K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 22:31   #1
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Nægte en bisidder

Hejsa Alle,

Jeg havde for noget tid siden oprettet en anden tråd - og hvor har i været søde til at hjælpe mig. Det varmer bare så utroligt meget i en ellers hård tid.

Nu er tiden inde til at jeg snart skal ud og arbejdsprøves - og jeg gruer virkelig for det. idag havde jeg besøg af min sagsbehandler fra distrikt psykiatrien, og hun vil forsøge hjælpe mig så godt hun kan.

Da hun næsten lige var gået ringede de fra en anden aktør og sagde jeg skulle til møde angående arbejdsprøvning hurtigst muligt, så min sag kunne blive afgjort hurtigst muligt. Han sagde jeg skulle møde deroppe imorgen, men jeg SKAL have min bisidder med fra distrikt psykiatrien - for jeg er blevet truet, mobbet, hånet, grinet af og truet af kommunens sagsbehandlere, så derfor tør jeg virkelig ikke tage afsted alene.

Han blev virkelig ret irriteret på mig, og sagde at han ikke kunne vente på min bisidder ( og hun er jo sagsbehandler ) Om ikke bare jeg lige kunne komme op til ham, så kunne vi tage en snak om hvad jeg var for en.

Hvad jeg var for en ??? Jeg har gået sygemeldt mange år, og min sag er tårnhøj - men han havde ikke nogle papirer på mig. Han kunne kun se jeg skulle starte med 6 timer om ugen i arbejdsprøvning fordelt ud over 2 dage - men så kom det lige bagefter "at vi ser jo så helst du trapper op, trapper op og trapper op"

Kan de godt nægte mig have min bisidder med som egentlig kører sagen for mig ?

God aften til jer.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 22:51   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg har nu ikke hørt om at man kunne nægte at få en bisidder med. Jeg synes du skulle tage din socialrådgiver fra distriktspsykiatrien med.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 22:56   #3
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Jeg plejer nemlig også have min bisidder med til alle møder - hun ordner også alt det praktiske omkring møderne.

Men ham her jeg snakkede med lød bare rigtig irriteret over hun skulle med, sådan lidt "det kan vi altså ikke vente på hun får tid til" - og så panikker jeg altså bare, når jeg ved det er en anden aktør. Det har jeg nemlig prøvet før, og hold da op det var noget værre noget - de gjorde mig simpelthen så syg, at jeg aldrig troede jeg skulle stå oprejst igen. Når min bisidder er med bliver de jo på en eller anden måde nødt til at behandle mig ordentlig, og det falder ikke altid i god jord hos nogle sagsbehandlere
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:01   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er også blevet nægtet en bisidder til mit næste møde
det handler om jeg skal på bosted
så det tager jeg ganske roligt
noget andet havde været om min pension sag

men ellers kan de ikke nægte en bisidder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:03   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg synes du skulle prøve at melde dig ind i www.lap.dk.

http://www.lap.dk/medlemsbladet/medl...-bisidder.html

Jeg mener også de har bisidder som kan hjælpe.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:23   #6
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Hej MissSwitchie

Jeg synes, du skal holde på din ret. Han lyder ikke særlig sjov ham SBen. Af en eller anden grund prøver han jo nærmest at få dig til at droppe dine rettigheder (at få en bisdder med) ved at lade som om dine rettigheder bare er noget pjat. Desto vigtigere at få en bisidder med til mødet, ellers vil han nok heller ikke være særlig sjov til mødet!!

Held & lykke :-) Hver gang de presser dig, er det, vi skal øve modpres, ellers vinder de på deres præmisser.
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:37   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager det ganske roligt....

Kære MissSwitchie

og husker du aldrig skal TALE sammen med så uvidende mennesker, men skrive.

Grundet din situation skal der kun vises hensyn overfor dig og ingen anden.

Læs her tråd #6.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...light=bisidder

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 00:39   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat phhmw:

Grundet din situation skal der kun vises hensyn overfor dig og ingen anden.

Nemlig!

Du har RET TIL en bisidder ifølge "Forvaltningsloven", § 8.

Så de må ganske enkelt vente til du har en bisidder!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 08:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ring til din bisidder og få hende til at kontakte ham fra anden aktør, så de kan få aftalt en tid for et møde.

Så har du gjort dit til, at i kan komme igang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 09:04   #10
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Godmorgen

Tusind tak for alle jeres gode svar Jeg tænkte nemlig også at det lød sådan lidt underligt, at vi "ikke lige kunne vente på min bisidder fik tid". Da begyndte jeg ryste lidt i bukserne, for hvis man ikke har en skjult dagsorden på programmet, så kan man vel også godt vente de par dage indtil min bisidder kan få tid.

Jeg har nemlig sendt min bisidder en mail, og afventer svar fra hende :-) Og der spurgte jeg nemlig selv, om ikke hun var sød prøve ringe til ham og aftale et møde.

God dag derude.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan et forsikringsselskab nægte at genoptage en sag? Indiansummer Alt det andet 8 17-05-2012 13:52
Nægte samtykke? malofa Spørgsmål ang fleksjob 15 05-03-2012 21:53
kan kommunen nægte mig ferie lya_hansen Spørgsmål ang fleksjob 7 06-08-2010 12:31
Kan man nægte en undersøgelse? ayla Spørgsmål ang fleksjob 28 29-04-2009 17:28
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension