kastet rúndt vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 6 31-10-2011 18:40
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Langtidssyge bliver kastet rundt i systemet Peacock Politik og Samfund 3 27-05-2008 15:03
Tæppet bliver revet væk under mig.. LV. Alt det andet 7 28-03-2008 10:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension