K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2007, 11:35   #41
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
For hunde da

Føler virkelig med dig Peacock.

Ang. arbejdsprøvning. Du kan melde dig syg de dage hvor du ikke kan komme. Jeg vil anbefale dig at lave en aftale med din egen læge om, at du må komme akut op til ham, så han kan lave et notat om du er syg.

Jeg var i 3 arbejdsprøvninger - og kunne ikke holde til nogen af dem. Hver gang krisen kradsede - jeg ikke kunne mere, gik jeg til egen læge og han skrev hvad han fandt, f.eks. overbelastningsskader osv.

Nu skriver vi jo så Odense Kommune - så tjaaaa. Sørme om de 3 lægenotater ikke forsvandt fra min mappe, og selv om jeg kunne bekræfte de havde modtaget dem, ja så kom de ikke med i betragtningen, da jeg jo havde søgt på fortliggende!!!!!!!!!

Jeg formodede jo de lå på sagen, og blev først opmærksom på fejlen da jeg skulle godkende dokumentationslisten (blev da også opmærksom på sociallægeerklæring som jeg ikke havde fået at se før samt et lægenotat der var mig ukendt. Da jeg beder om kopi af dette skriver kommunen; lægenotat af den dato eksistere ikke). Jow jow de kan..........

Tænker så lige, hvorfor skal man godkende dokumentationslisten når man alligevel ikke må gøre indsigelser.........

Anyway - brug egen læge, så du kan dokumentere at du ikke kan møde op. Det SKAL de sgu respektere.

Held og lykke du


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 11:44   #42
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har LO med i sagen og det er desværre sådanne at de kan gøre det, og så har jeg en sjælden sygdom Idiopatisk Intracraniel Hypertension ved siden af alle de andre ting jeg fejler, piskesmæld, fasetsyndrom. angst/panikangt, depression,post traumatisk stress syndrom,tinnitus,osv

det er så den (sygdom Idiopatisk Intracraniel Hypertension) de mener jeg saksen kan komme i arbejdesprøvning med, selv om at jeg har forhøjet tryk i hjernen hul rum og får en overdosering af piller for at få trykket ned så jeg ikke bliver blind

ved ikke lige hvad det her er for noget, jeg kan bare ikke stoppe med at græde, det var jo dem selv der søgte ftp. i starten

Lo fatter heller ikke noget
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 13:26   #43
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Kender desværre alt for godt det med alderen ..Håber du får skruet en anke sammen,så dommen bliver omgjort.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 15:14   #44
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
For fanden da osse en lorte dag

jeg skulle også til udersøgelse 2 steder i dag efter jeg havde fået afvide det med afslaget,

jeg troede ikke jeg kunne stoppe med at flæbe, men fik mig taget sammen og af sted til fredrikshavn sygehus, de skulle tage blod trykket jeg havde sagt til dem at det så nok ikke godt ud, det gør det hvis heller ikke 185/110 og det bliver ved med at ligge der pisse træls, men sådanne er det hver gang når jeg bliver presset men det er der nok ikke meget at gøre ved

nå ikke nok med det lå der en hilsen fra kommunen i forruden af bilen, sådanne går det når man har for meget lort om ørene
510 kr tak
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 15:51   #45
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Jeg er rystet men kender desværre en mere her i vores nye kommune som har fået samme svar som dig ang. sygemeldinger. Og du fejler betydeligt mere end hende.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige eller gøre for at hjælpe dig. Heldigvis har du fagforeningen med dig - men sig endelig til hvis du får brug for hjælp af nogen art. Jeg stiller også gerne op for dig også.
Ellers lad os vide hvordan det går for du er ikke den eneste her i kommunen som kæmper.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 21:24   #46
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det er træls jeg skal vente helt til fredag eller lørdag før jeg får det på skrift afslaget.

ja inger der er mange som sidder fast i systemet som jeg, , hvis de trækker i kontanthjælpen, så bliver man jo bare ved selv om kroppen siger stop i frygt for at miste sine penge,
man skal helst helt ned og ligge så det siger spar 2 og helst ikke komme op igen
det er nok det man skal, før der fattes at man virkelig er syg,

jeg er nok lidt negativ i dag fatter bare ikke en dyt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 22:20   #47
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Fik min skade som 26 årig,og først NU er min sag ved at slutte,og nu er jeg 34.
Og min alder har virkeligt været et KÆMPE problem for mig,i forhold til kommunen:
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 22:39   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
jeg skal jo arbejdsprøves og det kan de ikke hvis jeg er sygmeldt og så kan de kalde det at jeg ikke er samarbejdes villig og kan trække mig i kontanten.
Peacock de kan ikke trække dig i din kontanthjælp hvis du er syg, gør som lena skriver , lav en aftale med din læge, grunden til at du skal i arbejdsprøvning er jo netop for at se hvor meget du kan klare og melder du ikke ud og melder dig syg når det bliver for hårdt , så kan de jo ikke få et realistisk billede af hvad du kan og ikke kan ....

Nu har du fagforeningen med dig og derfor vil jeg ikke skrive noget for dig, men ellers kan du foreslå fagforeningen at de laver en skrivelse til din sagsbehandler eller hvem der har sagt til dig at du vil blive trukket i kontanthjælp hvis du melder dig syg, for selvfølgelig skal du ikke trækkes , det er sq grænsende til menneske mishandling de holder sig i det fynske (og så håber jeg at jeg husker rigtigt at du kommer fra fyn )

du kan prøve at give din fagforening det her dokument fra socialministeriet som jeg har fået fra Lena af

mvh

Hejdien
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  scan0002.jpg
Visninger: 223
Størrelse:  61,1 Kb
ID: 20  
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 09:41   #49
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hejdien

næ det er skam i nordlylland jeg kommer fra

kiggede på den vedhæftede fil men der manglede side 2

jeg kan nemlig ikke forstå at det kan være rigtig at når man får det dårligere end man har det i forevejen, ved arbejdsprøvninger
og det bliver jeg hver gang, sidste gang fik jeg nedsadt kraft i arme og ben efter at have været i en arbejdsprøvning i 1-2 timer og blev sygmeldt og har været det siden 2004 og det er det de ser på hvorfor jeg ikke har været i arbejdesprøvning siden, det syndes jeg at det siger da vel sig selv.

og selvfølgdig min alder også


er det der er formålet at man skal få det dårligere ? jeg er jo bange for at det skal ske igen at jeg får nedsadt kraft iarme og ben, fordi jeg får en tryk stigning i hjernens hul rum det er ligsom ikke særlig sundt jeg kan blive blind
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 10:00   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peacock he he og ja en af mine ting er at jeg ikke husker så godt

der mangler side 2 for at spare på pladsen på vores servere, side 2 var underskriften men sætter den så lige ind alligevel når jeg kommer hjem...

Jeg vender tilbage ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension